2013-01-02, 22:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Men skulle hon våga lita på en väninna? Kvinnor ska man inte lita på när det gäller hemligheter. Och det här är ju en ganska stor hemlis. Såvida personen själv inte är involverad förstås.
Nu har du stora fördomar mot kvinnor. Kvinnor är lika pålitliga som män. Nästan.

Det är klart att hon kan hitta en väninna som hon kan lita på.
Citera
2013-01-02, 22:51
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nu har du stora fördomar mot kvinnor. Kvinnor är lika pålitliga som män. Nästan.

Jag märker att du inte har väninnor
Man ska aldrig säga en mening som börjar såhär till en kvinna: "säg inte att jag har sagt det här" För i samma veva som du fortsätter har kvinnans hjärna börjat fundera över vem av alla hon ska berätta detta för först
Citera
2013-01-02, 22:53
Medlem
pippi70s avatar
Väninnan kanske inte visste vad det handlade om då. T kanske duperade sin väninna så som hon tycks ha duperat resten av sin omgivning.
Citera
2013-01-02, 22:54
Medlem
LaScalas avatar
Citat:

Ja, Tuula var ju pålitlig?
Citera
2013-01-02, 22:54
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippi70
Väninnan kanske inte visste vad det handlade om då. T kanske duperade sin väninna så som hon tycks ha duperat resten av sin omgivning.

Ja men då borde väninnan pratat med polisen såfort hon fick höra talas om detta. Och då borde polisen ha ett spår iaf.

Men fan vet. Jag tror på tåg till Arlanda spåret. Utan cykel. Var är cykeln? Stulen?
Citera
2013-01-02, 22:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Jag märker att du inte har väninnor
Man ska aldrig säga en mening som börjar såhär till en kvinna: "säg inte att jag har sagt det här" För i samma veva som du fortsätter har kvinnans hjärna börjat fundera över vem av alla hon ska berätta detta för först
Du behöver inte vara orolig. Jag har väninnor som jag kan lita på. Fast kanske inte när det gäller 22 mille. Vem har det?

Men måste det ha varit en väninna som hjälpte henne? Varför inte en vän sedan lång tid tillbaka?
Citera
2013-01-02, 22:56
Medlem
LaScalas avatar
Ni tror att Tuula drog?
Jag tror att Tuula dog.
Citera
2013-01-02, 22:56
Medlem
pippi70s avatar
Vännen Jan?
Citera
2013-01-02, 22:58
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Du behöver inte vara orolig. Jag har väninnor som jag kan lita på. Fast kanske inte när det gäller 22 mille. Vem har det?

Men måste det ha varit en väninna som hjälpte henne? Varför inte en vän sedan lång tid tillbaka?

Nej det kan ju även vara en gift man hon dejtar. Och hon kan ju även ha sagt att om han säger till en enda vart han körde henne, att han träffat henne den här dagen, kommer hon berätta för hans fru att dom har en affär.

Eller, så har hon cyklat till tågstationen i Skutskär eller i Furuvik (närmre) och tagit Upptåget därifrån, hoppat av på ARN och gått upp till terminal 5. Med bara ett handbagage. Det är allt hon behöver.
Citera
2013-01-02, 22:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ni tror att Tuula drog?
Jag tror att Tuula dog.

Jag tror pengarna som Tuula stal
Gav Tuula mängder av val
Citera
2013-01-02, 23:01
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pippi70
Vännen Jan?

Vännen Jan som är sjukskriven in i Januari. Undrar om det blir förlängt eller om han självmant avslutar sin tjänst på skolan som lärare i ekonomi
Citera
2013-01-02, 23:04
Medlem
Jag är relativt ny på detta forum men har följt denna tråd ända sen den startade. Jag måste säga att jag fortfarande inte kan förstå hur en sån här sak kan hända. Det finns inte i min vildaste fantasi att en ensam människa i en kommun kan försnilla 22 miljoner. Jag har själv jobbat med ekonomi i många år på olika företag, även kommunen. Hur trovärdig, pålitlig, trevlig, ambitiös du än må vara så är man inte ensam om att sköta penningflödet. Vad jag vill säga är att jag är ganska säker på att Tuula haft flera medhjälpare - både inside och outside. Jag tror också att hon haft en plan sen lång tid tillbaka, vilket innebär att hon troligtvis inte finns kvar i Sverige. Jag gillar egentligen inte vad hon har gjort......men jag kan ändå inte sluta fascineras av denna historia. Kvinnan måste vara klipsk till tusen.
Jag hoppas att vi någon gång får reda på vad som hänt och hur allt har gått till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in