2012-11-13, 17:48
Medlem
http://www.foxnews.com/us/2012/11/13...est=latestnews

De avlyssande fanskapet och fann i hemmet ritningar på kärnkraftverk, bombtillverkning, skyddsdräkter och funamentalistiska skrifter och anti-amerikansk propaganda.
Återigen lyckas väst stoppa en av dessa galningar, och vänstermedia låtsas om som hotet inte existerar. Jag menar, jag läste någonstans att över 3000 sådana här galningar har stoppats i väst, herregud

Och ja, eftersom vi stoppade honom i tid så stoppar de flesta huvudet i sanden som strutsar och pratar om Breivik igen. Han fick livstids fängelse förresten.
Citera
2012-11-13, 17:53
World Trade Center, terrordåd i London, Frankrike, Irak, Afghanistan, Egypten,Libien, Syrien, Belgien, Sverige, Danmark, Ryssland, USA och Israel har under de senaste åren utsatts för omfattande terrordåd av Islamister.
Citera
2012-11-13, 18:26
Medlem
Livstids fängelse för ett dåd som bara var i planeringsstadiet. Om Sverige bara kunde ta efter...
Citera
2012-11-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
Livstids fängelse för ett dåd som bara var i planeringsstadiet. Om Sverige bara kunde ta efter...
Men det som är hyckleriet.
Om någon planerar att spränga kärnkraftverk, spränga tåg fulla med vanliga medborgare, eller liknande, och blir stoppad mitt under bombtillverkningen - ska en sådan verkligen gå fri efter ett par år, eller någonsin?
Absolut inte! Men de flesta (... tyvärr) resonerar på sådant vis att denna man inte genomförde dådet och kan därmed inte jämföras med en Breivik. De ignorerar helt och hållet att han planerade massmord studerade närmaste kärnkraftsverk och dess bristande säkerhet. Tänk vad som kunde ha skett och specifikt om denna man hade fått komma ut sen.
Citera
2012-11-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Men det som är hyckleriet.
Om någon planerar att spränga kärnkraftverk, spränga tåg fulla med vanliga medborgare, eller liknande, och blir stoppad mitt under bombtillverkningen - ska en sådan verkligen gå fri efter ett par år, eller någonsin?
Absolut inte! Men de flesta (... tyvärr) resonerar på sådant vis att denna man inte genomförde dådet och kan därmed inte jämföras med en Breivik. De ignorerar helt och hållet att han planerade massmord studerade närmaste kärnkraftsverk och dess bristande säkerhet. Tänk vad som kunde ha skett och specifikt om denna man hade fått komma ut sen.

Jag tror att det hänger på uppsåt + möjlighet.

I det här fallet stod det i artikeln att terroristens försvar försökte inte ens bestrida hans uppsåt att genomföra attacker. Det handlade bara om huruvida han hade en verklig möjliget att genomföra dåden. I o m att han läste kemi och beställde nödvändiga kemikalier, basta.

Gänget som åtalades för planerna på a mörda Vilks bestred uppsåt och därmed kom undan helt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in