• 2
  • 3
2012-11-13, 22:04
Moderator
ofays avatar
Sammanfogat /mod
Citera
2012-11-14, 07:37
Medlem
Karmellkungens avatar
Det var tydligen en hemmagjord bomb enligt nyheterna.
Citera
2012-11-14, 08:56
Medlem
Så långt vet vi att det var en hemmagjord bomb i en lägenhet tillhörande stödboendet på vårdsätravägen 76/78. GM/Offret är en man i 24-25-årsåldern och vårdas på sjukhus.

Någon har nämnt att det rört sig om självmordsförsök enligt nyheter, verkar inte styrkt än i andra medier.
Vad finns kvar att ta reda på? Vem är mannen? Etnicitet i sann flashbackanda måste ju fram.
Är han från Uppsala eller placerad från utböle?
Citera
2012-11-14, 15:16
Medlem
BaalZeBubs avatar
Hur vet vi att det var en hemmagjord bomb? Jag tycker att det mer låter 'meth lab':
"Den drabbade lägenheten ligger i en korridor i ett vårdboende och ska enligt uppgift ha fått omfattande skador. Polisens tekniker fick på tisdagskvällen avbyta sitt arbete eftersom det blivit för mörkt.

Polisens teori är att den 24-årige man som bodde i lägenheten själv har blandat ihop kemikalier som orsakat explosionen. "
http://www.unt.se/uppsala/polistekni...n-1958994.aspx

Om det är vårdboendet nära Gottsunda herrgård, så är det väl mest knarkare och alkisar där, har jag för mig.
Citera
2012-11-14, 15:38
Medlem
NejTillAllts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harlequin73
Så långt vet vi att det var en hemmagjord bomb i en lägenhet tillhörande stödboendet på vårdsätravägen 76/78. GM/Offret är en man i 24-25-årsåldern och vårdas på sjukhus.

Någon har nämnt att det rört sig om självmordsförsök enligt nyheter, verkar inte styrkt än i andra medier.
Vad finns kvar att ta reda på? Vem är mannen? Etnicitet i sann flashbackanda måste ju fram.
Är han från Uppsala eller placerad från utböle?

Du har adressen och åldern, sedan är det bara att ta till Ratsit på det. Säker kan man givetvis inte vara, men om det är en av dem som är skriven där, så finns det bara en man att "välja" på.
Citera
2012-11-14, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Hur vet vi att det var en hemmagjord bomb? Jag tycker att det mer låter 'meth lab':
"Den drabbade lägenheten ligger i en korridor i ett vårdboende och ska enligt uppgift ha fått omfattande skador. Polisens tekniker fick på tisdagskvällen avbyta sitt arbete eftersom det blivit för mörkt.

Polisens teori är att den 24-årige man som bodde i lägenheten själv har blandat ihop kemikalier som orsakat explosionen. "
http://www.unt.se/uppsala/polistekni...n-1958994.aspx

Om det är vårdboendet nära Gottsunda herrgård, så är det väl mest knarkare och alkisar där, har jag för mig.
Ja det är behandlingshemmet för Pundare och alkisar. Misslyckat självmordsförsök.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in