2012-11-13, 22:11
Medlem
kalasetistans avatar
Det postas en väldig massa länkar till främlingsfientligt vinklade nyhetssidor såsom Avpixlat, info14, Fria Tider o.s.v. Känns som det blir väldigt konstigt att länka till oseriösa sidor och på så sätt försöka bygga debatt. Då kan jag ju lika gärna göra min egen hemsida med helt fejkade nyheter, och bilda diskussion kring händelser som egentligen inte hänt.

Jag föreslår att man förbjuder länkning till vinklade och oseriösa nyhetssidor!
Citera
2012-11-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalasetistan
Det postas en väldig massa länkar till främlingsfientligt vinklade nyhetssidor såsom Avpixlat, info14, Fria Tider o.s.v. Känns som det blir väldigt konstigt att länka till oseriösa sidor och på så sätt försöka bygga debatt. Då kan jag ju lika gärna göra min egen hemsida med helt fejkade nyheter, och bilda diskussion kring händelser som egentligen inte hänt.

Vem bestämmer vad som är oseriöst? Även om Avpixlat är vinklat, så ska man väll vara självkritisk?
Citera
2012-11-13, 22:18
Medlem
EdwardStenhards avatar
Aftonbladet och Expressen är minst lika vinklat och oseriöst. Enda objektiva och sanningsenliga alternativet är Se och hör!
Citera
2012-11-13, 22:19
Medlem
-Orko-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll3
Vem bestämmer vad som är oseriöst? Även om Avpixlat är vinklat, så ska man väll vara självkritisk?

Vem ska vara självkritisk? Avpixlat?
Citera
2012-11-13, 22:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:

Då kan man ju inte länka alls, alla nyhetssidor är vinklade.
Citera
2012-11-13, 22:21
Medlem
ZhongNanHais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joll3

vänstern såklart....klart att någon måste bestämma åt folket vilka nyheter som är godkända av etablissemanget och vilka som inte kan tolereras. Sådant kan folket inte själva avgöra
Citera
2012-11-13, 22:22
Medlem
kalasetistans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Då kan man ju inte länka alls, alla nyhetssidor är vinklade.

Tja, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet är i varje bra mycket mer seriösa än Avpixlat och Fria Tider. Aftonbladet och Expressen är i varje fall inte lika hårt vinklade.
Citera
2012-11-13, 22:25
Medlem
EdwardStenhards avatar
Citat:
Tja, Dagens Nyheter och Svenska Dagbladet är i varje bra mycket mer seriösa än Avpixlat och Fria Tider. Aftonbladet och Expressen är i varje fall inte lika hårt vinklade.
Har du levt under en sten de senaste femton åren eller? Aftonbladet vitpixlar ju till och med bilder på misstänkta gärningsmän.
Citera
2012-11-13, 22:28
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
"Flashback Forum | Yttrandefrihet på riktigt!" behöver jag säga mer?
Citera
Medlem
cammos avatar
Citat:
Jag föreslår att man förbjuder länkning till vinklade och oseriösa nyhetssidor

All svensk media då menar du?

Citat:

Citera
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:

Så om jag ger dig källor med FUP i pdf. Menar du att dessa är oseriösa, lögnaktiga och borde förbjudas?
Citera
2012-11-13, 22:30
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:

Är du så här dum eller skojar du bara? De tidningar du nämner är några av de ALLRA MEST vinklade tidningar vi har i Sverige. DN, SvD, AB och Ex. är så förvridna att det inte är sant.
Avpixlat åt ett håll, SvD. DN, Expressen och AB åt andra hållet.

Ska man förbjuda en nyhetssida ska man förbjuda alla och bara tillåta ren statistik direkt från källan istället för medias snedvridna, förljugna statistik
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in