Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Vad hände med den här smutskastningen? Visserligen har Tuula stulit miljontals kronor från kommunen med några musklick, men faktum är att det är stor skillnad på att fiffla med en dator, än att handgripligen ta pengar. Jag tror tvärtom att Tuula aldrig stulit tidigare, och att hon inte kände det som att hon stal i ordets egentliga bemärkelse. Hon flyttade pengar, som hon aldrig såg eller kände någon glädje av. Hon levde helt glädjelöst, ett halvdepressivt liv, och till slut orkade hon inte leva. Hon slet sig genom de sista åren, det är min tes. Det var ingen glad gamäng som satsade på sitt ego, utan en kvinna i någon slags kris, den "andra kvinnan" i många år som spelade bort sitt liv. Precis som hon sa själv. Man ska lyssna på folk, då blir allt så mycket enklare.
Tuulas liv måste ha varit fruktansvärt, hon hade lite pengar på banken, ändå hade hon behov av att hålla på med det här. Hon kunde ha flytt lite snyggt långt tidigare, men valde att stanna kvar, för att hon aldrig hade några planer på att fly, inte någon strukturerad plan.
Den som är deprimerad ser inte vad som finns i livet; exempelvis de egna barnen och barnbarnen. Hon tyckte inte att livet var värt att leva, och när hon blev upptäckt var botten nådd. Jag tror tyvärr att det är så, att det är en riktig tragedi bakom det här, och inget "roligt" alls.
Tuulas liv måste ha varit fruktansvärt, hon hade lite pengar på banken, ändå hade hon behov av att hålla på med det här. Hon kunde ha flytt lite snyggt långt tidigare, men valde att stanna kvar, för att hon aldrig hade några planer på att fly, inte någon strukturerad plan.
Den som är deprimerad ser inte vad som finns i livet; exempelvis de egna barnen och barnbarnen. Hon tyckte inte att livet var värt att leva, och när hon blev upptäckt var botten nådd. Jag tror tyvärr att det är så, att det är en riktig tragedi bakom det här, och inget "roligt" alls.
Vad trött jag är på att du utmålar den här tjuven, bedragare, svikaren, lögnerskan m.m. m.m som någon stackare, som blivit utsatt för all världens elende!
Och vilken total brist på moral att beskriva hennes brott som några knapptryckningar! Hon har handgripligen tagit miljontalskronor!! Vilket är ren och skär stöld och ingenting annat! Herregud, jag blir mörkrädd när jag läser det du skrivit, tänk om man skull ömka alla stackars brottslingar. Anders behring breivik kanske också levde något halvtaskigt liv, med lagom lite pengar på banken, lagom tråkigt och lagom halvdepressivt, ... Stackarn. Han behövde också fixa lite spänning i livet, det får man väl ha förståelse för...eller!??!
och "Tuulas liv måste ha varit fruktansvärt..." Ja!! hon försatte sig, skolbarnen, kommunen, anhöriga i den situationen, så vad förväntar hon sig!?
Dom enda det är riktigt synd om i den här historien är alla offer som hon lämnat bakom sig, genom sitt fullständigt egoistiska kriminella handlande!!