2012-11-13, 16:33
Medlem
Bozes avatar
Jag säger som min lågstadielärare, när mobbingen började komma igång på allvar i 9-årsåldern och man var rädd att ta sig till skolan t.ex. när det var snö ute, eller man skulle på någon utflykt som möjliggjorde full exponering -

"ja, se pågar"
(detta utspelade sig på de sydligare breddgraderna)

Fenomenet mobbing är inget nytt utan har funnits i Sverige i alla tider, både före och efter massinvandringen. Minns ni inte att det var så? Eller minns ni att det på den tiden bara handlade om "pojkstreck"? Kanske var det så att ni valde att titta bort, att ni hade rätt kompisar, att ni hamnade i rätt klass på rätt ort, eller att ni var så "fucking full of yourself" att ni inte ens märkte något.

Det värsta var inte själva mobbarna själva utan de som lät det hända, för utan deras passivitet hade det ju inte fortsatt. Vissa pratade bort det som småincidenter, andra gjorde inte något överhuvudtaget.

På den tiden var det inte blattar utan svenskar som stod för mobbingen, med massinvandring må själva mobbingutövandet ha förskjutits till nya grupper men vad gör det för skillnad för den mobbade? Runt omkring dem finns det fortfarande folk som låter det hända och låter det accelerera. Kanske är det värre att bli mobbad av en blatte än av en svensk - vad vet jag - men faktum kvarstår att fenomenet lever kvar precis som tidigare. Det finns tillräckligt med kuksugare runt omrking för att det ska få fortsätta nästintill obehindrat.

Så istället för att spekulera i om det var invandrare som gjorde detta eller inte, tycker jag ni ska göra något åt grundproblemet. För ni tycker ju det är så hemskt att, eller hur?

Skänk ett bidrag till antimobbingsinsatser. Eller fortsätt titta på precis som tidigate och diskutera utfallet i periferin och i retroperspektiv.
Citera
2012-11-13, 16:49
Medlem
Layss avatar
Jag har följt tråden sedan detta kom upp på sydsvenska igår och en av de största frågorna som jag väntar att få svar på är just om gm's etnicitet..

Men ursäkta vad fan snackar du om? Jämför du en grov misshandel av en 13 åring med mobbing?
Jag är starkt emot mobbing men detta är inte längre mobbing imo..

Citat:
Ursprungligen postat av Boze
Jag säger som min lågstadielärare, när mobbingen började komma igång på allvar i 9-årsåldern och man var rädd att ta sig till skolan t.ex. när det var snö ute, eller man skulle på någon utflykt som möjliggjorde full exponering -

"ja, se pågar"
(detta utspelade sig på de sydligare breddgraderna)

Fenomenet mobbing är inget nytt utan har funnits i Sverige i alla tider, både före och efter massinvandringen. Minns ni inte att det var så? Eller minns ni att det på den tiden bara handlade om "pojkstreck"? Kanske var det så att ni valde att titta bort, att ni hade rätt kompisar, att ni hamnade i rätt klass på rätt ort, eller att ni var så "fucking full of yourself" att ni inte ens märkte något.

Det värsta var inte själva mobbarna själva utan de som lät det hända, för utan deras passivitet hade det ju inte fortsatt. Vissa pratade bort det som småincidenter, andra gjorde inte något överhuvudtaget.

På den tiden var det inte blattar utan svenskar som stod för mobbingen, med massinvandring må själva mobbingutövandet ha förskjutits till nya grupper men vad gör det för skillnad för den mobbade? Runt omkring dem finns det fortfarande folk som låter det hända och låter det accelerera. Kanske är det värre att bli mobbad av en blatte än av en svensk - vad vet jag - men faktum kvarstår att fenomenet lever kvar precis som tidigare. Det finns tillräckligt med kuksugare runt omrking för att det ska få fortsätta nästintill obehindrat.

Så istället för att spekulera i om det var invandrare som gjorde detta eller inte, tycker jag ni ska göra något åt grundproblemet. För ni tycker ju det är så hemskt att, eller hur?

Skänk ett bidrag till antimobbingsinsatser. Eller fortsätt titta på precis som tidigate och diskutera utfallet i periferin och i retroperspektiv.
Citera
2012-11-13, 16:57
Medlem
Vicious-Mackis avatar
Nu vet vi inte etniciteten men man kan ju gissa på var det lutar.
Man kan även se detta på vad tidningarna skriver.
Hade det varit en invandrare som fått på truten av en svensk så hade vittnesskildringar skrivits ut om hur hemskt det var. Stackars invandrarunge attackerad.
Kan ju vara en blatte som fått bank också, det vet man inte.

Men det verkar vara väldigt, väldigt tyst. Tror inte vi kommer få höra mycket mer om detta.
Vilket bara tyder på en sak som ni säkert kan räkna ut själv
Citera
2012-11-13, 17:12
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hungaro
Det badet har länge varit ett MENA, zigenare, pedofil och bögnäste. Har hänt ett flertal våldtäkter, pedofilbrott och misshandel där. Det är även fullt av fullt uniformerade påskkärringar (muslimska kvinnor i hel outfit), att man ens tillåter det i Sverige....

