2012-12-29, 14:54
Medlem
BRZMs avatar
Varför försvinna om man har barn? Är hon så djävla vek eller?
Citera
2012-12-29, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lilltoe
..och är polisen säker på att det är Tuula som suttit och ätit sin frukost på måndagmorgonen. ?
Tidigare ostraffad, således har de ju inte hennes fingeravtryck, dna, för att nämna ett exempel.

Well, om hon har ett någorlunda nytt pass så har dom fingeravtryck då man måste avlämna dessa när man skaffar det, vet inte sedan när men gjorde det själv häromdagen.
Citera
2012-12-29, 14:56
Medlem
Eftertankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
Tyvärr har du rätt. Se på den första muthärvan i Göteborg. Av alla ansvariga politiker fick en, tre fyra steg ner i hierarkin, gå för att hon följt order och sorterat bort brev.

Hon som gav ordern och hennes chef som hade ansvar för att sådana order inte fick förekomma sitter tryggt kvar. Käringar hela bunten. Hon som fick gå skyllde ändå på män och manlig kultur!?!

Jo förr i tiden så rekryterade sossarna bland intelligenta arbetare samt röda akademiker, nuförtiden är det väl bland "hen"-debattörer....
Citera
2012-12-29, 14:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRZM
Varför försvinna om man har barn? Är hon så djävla vek eller?
Vuxna barn. De klarar sig.
Citera
2012-12-29, 15:14
Medlem
Hyper9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ekeroth1988
Well, om hon har ett någorlunda nytt pass så har dom fingeravtryck då man måste avlämna dessa när man skaffar det, vet inte sedan när men gjorde det själv häromdagen.
Trodde dom inte fick behålla fingeravtrycken efter passet blivit klart. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Citera
2012-12-29, 15:15
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyper9
Trodde dom inte fick behålla fingeravtrycken efter passet blivit klart. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Eftersom passet fanns kvar kan man få ut fingeravtrycket ur det. Om det är någorlunda nytt, vill säga.
Citera
2012-12-29, 15:17
Medlem
Hyper9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Eftersom passet fanns kvar kan man få ut fingeravtrycket ur det. Om det är någorlunda nytt, vill säga.
Du har helt rätt, tänkte fel.
Citera
2012-12-29, 15:22
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delira
Det är helt enkelt så att vi importerar kriminalitet, det har pågått på tok för länge. Nej, det får bli SD 2014, det är bara de som kan få stopp på invällningsproblematiken.

Kan ge mig fan på att urgerna är överrepresenterade inom våldsbrott medelst kniv också.

SD 2014!

Glömde ju; det är dags för repatriering av finnjävlarna nu.

Våldsbrott med järnrör då? Vilken kategori leder ligan där?
Sen är de ugrer inte urger.
Tuula har nog gjort av med sig, alternativt trycker hos släktingar utan några pengar. Hon har nog spelat bort dem i samma takt hon fört över dem till sitt konto... Vanligt scenario hos förskingrare.
Citera
2012-12-29, 15:24
Medlem
Damen är död genom självmord det är jag helt säker på. Hon kan ha tagit cykeln och cyklat ut i skogen och hängt sig i någon dunge eller hoppat från nån bro eller bara gått ut i nån sjö eller hav och dränkt sig.

Däremot undrar jag över säkerheten hos kommunen. Själv sitter jag och skickar iväg ca 1/2 million varje månad förutom annat arbete jag gör och allt kontrolleras dvs jag måste ha underlag för varenda krona. Det kontrolleras också att pengarna går dit dem ska.
Citera
2012-12-29, 15:26
Medlem
lilltoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vuxna barn. De klarar sig.

..men får skämmas för sin mors skull. Hon övergav ju dem också dagen hon försvann. 2 bilar kvar som döttrarna förfogar över, tyvärr skrivna på modern. Dem lär knappast vara kvar så länge.

Det känns ologiskt att hon skulle tagit livet av sig, efter att hållit igång en sådan här jätteapparat. Kan man vara så egoistisk? Stjäler minst 22 miljoner för sina grannar, vänner, ja alla i Gävle kommun för att spela upp dem? Nej.

De flesta spelar för att vinna och gör emellanåt, just bara för att hållas kvar. Den här kvinnan hade pengarna och behövde inte spela för att vinna och att stjäla bara för att få förlora dem? Nej.

Om någon satsar stora belopp och ständigt förlorar dem, ljuder strax klockorna hos spelbolagen. Tror svenska sajter är belagda med gränser för att få behålla sina licenser (ingen aning om vad det kallas) och de har nog rapporteringsplikt om något verkar udda.

Det enda logiska är att hon sitter i ett soligt land utan utlämningsavtal och förmodligen har hon tryggat sina barns framtid också. De får ligga lågt ett par år, sen börjar de väl semestra till Turkiet och Bulgarien, för vidare destination till mormor i karibiska övärlden.

Janne, hade han ett företag vid sidan om, revision? Har för mig att jag googlade fram någon.
Dessutom gick han väl med i fb 25 november i år, vän med döttrarna. Kanske lånas av TL? Hursomhelst känns sidan lite framkrystad, då de flesta gör tvärtom efter skandaler.
Citera
2012-12-29, 15:29
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Satanigatan2009
Damen är död genom självmord det är jag helt säker på. Hon kan ha tagit cykeln och cyklat ut i skogen och hängt sig i någon dunge eller hoppat från nån bro eller bara gått ut i nån sjö eller hav och dränkt sig.

Däremot undrar jag över säkerheten hos kommunen. Själv sitter jag och skickar iväg ca 1/2 million varje månad förutom annat arbete jag gör och allt kontrolleras dvs jag måste ha underlag för varenda krona. Det kontrolleras också att pengarna går dit dem ska.
Satt sig på cykeln, fäst skärpet i ramen och cyklat i ån, då kommer det dröja innan hon hittas. Cykeln kan ha blivit stulen också, och hon kan ha gått ner i förrådet och hängt sig eller lagt sig i en koffert med några kartor alvedon och stängt locket.

Död är hon i vart fall med största säkerhet, det visar sig den dagen hon hittas
Citera
2012-12-29, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eftertanken
Du kan enkelt göra en utlandsöverföring till godtycklig bank inom EU, sedan givit den banken instruktion att sedan flytta pengarna till en till bank i ett land som inte den svenska rättvisan kan nå.

Eftersom nu Tuula kommer från Finland så kan ju en finsk bank vara tänkbar och sedan vidare till en bank utan insyn.

Men som jag skrev så är mycket av det här spårbart eftersom det är elektroniska transaktioner.

Förutom då att en bank i ett land utan avtal med Sverige bara kan säga "stick o brinn" åt den svenska rättvisan.

Så det konkreta exemplet (namnet på en sån bank) är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in