• 1
  • 2
2012-11-13, 11:40
Medlem
bobbie3s avatar
och jag har kommit fram till att allt började med det "nya" kortet (Mastercard)

För några veckor sedan (en fredag) så fick jag ett nytt kort (Mastercardkortet). Samma helg och dag gick jag ut på på krogen med en obligatorisk bowlingkväll dessförinnan. Just på bowlingarenan gick det kanon att beställa in bira, eftersom att jag då inte behövde skriva in någon kod utan bara en liten signatur. Kvällen flöt på (då!!) och biran flödade. När vi sedan framåt småtimmarna ska förflytta oss till de centrala delarna för att klubba och jag står i kön och ska betala för första omgången så står det fel kod.. försöker igen.. fel kod!! Alltså, jag var inte så full att jag inte kom ihåg min kod eller att jag fumlade på knapparna. Vi löser det hela med att jag får låna cash av en polare så länge.

På måndagen går jag till en bankomat och knappar in koden, den visar ok varvid jag ska knappa in mitt belopp. Trycker ett belopp och därefter ok. Nu kommer det upp: Fel kod! Samtidigt som kortet åker ut.

Blir förbannad och trycker in kortet igen och upprepar proceduren (är noga med att jag knappar in rätt kod). Det händer precis samma sak igen!!

Går då in på kontoret och undrar vad fan som är felet. Hon suddar lite på chippet och ber mig prova igen. Går ut igen och upprepar det hela. Kommer förbi kodrutan och knappar in beloppet.... FEL KOD! Sen står där något om att automaten behållt kortet. Jaha.......

Går återigen in på kontoret och begär om ett nytt, det ska ta upp till 5 bankdagar. Ber om ett tillfälligtkort men det går inte.... förklarar att jag MÅSTE ha ett tillfälligtkort då jag flyttar på torsdagen till en annan stad 20 mil bort. Går fortfarande inte.. lämnar argt kontoret.

Måndagen blir till fredagen och jag får mitt nya kort. Eftersom jag plockat ut ett par tusen så använder jag inte kortet förrens idag.. någon vecka senare alltså. Idag när jag ska gå och "aktivera" kortet upprepas precis samma sak, efter första gången går jag in och klagar. Hon suddar på kortet och jag går ut igen.. händer precis samma sak. Går återigen in och hon beställer ett nytt och även en engångskod som kommer i ett separat kuvert! Detta kommer åtminstone ta 1 vecka till.

Jag frågar henne samtidigt hur fan det kan vara fel kod om jag kommer förbi just den rutan och ska knappa in mitt belopp? Hon har inget bra svar. Jag frågar henne om varför jag ska vara kvar på Swedbank när det strular så förbannat? Hon säger att vi på Swedbank värnar om våra kunder. Samtidigt om hon i nästa andetag säger, om du lägger på 3 kronor på din månadsavgift så slipper du sånt här. Du får ett kreditkort kopplat till ditt konto..bla blabla (hon tappar mig vid kreditkort, är allergisk mot såna). Frågar hur jag ska kunna handla nu? Hon säger att jag kan handla med legitimation. Ilsken och förbannad som jag var glömde jag fråga henne hur det gick till.

Nu sitter jag här utan kort igen. Har starka funderingar på att byta bank. Någon som vet hur fan jag kunde knappa in kod och fick godkänt av automaten och sen när jag tryckt ok på belopp så blir det fel kod?
Citera
2012-11-13, 11:54
Medlem
Ostkroks avatar
Det låter skitskumt att du kommer förbi "lösenordet" och får problem med "fel kod" först när du väljer summa

Ta ut pengar på banken med legitimation så att du klarar dig och så byter du till bekväma Nordea
Nordea har även riktigt bra support!
Citera
2012-11-13, 12:08
Medlem
bobbie3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ostkrok
Det låter skitskumt att du kommer förbi "lösenordet" och får problem med "fel kod" först när du väljer summa

Ta ut pengar på banken med legitimation så att du klarar dig och så byter du till bekväma Nordea
Nordea har även riktigt bra support!

Visst låter det helskumt? Tack för tipset men jag har testat det. Går inte!

Swedbank i Norrköping city hanterar inte kontanter så kan inte göra uttag..... FÖRBANNADE JÄVLA SKIT
Citera
2012-11-13, 12:10
Medlem
Division.Bells avatar
Men asså..förstår att du är riktigt ilsk, men är du säker på att du inte tryckt fel kod varje gång då?
Citera
2012-11-13, 12:13
Medlem
bobbie3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Division.Bell
Men asså..förstår att du är riktigt ilsk, men är du säker på att du inte tryckt fel kod varje gång då?

Helt säker. Men varför kommer jag förbi kodrutan för? Låter ju förbannat skumt
Citera
2012-11-13, 12:18
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Inget skumt alls. Det är alltid så att du kommer förbi även om du trycker fel kod.

Min polare trodde han skulle vara smart när han såg en kvinna slå in sin kod i en automat och ville testa om HENNES kod funkade med hans kort Han kom förbi rutan och började skutta av glädje och sedan när han valde 500 kr så stod det fel kod.

Han hade Handelsbanken om jag inte minns fel. Vilket kvinnan också hade. Kan tillägga att han var 13-14 år när detta skedde.

PS. Jag har inte läst igenom din text men jag fick en uppfattning att det var ditt problem.
Citera
2012-11-13, 12:24
Medlem
Division.Bells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Inget skumt alls. Det är alltid så att du kommer förbi även om du trycker fel kod.

Min polare trodde han skulle vara smart när han såg en kvinna slå in sin kod i en automat och ville testa om HENNES kod funkade med hans kort Han kom förbi rutan och började skutta av glädje och sedan när han valde 500 kr så stod det fel kod.

Han hade Handelsbanken om jag inte minns fel. Vilket kvinnan också hade. Kan tillägga att han var 13-14 år när detta skedde.

PS. Jag har inte läst igenom din text men jag fick en uppfattning att det var ditt problem.

Ser verkligen
https://www.youtube.com/watch?v=tW9h3GOz3Gs
Spelas igenom hela händelsen.. lite som namnet
Citera
2012-11-13, 12:27
Medlem
bobbie3s avatar
Okej, men nu kommer iaf mitt nya kort "snart". Tjejen sa att jag kunde handla med legitimation? Hur fungerar det?
Citera
2012-11-13, 12:28
Medlem
BrainDisorders avatar
Förstår din ilska, men det är fullt möjligt att komma förbi kodinlogget och välja belopp för att sedan få upp att det är felaktig kod. Det fick jag uppleva för första gången häromveckan.
Citera
2012-11-13, 12:30
Medlem
LugnarNerMigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie3
Okej, men nu kommer iaf mitt nya kort "snart". Tjejen sa att jag kunde handla med legitimation? Hur fungerar det?

Du kommer inte ha någon kod alls då eller? Varje gång du handlar kommer du få visa din legitimation och skriva på ett kvitto inga konstigheter alls.
Citera
2012-11-13, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bobbie3

Du framvisar ett körkort eller idhandling...med samma namn som kortet (helst)
Citera
2012-11-13, 12:37
Medlem
bobbie3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LugnarNerMig
Du kommer inte ha någon kod alls då eller? Varje gång du handlar kommer du få visa din legitimation och skriva på ett kvitto inga konstigheter alls.

Ingen kod alls. Men fungerar detta på alla ställen? Känns skumt att be om att få betala med legitimation..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in