2012-11-13, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ehm Även kallat Sunnersta ;=)

edit
Vi tackar UNT för att de var vänliga att ge oss en ålder på den skadade.. och adressen hade vi redan ja..

Det kan väl vara läge att överväga en trådflytt till Olyckor/katastrofer
Vem fan kallar Södra g-sunda för sunnersta ?
OT, jag vet.
Citera
2012-11-13, 18:43
Medlem
Ptja området som ligger "söder om" Gottsunda heter väl just Sunnersta, och där finns det en o annan villa. I det egentliga Gottsunda finns det väl rätt dåligt med villor, iaf i förhållande till höghus
Citera
2012-11-13, 18:55
Medlem
NejTillAllts avatar
Då vet vi var och vem, återstår bara varför.
Varför exploderade det?
Citera
2012-11-13, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Ptja området som ligger "söder om" Gottsunda heter väl just Sunnersta, och där finns det en o annan villa. I det egentliga Gottsunda finns det väl rätt dåligt med villor, iaf i förhållande till höghus
Ja geografiskt så blir det nog så. Men om du säger södra gottsunda till någon i uppsala så antar alla du menar villa området med bmx bana.
Citera
2012-11-13, 19:26
Medlem
uppgjort
Citera
2012-11-13, 19:53
Medlem
Bilden på avspärrningen är vid korsningen Vårdsätravägen/Gottsundavägen. Området är alltså det som i geografiska sammanhang kallas Södra Gottsunda. Är man mäklare eller boende där kan man försöka kalla det Vårdsätra, men det området ligger längre ner mot Sunnersta.

Det finns en hel del lägenheter i Brf Tomtebo på Eksätravägen, annars är det ett relativt nytt villaområde med några av stadens mer påkostade villor.

Kommunen sade upp avtalet med boendet på Vårdsätravägen 76/78 i december förra året, vet inte vad som förekommit där sedan dess:
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=4872588
Citera
2012-11-13, 20:13
Medlem
Det är tydligen fortfarande Stödboende eller liknande https://www.flashback.org/sp40339082 (kolla de länkarna)

Som jag tolkar din länk så går avtalet ut nu i november, det kommunen gjorde var alltså att besluta om att inte förlänga det på ytterligare 3 år
Citera
2012-11-13, 20:14
Medlem
B.I.s avatar
Såg en polisbil i väldigt hög fart på väg mot Gottsundahållet idag runt 15.30-tiden, undrade lite vad det var för ärende eftersom att de körde så fruktansvärt fort. Nu fick jag mitt svar!

Och till er som kallar södra Gottsunda för Sunnersta, vad i helvete? Det kallas vårdsätra i mäklarmun men i folkmun heter det helt sonika "Södra Gottsunda".
Citera
2012-11-13, 20:29
Medlem
Åkte förbi med bussen där ca 15:40(vårdsätravägen efter infarten till södra Gottsunda), det var många polisbilar, två ambulanser och två brandbilar vad jag kunde se. Tyvärr satt jag inte på rätt sida i bussen för att få en bättre bild av det hela.
Citera
2012-11-13, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.I.
Och till er som kallar södra Gottsunda för Sunnersta, vad i helvete? Det kallas vårdsätra i mäklarmun men i folkmun heter det helt sonika "Södra Gottsunda".

Det var jag som lite skämtsamt refererade till Sunnersta när någon annan påstod att det inte fanns lägenheter i södra Gottsunda utan bara villor i 5-milleklassen

Skall man vara riktigt petig så ÄR Vårdsätra och Gottsunda 2 olika stadsdelar sen att allt i den kanten av stan KALLAS för Gottsunda är bara en petitess (tacka fan för att mäklare skriver nånting annat än Gottsunda när de har möjlighet) Även Valsätra anses väl höra till Gottsunda av mindre nogräknade

Vi kastar väl in en wikipedialänk för att reda ut det hela http://sv.wikipedia.org/wiki/Gottsunda
Senast redigerad av rhdf 2012-11-13 kl. 20:42.
Citera
2012-11-13, 21:04
Moderator
Schlesiens avatar
Ny rubrik

Utgången rubrik:
Bombdåd i Uppsala

/ Moderator
Senast redigerad av Schlesien 2012-11-13 kl. 21:06.
Citera
2012-11-13, 21:07
Moderator
Schlesiens avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Olyckor och katastrofer

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem