"Kardemumma innehåller mycket antioxidanter och boostar bland annat ditt immunförsvar. Kardemumma är nyttig för matsmältningen och har en lugnande inverkan. Behöver man en vätskedrivande verkan så kan man krydda med lite kardemumma. Blodtrycket kan även komma att förbättras om man kryddar med kardemumma eftersom kardemumman har en lugnande inverkan samt en liten vätskedrivande effekt."
Någon som är påläst? Jag hittade ingen information om folk som åt det dagligen förutom pensionärer som har det i sitt fikabröd
Senast redigerad av learnhowtoeat 2012-11-13 kl. 22:10.
Om du söker dig runt så kommer du hitta liknande texter om minst 1000 andra ätbara saker.
Med det vill jag säga att man inte ska fastna för små förteelser, det finns ingen magisk mat som kommer göra underverk. Sikta på att ligga på en bra makronutrientfördelning och ät det från källor som innehåller mycket vitaminer och mineraler och sånt, så lovar jag dig att du kommer må prima.
Det här med att det är är vätskedrivande. Betyder det att min kropp kommer börja binda vatten?
Jösses. Tänk på vad ordet säger. Visst, det är ett avancerat ihopslaget ord där två ord ingår. Men ta bort "vätske" så har du "drivande" kvar. Vad exakt tror du driva betyder? Låt mig hjälpa dig lite på traven: Man skulle kunna säga att det är motsatsen till binda.
Jag lånar tråden, det står att kardemumma ökar aptiten, som jag förstår det beror det på dess oljor, men finns oljorna? kvar om det kommer i puderform om man köper Santa Maria https://www.delitea.se/santa-maria-k...g?gad_source=1
Får man verkligen i sig meningsfulla mängder som ökar aptiten ifall man strör över detta? i säg yoghurt
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!