2012-11-13, 00:06
Medlem
Rasande-Roses avatar
För ett par månader sedan misstänker jag att jag kan ha haft en sk hemorroid. Det sved ofta då jag var på toa och efteråt blev papperet lite blodigt. Då jag kollade i en spegel så såg det ut som att det fanns en liiiten, pytteliten knöl precis i öppningen. Tror också att jag kunde känna den då jag petade där.

Nu upplever jag dock inte längre några problem, så antar att den eventuella hemorroiden gått tillbaka.

Har undvikit analsex under de dryga två månader som jag upplevde problematiken.
Men nu när problemen är borta, så vill jag gärna återuppta analsexet.

Så frågan är, kan analsex framkalla hemrroider, eller är det snarare motverkande, eller gör det ingen skillnad alls?

Man har ju hört många teorier om analsex. Att det kan orsaka inkontinens säger vissa, medan andra påstår att det snarare är bra att ha analsex genom att man då kan träna analmusklerna genom att medvetet slappna av under penetrering och därefter göra knipövningar medan snoppen är inne.

Jag hittar iaf inga fakta om saken.
Är väl inte direkt orolig över själva uttöjningen av muskeln, men funderar lite över om det kan kan orsaka hemorrojder om penisen stöter mycket mot ändtarmens slemhinna.

Någon som vet/har erfarenhet av analsex och fått problem pga det?
Citera
2012-11-13, 00:15
Medlem
Ja analsex kan orsaka hemorrojder.
Citera
2012-11-13, 00:16
Medlem
Alltså, klart det kan bero på det, även om orsaken till varför man kan få det är oklart än idag. Mycket talar för dålig kost osv...
Citera
2012-11-13, 00:44
Medlem
bowler hats avatar
Som Ritinkin säger tror jag stenhårt på att det är kosten, som jag skrev i en tidigare tråd så försvan alla mina hemorrojder när jag började med LCHF kanske värt att prova
Citera
2012-11-13, 00:45
Medlem
Finns en riktigt bra salva på apoteket mot hemorroider. Kommer tyvärr ej på namnet. Bara att fråga, inget att skämmas över. Det är vanligare än man tror.
Citera
2012-11-13, 02:35
Medlem
"böld"-sak efter hårt analsex? - Bild

I lördags hade jag ganska så häftigt analsex med min pojkvän. Efter det fick jag som en bubbla eller böld eller vad man ska säga och den gör ont när man nuddar den. Vad är det för något? Blev jag spräckt? Kommer den att försvinna? Sorry för dålig bild men det få ni la leva med. Hoppas ni endå kan se den lilla bubblan eller vad jag ska kalla det.!

http://imageshack.us/photo/my-images/252/img1469r.jpg/
Senast redigerad av Madeinsweden93 2012-11-13 kl. 02:41.
Citera
2012-11-13, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madeinsweden93
I lördags hade jag ganska så häftigt analsex med min pojkvän. Efter det fick jag som en bubbla eller böld eller vad man ska säga och den gör ont när man nuddar den. Vad är det för något? Blev jag spräckt? Kommer den att försvinna? Sorry för dålig bild men det få ni la leva med. Hoppas ni endå kan se den lilla bubblan eller vad jag ska kalla det.!

http://imageshack.us/photo/my-images/600/img1469k.jpg/

Man kan inte se bilden. Kommer upp ett felmeddelande.
Citera
2012-11-13, 02:38
Medlem
Ladda upp på nytt. Testa tinypic.
Citera
2012-11-13, 02:39
Medlem
flingaroos avatar
tänker inte trycka på bilden, men grattis, det låter som hemmorojder.
Citera
2012-11-13, 02:41
Medlem
la upp ny länk
Citera
2012-11-13, 02:41
Medlem
bilden borttagen
Citera
2012-11-13, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flingaroo
tänker inte trycka på bilden, men grattis, det låter som hemmorojder.

Alltid trevligt med lite hemorroider ju?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in