2012-12-28, 23:44
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Anständig? VAD är anständigt i detta? Skojar du eller?
Nej, inte ett dugg, men du verkar inte begripa att inte vem som helst kan göra det hon gjort, då lär man vara respekterad och ordentlig. Det är ingen idé att diskutera med dig, du verkar ärligt talat bakom flötet.
Citera
Medlem
Kotties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
22 miljoner på 3 år blir 20.000 kr per dag. Ingen bryr sig om någon för över 20.000 kr.

Nja.. tror du på det själv? Att människan skulle gått in på bank eller motsvarande och mer eller mindre VARJE DAG fört över belopp som motsvarar en normal knegares månadslön?
Det mönstret skulle ju ha uppmärksammats för länge sedan i så fall... iaf tror jag det i min värld.
Citera
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hon är kanske inte ensam i det hela? (Jag vet inte och antyder inget) Kanske investerar hon i framtiden? (typ köper ett hus i Thailand som man ändå inte äger när det kommer till slutändan enligt något program jag såg för länge sen)
Har hon bröder där så känns det ju inte osannolikt att hon söker sig dit, såvida dom haft bra kontakt alltså.

Stackars Tuulas ungar. Morsan hänger på löpet idag, och inte är det "jag vann på triss" (det är ju sämre pengar btw) utan det är en efterlyst tjyvaktig mamma. Bilden ser dessutom ut som en Mugshot.
det är tuula, som orsakat detta, ingen jävla annan.
eller är hon bortrövad.
Citera
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Det verkar som du känner till Gävle väl. Bor Tuula nära Hemlingby? borde väl va bostadsrätt då va?

Glömde: ja hon bor i bostadsrätt. Men inte i Hemlingby.
Citera
2012-12-28, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kungenslillapiga
Fast hon kanske har flera i familjen hon ska försörja,
Dessutom är det nog svårt att bara lägga av när det går så lätt - mycket vill ha mer

Tror inte hon har nåt försörjningskrav på sina vuxna barn precis...
Citera
2012-12-28, 23:45
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Tveklöst.

Förstår inte hur ni andra är funtade, ni är antingen väldigt väldigt unga eller så borde ni få era huvuden undersökta. Fatta att Tuula var en anständig kvinna med bra anseende, ingen härdad kriminell, hon har försnillat och spelat bort 22 miljoner, inget finns kvar, då finns bara en utväg för henne. Och allt började ironiskt nog med en spelvinst, som många andra kvinnor nöjde hon sig inte där utan ville ha mer, sen gick det överstyr. <- detta mina små barn är vad slutkapitlet kommer innehålla, era spekulationer kommer ni nog förtränga när allt uppdagas för att inte skämmas över hur lång cykeltur ni varit ute på.

Ja, det är ju faktiskt det enda logiska.
Det fetade: Jaså?
Citera
2012-12-28, 23:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Nja.. tror du på det själv? Att människan skulle gått in på bank eller motsvarande och mer eller mindre VARJE DAG föra över belopp som motsvarar en normal knegares månadslön?
Det mönstret skulle ju ha uppmärksammats för länge sedan i så fall... iaf tror jag det i min värld.
Inte gått in på en bank. Överfört elektroniskt. Till olika konton. Olika mönster. 20 papp är ingen förmögenhet. Ingen röd lampa kommer att tändas på datorerna.
Citera
2012-12-28, 23:47
Medlem
Sokolovas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det vet du nog att det inte är,men det är dom hon svikit mest.
Sorgen,oron,skammen och saknaden anhöriga upplever är nog inget att leka med.

Jo, men jämför att hävda "De som Liam Hamilton har svikit mest är sina föräldrar och sin bror".

Någon kommunal ansvarsförsäkring gäller väl knappast här?
Citera
2012-12-28, 23:48
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Tveklöst.

Förstår inte hur ni andra är funtade, ni är antingen väldigt väldigt unga eller så borde ni få era huvuden undersökta. Fatta att Tuula var en anständig kvinna med bra anseende, ingen härdad kriminell, hon har försnillat och spelat bort 22 miljoner, inget finns kvar, då finns bara en utväg för henne. Och allt började ironiskt nog med en spelvinst, som många andra kvinnor nöjde hon sig inte där utan ville ha mer, sen gick det överstyr. <- detta mina små barn är vad slutkapitlet kommer innehålla, era spekulationer kommer ni nog förtränga när allt uppdagas för att inte skämmas över hur lång cykeltur ni varit ute på.

Njaa, nu är det nog du som är ute på en längre cykeltur - att påstå att Tuula är en anständig kvinna och inte kriminell! Hur många kriminella kommer ens i närheten av de belopp Tuula förskingrat i åratal? Anser du inte att hon därmed är rätt luttrad? Hennes brott är grovt, mycket grovt, det har dessutom skett systematiskt under lång tid vilket gör brottet grövre - det är ingen impulshandling mao.
Eftersom Tuula varit så djärv under så lång tid tror jag nog hon hade en plan med det hela, en behaglig plan
Citera
2012-12-28, 23:48
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Nej, inte ett dugg, men du verkar inte begripa att inte vem som helst kan göra det hon gjort, då lär man vara respekterad och ordentlig. Det är ingen idé att diskutera med dig, du verkar ärligt talat bakom flötet.

Jaha. Eller så är hon en ulv i fårakläder? En manupulativ kvinna som blåst alla i hennes närhet. Ja det var ädelt av henne.
Att inte vem som helst kan göra det förstår jag med, man måste veta hur man gör. Anser du att Posner var en respektabel man?

Jag känner inte Tuula, så jag har ingen personlig koppling till henne. Däremot tycker jag att hon betett sig riktigt illa. Men du tror att bara respektabla människor begår brott?
Citera
2012-12-28, 23:49
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
det är tuula, som orsakat detta, ingen jävla annan.
eller är hon bortrövad.

Fast en till är under luppen enligt tidningen idag.... Undrar vem....
Citera
2012-12-28, 23:50
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kottie
Ursäkta om detta har tagits upp tidigare, är över tusen inlägg i tråden så jag frågar ändå...

Hur flyttar någon 22 Miljoner kr från Sverige till [whatever country] bankkonto utan att det höjs en helvetes massa varningsflaggor? Jag menar.. valfri bank.. nä, tvärnobb direkt med de summorna. Western Union etc.. knappast.. måste väl omvandlas i kontanter först eller massor av överföringar från egna konton?

Om hon nu har lyckats flytta dessa summor ur landet, hur har människan gjort? Använt något biståndsprojekt som täckmantel eller vad?

Men för böfvelen... det ÄR busenkelt att flytta pengar mellan banker i olika länder om man bara läser på.

http://www.nordea.se/Privat/Vardagstj%C3%A4nster/Konton+och+betalningar/Betalning+till-+och+fr%C3%A5n+utlandet/773092.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in