2013-01-05, 17:50
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Precis! Det vill jag också veta skillnaden på. Känns märkligt att "bara" efterlysa henne i Europa om man nu ska bredda efterlysningen. Varför inte slå på stora trumman direkt? Varför är hon inte begärd häktad i sin frånvaro? Har dom inte kött på benen?
Jag tvivlar på att T är efterlyst i Europa eftersom hon inte är häktad. Däremot är jag övertygad om att polisen har tillräckligt på fötterna för att få henne häktad. Det tyder på att polisen tror att hon är i Sverige. En fågel har viskat en ort i mitt öra, men jag har dålig erfarenhet av viskande fåglar så jag har inte nämnt det i tråden. Däremot, den fågel som jag har berättat om har jag fullt förtroende för.
Citera
2013-01-05, 17:52
Medlem
Det ställde nog till lite med polisarbetet eftersom bocken brann så kom Tuulas ärende lite skymmunden. Men utredningen kommer att ta fart när pyromanen har åkt fast.
Citera
2013-01-05, 17:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorrooo
Hej alla ni som fösöker leka poirot. Jag önskar Tuula en god fortsättning på året. Personligen tycker jag att Gävlekommun får stå för kalaset. Om det nu är så att Tuula har tagit krona här och där så är det inte häla världen. Om det är nu så att hon dragit med cykeln så hoppas jag att hon har bytt till vinterdäck. Enligt alla skriverier har detta på gått ca 3 år och hon har gått till jobbet varje dag ingen har märkt någonting är inte detta pokerfejs?
Så du tycker att Gävle kommun får stå för kalaset. Vet du vad Gävle kommun är för något? Gävle kommun är en massa människor som får höjd skatt eller sänkt service i form av försämrad vård, omsorg eller utbildning för att den här människan har beviljat sig själv förtidspension. Tycker du att det är rätt?
Citera
2013-01-05, 18:06
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag tvivlar på att T är efterlyst i Europa eftersom hon inte är häktad. Däremot är jag övertygad om att polisen har tillräckligt på fötterna för att få henne häktad. Det tyder på att polisen tror att hon är i Sverige. En fågel har viskat en ort i mitt öra, men jag har dålig erfarenhet av viskande fåglar så jag har inte nämnt det i tråden. Däremot, den fågel som jag har berättat om har jag fullt förtroende för.

Har för mig att jag läste det i nätets upplaga av GD. Ska se om jag hittar det.
Citera
2013-01-05, 18:13
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Har för mig att jag läste det i nätets upplaga av GD. Ska se om jag hittar det.
Jag hittade det här: Fakta om europeisk arresteringsorder
Citat:
För att en arresteringsorder ska kunna utfärdas måste det finnas ett häktningsbeslut. En åklagare som har för avsikt att utfärda en arresteringsorder måste därför begära personen häktad i sin frånvaro genom en häktningsframställan, som lämnas in till tingsrätten. Tingsrätten håller därefter häktningsförhandling och beslutar om personen ska häktas eller ej. Den eftersökta personen måste vara på sannolika skäl misstänkt för brottet. Det räcker alltså inte med skälig misstanke.
Citera
2013-01-05, 18:17
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jag hittade det här: Fakta om europeisk arresteringsorder

Men jag menade att jag läst att Tuula är efterlyst i europa.
Citera
2013-01-05, 18:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Men jag menade att jag läst att Tuula är efterlyst i europa.
Jo, jag har också läst det, men kan inte hitta det. Jag tror att det är borttaget, antagligen för att det var felaktigt.

Tillägg: Hon kan naturligtvis vara efterlyst som försvunnen person. För det behövs ingen häktning.
Senast redigerad av Quarrel 2013-01-05 kl. 18:25.
Citera
2013-01-05, 18:25
Medlem
Skämt o sido. Det är nog många huvuden som kommer att rulla när utredningen är klar. Ni ska nog få se att det börjas plockas in lite folk här och där. Jag tror att polisen låter degen att jäsa lite innan dem lägger in stöten. Men huvud ansvaret ligger ändå på Gävlekommun det kommer man inte ifrån.Hoppas att man tar hänsyn till det som har hänt nu när kommunhöjdarna ska löne fölhandla.Om det finns några kvar överhuvudtaget. Revisorn är han släkt med Steve W
Citera
2013-01-05, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
Vet du hur det funkar:

Betyder detta att polisen inte misstänker att hon gömmer sig i exempelvis Thailand?

Eller kan det lika väl betyda att polisen inte har tillräckligt på fötterna för att begära henne häktad (i sin frånvaro)?

Thailand är väl det sista alternativet om man skall gömma sig. Om det nu är Tuula som har snott pengarna ensam (vilket jag inte tror) så är hon vid det här laget långt borta där det är få svenskar. Hoppas att alla kommunerna ser över sina rutiner för det fifflas nog inte bara i Gävlekommun.
Citera
2013-01-05, 19:07
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Det ställde nog till lite med polisarbetet eftersom bocken brann så kom Tuulas ärende lite skymmunden. Men utredningen kommer att ta fart när pyromanen har åkt fast.

Citat:
Skämt o sido. Det är nog många huvuden som kommer att rulla när utredningen är klar. Ni ska nog få se att det börjas plockas in lite folk här och där. Jag tror att polisen låter degen att jäsa lite innan dem lägger in stöten. Men huvud ansvaret ligger ändå på Gävlekommun det kommer man inte ifrån.Hoppas att man tar hänsyn till det som har hänt nu när kommunhöjdarna ska löne fölhandla.Om det finns några kvar överhuvudtaget. Revisorn är han släkt med Steve W
När bocken brunnit får alltså alla andra undersökningar och brott vänta en månad eller två? Sedan börjar dom om från ruta ett. Vad lägligt då att bocken brinner varje år.

Revisorn brukar, som enda medlem, få välja tapeter i SRF. (Inte Sweden Rock...)
Citera
2013-01-05, 19:08
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Då känner du alltså fågeln väldigt väl och fågeln känner Tuula väldigt väl.
Vad säjer polisen om fågelns uppgifter?
Eller betraktar dom pippin som en jailbird?
Citera
2013-01-05, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Då känner du alltså fågeln väldigt väl och fågeln känner Tuula väldigt väl.
Vad säjer polisen om fågelns uppgifter?
Eller betraktar dom pippin som en jailbird?
Jag har inte påstått det fetstilta. Och jag vet inte vad polisen säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in