Så jävla smutsigt "äventyrsbad" har sett bajs i vattnet, folk ha sex i vattnet, folk pissa i vattnet... ja listan kan göras lång.

Utöver allt detta är badets ingenjörskvalité det sämsta jag någonsin skådat, ett bad som inte har mer än 56 år på nacken (pinsamt). Personalen verkar vara en blandning av MENA och svenskar, en del verkar ha fått samhällstjänst på badet.

Svårt att förstå hur den socialdemokratiska eliten i Malmö en gång såg Aq-va-kul som en framgång, dom flesta politiker är nog överens om att det badet har varit allt annat än en framgångssaga.
Varför inte bara stänga ned detta "skithusbad"? Ett alternativt skulle vara att porta slöddret.
Citera
2012-11-13, 17:17
Medlem
Banksters avatar
Jag tror aldrig att jag har varit på ett badhus i hela mitt liv utan att något sjukt har hänt. Stölder, bråk, öppen onani, taffsande på skolklassens tjejer, olyckor, skrik och bök. Ett äckligt bakteriellt jävla helvette är det. Vilka friska svenska ungdomar går och hänger på ett badhus? Och varför ligger så många badhus i Sveriges egna små förorter till rövhål?

Tacka vet jag Sturebadet
Citera
2012-11-13, 17:19
Medlem
Draup.s avatar
Eftersom det hände på ett mångkulturellt badhus så är jag nästan 100 på att både GM och BO har rötter utanför Sverige/Skandinavien/Norra Europa ..

Är det nånting som vittnar om vårt samhälles stundande kollaps så är det våra äventyrsbad
Citera
2012-11-13, 17:27
Medlem
proteinftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Sen att personalen hade svårt att hålla GM borta, kan ju ha att göra med att de bara är 13 resp 15 år på pappret, verklig ålder kan ju mycket väl vara kring 18-25 år, eller ännu högre om de är "ensamkommande".

Om det är två st. 18-25-åringar som har misshandlat en 13-åring så grovt att hans kindben blev krossat så blir jag mäkta förvånad.
Citera
2012-11-13, 17:50
Medlem
buggenbus avatar
Är du helt dum i huvet. Kindbenet krossat i en grov misshandel och du pratar om mobbning som förekommit i alla tider

ÄR DU HELT DUM I HUVUDET????

Citat:
Ursprungligen postat av Boze
Dravel
Citera
2012-11-13, 17:55
Medlem
ringmuskelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stes
Aq-va-Kul hade sina glansdagar i början av 90-talet sedan dess har det bara förfallit. Förr stack barnfamiljer dit där för att ha en rolig dag med bad och lek men nu för tiden är det inte en enda "vanlig familj" som sätter sin fot där inne. Bråk, stök, tafsade på i äventyrsbadet, risk att träffa på den straffimmuna autistiska bjässen har ersatt trivseln. Motionsslingan är fortfarande helt OK men äventyrsdelen är skräp.

Haha, "straffimmuna autistiska bjässen", jag kan se det framför mig.
Miljön på badhus triggar väl något grottbeteende. Vatten och många ställen attt gömma sig på, vad spännande. Kommer ihåg själv när jag var liten på badhus, alla jävla cp-skal och bokstavsbarn löpte amok. Även andra man inte kände var liksom mer upptriggade på att jävlas och slåss.
Citera
2012-11-13, 17:59
Medlem
Bozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lays
Jag har följt tråden sedan detta kom upp på sydsvenska igår och en av de största frågorna som jag väntar att få svar på är just om gm's etnicitet..

Men ursäkta vad fan snackar du om? Jämför du en grov misshandel av en 13 åring med mobbing?
Jag är starkt emot mobbing men detta är inte längre mobbing imo..

Hur vet du vad det handlar om? Delge gärna den info du har.

Jag drog en parallell till mobbing eftersom jag sett mobbing leda till liknande och mycket värre. Därmed inte sagt att just detta handlade om mobbing, ingående information verkar ju inte ha offentliggjorts ännu, men det är oavsett vilket ett bra tillfälle att lyfta upp vad mobbing kan leda till.
Citera
2012-11-13, 18:01
Medlem
Bozes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buggenbu
Är du helt dum i huvet. Kindbenet krossat i en grov misshandel och du pratar om mobbning som förekommit i alla tider :whistle:

ÄR DU HELT DUM I HUVUDET????

Vad är det du förnekar? Att mobbing inte alltid förekommit?

Sen vad det leder till är en annan diskussion, likaså om just detta fallet var mobbing eller inte. Som jag skrev precis till en annan ifrågasättande så kan mobbing leda till detta och mycket mer - oavsett vad det handlade om i det aktuella fallet så är det aldrig fel att belysa mobbing och vad det kan leda till.

Utan mer info så låter det i mina öron som något som skulle kunna vara en spinoff på en långvarig mobbing. Det behöver inte vara så. Enligt dig KAN det inte ens vara så om jag tolkar ditt inlägg rätt? Öppna ögonen...
Citera
2012-11-13, 18:04
Avslutad
Impulsiv och/eller omotiverad aggressivitet
Övervåld
Bristande konsekvens-tänk med tanke på att de misshandlar en person framför sina lärare

Låter som en kulturkrock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in