• 1
  • 2
2012-11-12, 23:18
Medlem
Halloj. Bet av en tand på hälften för snart ett år sedan.

Den gör ont ibland, men inget jag inte klarar av, jag brukar kunna sova bort det liksom.
Idag gjorde den alldeles för ont, så jag beställde akuttid hos käftis.

Den skulle dras ut, så jag fick en bedövning av en tandläkare medans jag väntade på en annan.

Det gick 20 minuter, kändes helt ok, smärtan var oväsentlig i jämförelse med tidigare.

Så gick jag in hos tandläkaren som skulle dra den, men jag kände fortfarande så jag fick mer bedövning.
Efter många om och men så slutade kalaset på Maxdos sprutor (Massvis)

Runtom tanden, inuti tanden. Ja, så gott dem kunde.

Men jag blev helt enkelt inte bedövad, jag kände tydlig ilande smärta när dem "Smärttestade" mig.

Efter 1.5 timma så slutade det med att jag inte orkade mer och sa att jag inte orkade mer, det var ett jävla mardrömsscenario, jag var helt jävla slut, hade ju spänt mig i 1.5 timma och hade fortfarande ont.

Nästa gång ska jag få stesolid innan besöket, för att jag ska kunna vara lugnare än jag var.
Men kan det vara så jävligt att bedövningen helt enkelt inte biter på mig? Vad fan gör jag då? Det gör >ont< när dem håller på. Jag vill inte dra ut en tand som har känsel kvar.

Om folktandvården misslyckas att göra sina kunder nöjda, kan man då få bli sövd eller något?
Eller är det extra kostnad?

Detta är förjävligt, avskyr att gå till tandläkaren, men det gör så jävla ont i tanden. Blä.

VAD GÖR JAG?
Citera
2012-11-12, 23:22
Medlem
seta23s avatar
Nu vet jag inte om det här är möjligt. Men när jag skulle fixa en sak i mina bihålor fick jag bedövning som bedövade hela näsan och käkarna. Fick förklarat för mig att vissa nerver i näsan går ner till tänderna. Tandläkarna kanske kan använda sig utav den metoden istället? Kanske biter på dig.
Citera
2012-11-12, 23:32
Medlem
Buskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Halloj. Bet av en tand på hälften för snart ett år sedan.

Den gör ont ibland, men inget jag inte klarar av, jag brukar kunna sova bort det liksom.
Idag gjorde den alldeles för ont, så jag beställde akuttid hos käftis.

Den skulle dras ut, så jag fick en bedövning av en tandläkare medans jag väntade på en annan.

Det gick 20 minuter, kändes helt ok, smärtan var oväsentlig i jämförelse med tidigare.

Så gick jag in hos tandläkaren som skulle dra den, men jag kände fortfarande så jag fick mer bedövning.
Efter många om och men så slutade kalaset på Maxdos sprutor (Massvis)

Runtom tanden, inuti tanden. Ja, så gott dem kunde.

Men jag blev helt enkelt inte bedövad, jag kände tydlig ilande smärta när dem "Smärttestade" mig.

Efter 1.5 timma så slutade det med att jag inte orkade mer och sa att jag inte orkade mer, det var ett jävla mardrömsscenario, jag var helt jävla slut, hade ju spänt mig i 1.5 timma och hade fortfarande ont.

Nästa gång ska jag få stesolid innan besöket, för att jag ska kunna vara lugnare än jag var.
Men kan det vara så jävligt att bedövningen helt enkelt inte biter på mig? Vad fan gör jag då? Det gör >ont< när dem håller på. Jag vill inte dra ut en tand som har känsel kvar.

Om folktandvården misslyckas att göra sina kunder nöjda, kan man då få bli sövd eller något?
Eller är det extra kostnad?

Detta är förjävligt, avskyr att gå till tandläkaren, men det gör så jävla ont i tanden. Blä.

VAD GÖR JAG?
Beställ tid hos käkkirurgen på lassarettet så gjorde jag inga problem
Citera
2012-11-13, 00:10
Medlem
Tvonds avatar
Dra tanden endå är ju övergånde smärta Lite bedövad lär den ju vara iaf var i en liknade sist för några år sedan jag ljög och sa att bedövning hade tagit , käftis tog i för kung och fosterland och vips var tanden ut
Citera
2012-11-13, 02:25
Medlem
revodnebs avatar
Jag ser i TS andra trådar att denne skriver i bland annat cannabisforumet. Är det så att du själv röker på? Det är vanligt att bedövningar inte tar som de ska då brukare lätt får en högre tolerans mot bedövning och narkos.
Citera
2012-11-13, 02:45
Medlem
RoaldDahls avatar
Njaa...

Iaf är det så att om tanden var tillräckligt infekterad... DÅ tar ingen bedövning i världen.
[fakta från tandvården]
Citera
2012-11-13, 06:00
Medlem
Tack för svaren.

Nej jag tar inga droger alls, dricker knappt längre.

Ja, det är väl så att den är för inflammerad för att bedövningen skall ta.

Vad säger dem om jag kommer redigt jävla packad nästa gång? Brukar vara jävligt kaxig då.
Citera
2012-11-13, 08:40
Moderator
ofays avatar
Ibland blir det så. Har inget med kliniken man går till, eller tandläkaren som bedövar.
Man gör helt enkelt om, med lite antiinflamatoriska och lite lugnanade kommer det gå superbra ska du se.
Förfarandet är helt korrekt.

Du bedövas lokalt även vid sövning.
Citera
2012-11-14, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Ibland blir det så. Har inget med kliniken man går till, eller tandläkaren som bedövar.
Man gör helt enkelt om, med lite antiinflamatoriska och lite lugnanade kommer det gå superbra ska du se.
Förfarandet är helt korrekt.

Du bedövas lokalt även vid sövning.

Alright tack.

Vad tror du om att supa till innan?
Citera
2012-11-14, 08:38
Moderator
ofays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscen
Alright tack.

Vad tror du om att supa till innan?

Det är ingen bra idé alls.
Citera
2012-11-14, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ofay
Det är ingen bra idé alls.

För att dem inte vill operera på en full människa, eller för att det är blodtunnande?

Eller något annat?

Enligt internet (Fniss) så ska inte blandningen alkohol och bedövning vara farligt.
Citera
2012-11-21, 00:32
Medlem
fajvans avatar
Du kommer ej få någon vård om du är full, tyvärr, det hade ju annars varit rätt smidigt. Att bedövningen ej verkade beror troligtvis på att området var inflammerat(leder till att bedövning ej verkar i lika stor grad). Du kommer troligtvis sederas med midazolam vilket borde göra susen. Skulle inte detta fungera kan man extrahera tanden under narkos. Hur eller hur kommer det lösa sig, säg till om du har ont, en extraktion ska ej behöva vara smärtsam.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in