2012-11-13, 22:30
Medlem
ChefRamsays avatar
Jag håller med.
Skulle skapa större faktabaserad struktur i diskussionerna.
Citera
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Det postas en väldig massa länkar till främlingsfientligt vinklade nyhetssidor såsom Avpixlat, info14, Fria Tider o.s.v. Känns som det blir väldigt konstigt att länka till oseriösa sidor och på så sätt försöka bygga debatt. Då kan jag ju lika gärna göra min egen hemsida med helt fejkade nyheter, och bilda diskussion kring händelser som egentligen inte hänt.

Jag föreslår att man förbjuder länkning till vinklade och oseriösa nyhetssidor!

Jag föreslår att förslag likt detta blir förbjudna.
Edit SD 11,2%, and rising.
Citera
Medlem
kalasetistans avatar
Fria Tider, info14 och Avpixlat är rasistiska samt att det är deras syfte och det gör dem oseriösa by default.
Senast redigerad av kalasetistan 2012-11-13 kl. 22:32.
Citera
Medlem
Charlatanens avatar
Då får du väl bemöta uppgifterna i dessa artiklar med annan fakta och sluta vara en lat jävla gnällspik så fort du läser något som inte passar in i din världsbild.
Citera
2012-11-13, 22:31
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlatanen
Då får du väl bemöta uppgifterna i dessa artiklar med annan fakta och sluta vara en lat jävla gnällspik så fort du läser något som inte passar in i din världsbild.
Så du menar att man ska bemöta uppgifter på ett källkritiskt sätt för att sedan debatera mot någon som vidhåller dessa "faktan" stenhårt?

Tror inte den diskussionen går allt för långt.
Citera
2012-11-13, 22:33
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Fria Tider och Avpixlat är rasistiska samt att det är deras syfte och det gör dem oseriösa by default.

Fria Tider och Avpixlat må vara "rasistiska" som du väljer att kalla det, medans Expressen, Aftonbladet, DN o.s.v är invandringsvurmare och judestyrda. Så det går väl på ett ut det där.
Avpixlat vill minska invandringen och stärka nationaliteten, Aftonbladet vill öka invandringen och försvaga svenskarnas nationalitet. Vad är skillnaden menar du?
Citera
2012-11-13, 22:34
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChefRamsay
Jag håller med.
Skulle skapa större faktabaserad struktur i diskussionerna.

Om man förbjuder Avpixlat och liknande sidor, skulle då "fakta" från Aftonbladet och Expressen stärka strukturen och sanningshalten i trådarna?
Citera
2012-11-13, 22:35
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Om man förbjuder Avpixlat och liknande sidor, skulle då "fakta" från Aftonbladet och Expressen stärka strukturen och sanningshalten i trådarna?
Det skulle kunna ses som en säkrare källa. Om inte så skulle jag föreslå att man börjar använda sig av den ursprungliga källan.

Och nej, en poll från avpixlat, alternativt aftonbladet är inte en säker källa.
Senast redigerad av ChefRamsay 2012-11-13 kl. 22:37. Anledning: en ursprunglig källa -> en säker källa
Citera
2012-11-13, 22:38
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Det skulle kunna ses som en säkrare källa. Om inte så skulle jag föreslå att man börjar använda sig av den ursprungliga källan.

Hur skulle det kunna ses som en säkrare källa när de blivit offentligt så många gånger att kvällspressen ljuger som en häst galopperar bara för att öka på försäljningsstatistiken? Jag skulle snarare vilja säga att det minskar trovärdigheten för dessa tidningar.

Att använda sig av statistik från rätt håll, d.v.s invandringsstatistik från Migrationsverket. skattesiffror från finansministern och så vidare vore ju det allra bästa, men det är väl lättare sagt än gjort
Citera
2012-11-13, 22:45
Medlem
ChefRamsays avatar
Citat:
Hur skulle det kunna ses som en säkrare källa när de blivit offentligt så många gånger att kvällspressen ljuger som en häst galopperar bara för att öka på försäljningsstatistiken? Jag skulle snarare vilja säga att det minskar trovärdigheten för dessa tidningar.

Att använda sig av statistik från rätt håll, d.v.s invandringsstatistik från Migrationsverket. skattesiffror från finansministern och så vidare vore ju det allra bästa, men det är väl lättare sagt än gjort
De skriker inte ut rasistik propaganda vilket jag tycker bör ses som någonlunda säkrare än en sida som spyr ut hatord i varje mening.

Så varför inte bygga upp I&I på nytt? Skapa diskussioner utifrån direkta källor och inte massa 3e partners "partiska" redovisningar.
Citera
2012-11-13, 22:46
Medlem
Nlesjems avatar
Citat:

Det kommer givetvis att specas kostnaden för invandringen inom en snar framtid,pengarna som behövs i samhället saknas för att allt skall fungera,redan i dagsläget.
Citera
2012-11-13, 22:56
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
De skriker inte ut rasistik propaganda vilket jag tycker bör ses som någonlunda säkrare än en sida som spyr ut hatord i varje mening.

Så varför inte bygga upp I&I på nytt? Skapa diskussioner utifrån direkta källor och inte massa 3e partners "partiska" redovisningar.

Nej, de må de måhända inte göra, men likväl är det förbannade skittidningar som inte gör annat än ljuger och förvränger sanningen.

Du kan väl börja då? Skapa en artikel med ENBART information från officiella källor. Migrationsverket os.v. Du kan väl själv börja ringa runt och fråga om information om invandringsnivåerna idag och kostnaderna för dessa. Sen kan du väl ringa runt till alla fängelser och se efter andelen utländska/svenska interner?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in