2012-11-18, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavlebo87
Men var ska jag säga då. Att jag såg någon som skulle kunnat ha varit tuula gå raskt längst Drottninggatan?! Oavsett om så är fallet eller inte så hjälper det inte något, för jag vet ju ändå inte vart hon skulle kunna tänkas hålla hus nu.

Ångrar som fan att jag inte röck tag i henne och frågade vem hon var. Det är lätt att vara efterklok!

Berätta som du skrev i inlägget tidigare. Sen kommer nog resten av sig själv med polisens frågor, de kan ju sånt där!
Ring nu!
Citera
2012-11-18, 19:04
Medlem
Citat:
Tiden var ca 18.15. Tyvärr så var jag så "uppjagad" över att jag trodde mig se tuula att jag inte la märke till den hon gick med bortsett från den ungefärliga åldern då. Tror att hon hade axellångt brunt hår, men det är också det enda jag minns.

Men det kan väl omöjligt ha varit hon, någon borde ha gjort något. Dock var det väl kanske inte så många som kände till hennes försvinnande vid just den tidpunkten?!

Var den andra personen kortare eller längre än "Tuula"? Den ena dottern är lite kortare än henne och den andra drygt ett halvt huvud längre. Osäker på nuvarande hårfärg på dem dock. Den kortare dottern var med på skallgången och jag har för mig att hon hade brunt axellångt brunt hår, men är inte alls säker.
Men tycker det låter helt osannolikt att det skulle varit en dotter som gick med henne vid den tiden. Låter osannolikt att hon skulle gå mitt i centrum också, så jag tror nog inte det är henne du såg, men hur som helst tycker jag att du åtminstone ska ringa polisen. Kan ju vara nån annan som lämnat ett liknande tips och då kan ditt tips helt plötsligt vara uppbackat av ett annat och högst relevant.
Citera
2012-11-18, 19:05
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men var ska jag säga då. Att jag såg någon som skulle kunnat ha varit tuula gå raskt längst Drottninggatan?! Oavsett om så är fallet eller inte så hjälper det inte något, för jag vet ju ändå inte vart hon skulle kunna tänkas hålla hus nu.
Det där ska varken du eller jag svara på. Överlåt det åt Farbror Björk.
Citera
2012-11-18, 19:08
Medlem
Som ni sagt tidigare så låter det för overkligt för att vara sant. Men för att bevisa att du inte trollar så hoppas jag att du ringer polisen. Tyvärr så tror jag du trollar ganska rejält.
Citera
2012-11-18, 19:09
Medlem
Kan man maila polisen sitt tips. Känns ganska orelevant men skulle dom tycka att det är intressant så får dom ju hellre ringa upp mig.

Jag går in på polisens hemsida nu och mailat om det går.

Tror den hon gick med var liite längre. Och som sagt, det kan ju inte ha varit hon, för de var ju just mellan stationen och kommunhuset jag gick intill dem. Högst osannolikt, så jag mailar om det går.
Citera
2012-11-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostredame
Som ni sagt tidigare så låter det för overkligt för att vara sant. Men för att bevisa att du inte trollar så hoppas jag att du ringer polisen. Tyvärr så tror jag du trollar ganska rejält.

Tråkigt att du tror det. Jag säger att jag har sett någon som är väldigt likt henne men att jag själv fattar att det inte kan ha varit hon. Vad skulle det vara att ljuga om?

Hade jag ljugit så hade jag väl sagt att jag visste att det var hon? Tycker själv att det är högst osannolikt att jag skulle ha sett henne där, men eftersom jag var så säker på att det var hon vid tillfället så kände jag ändå att jag ville ta upp det. Brukar inte kommentera här inne vanligtvis...!
Citera
2012-11-18, 19:15
Medlem
Om hon var längre än Tuula kan vi iaf direkt släppa att det skulle varit någon dotter hon gick med, då den längre av dem enligt uppgift inte bor i Gävle ens.
Tror inte heller att det var Tuula du såg, men du ska absolut ringa/kontakta polisen och redogöra för vad du såg, även om du eventuellt såg helt fel. Att du skriver att hon var "100% lik" måste ju tyda på att du iaf trodde att det var hon och då är det intressant för polisen.
Citera
2012-11-18, 19:17
Medlem
Citat:
Tråkigt att du tror det. Jag säger att jag har sett någon som är väldigt likt henne men att jag själv fattar att det inte kan ha varit hon. Vad skulle det vara att ljuga om?

Hade jag ljugit så hade jag väl sagt att jag visste att det var hon? Tycker själv att det är högst osannolikt att jag skulle ha sett henne där, men eftersom jag var så säker på att det var hon vid tillfället så kände jag ändå att jag ville ta upp det. Brukar inte kommentera här inne vanligtvis...!
Ok, du trollar nog inte, men risken för att det skulle vara hon är lika med noll. Men du gör helt rätt i att maila iaf. Bra där.
Hoppas verkligen det är hon. Och är det inte väldigt tyst med information ifrån polisen. Undrar vad dom sitter inne med för information egentligen.
Citera
2012-11-18, 19:28
Medlem
Jag har mailat polisen nu;

"Hej!
I tisdags när jag gick hem från jobbet på drottninggatan vid 18.15 tiden såg jag någon som jag var helt säker på var den försvunne tuula. Hon gick med någon tjej som var i ca 25-års åldern och det enda jag hörde dom säga var "vilken tur.. Du som snart skulle ut och resa och allt", och sedan fortsatte dom förbi Rådhustorget.

När jag kom hem uppdaterade jag nyheterna och kollade in MPS fb sida i tron om att hon hittats, vilket såklart inte var fallet.

Kvinnan jag såg var väldigt lik tuula, kort blont hår, glasögon och väldigt rynkig. Inte jättelång.

Men jag inser att det måste ha varit högst osannolikt att det faktiskt var henne jag såg. Då skulle någon annan också ha reagerat, men är det så att ni finner detta av intresse så vet ni vad jag sett och hur ni kan få tag i mig!"

Dom kollar sin e-post på vardagar så det återstår att se om dom kontaktar mig i morgon. För det är ju som nån skrev, någon mer kanske har tipsat om att ha sett henne där vid den tidpunkten, och då kan det helt plöstligt vara intressant. Annars inte!
Citera
2012-11-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostredame
Ok, du trollar nog inte, men risken för att det skulle vara hon är lika med noll. Men du gör helt rätt i att maila iaf. Bra där.
Hoppas verkligen det är hon. Och är det inte väldigt tyst med information ifrån polisen. Undrar vad dom sitter inne med för information egentligen.

Ja! Jag också reflekterat över det, att det är väldigt tyst från polisens sida : /
Citera
2012-11-18, 19:32
Medlem
Citat:
Kan man maila polisen sitt tips. Känns ganska orelevant men skulle dom tycka att det är intressant så får dom ju hellre ringa upp mig.

Jag går in på polisens hemsida nu och mailat om det går.

Tror den hon gick med var liite längre. Och som sagt, det kan ju inte ha varit hon, för de var ju just mellan stationen och kommunhuset jag gick intill dem. Högst osannolikt, så jag mailar om det går.

Fast helt orelevant kan du ju inte tycka att det är. Varför skulle du annars berätta det här?
Ring eller maila nu och låt polisen avgöra!
Citera
2012-11-18, 19:35
Medlem
fotokillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jefle
Ja! Jag också reflekterat över det, att det är väldigt tyst från polisens sida : /

Dom kanske bara jobbar ojämna veckor i Gävle
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in