Citat:
Ursprungligen postat av wander
Jag erkänner Bibeln som den absoluta sanningen och fulla auktoritet, och lever därför i tro.
Som du säkert förstår, så behövs det ingen källa, eftersom jag tror.
Det vill säga, jag tror inte pga av vetenskapliga mått, utan av personliga upplevelser och tro.
Räcker det för dig? För din snedvridna fråga, där din ill-vilja över att försöka få mig att säga att jag går i "loop" inte bara misslyckas (likt den aborten din mamma borde ha gjort med dig), utan även påvisar vad för typ av frukt du bär på.
Så säg mig en sak pinhead. Du vill ha ödmjukhet, men du förstår inte att det är du ska ska ödmjukas först.
Nejdå, det är bara rätt vanligt att man hänvisar till Bibeln som auktoritet på att Bibeln är en auktoritet och sedan inte erkänner att ett sådant cirkelresonemang är ologiskt och otillräckligt.
Säg mig, om jag inte hade haft med den andra delen om loop, hade du då gjort det misstaget? Hade du sagt att det är sant för att det står i Bibeln att det är så det förhåller sig?
All frukt jag bär på är fritt given och en gåva. Jag hoppas att fröna rotar sig och bär med sig lite vishet. Som sagt vill jag bara att du tänker själv och inte överger rationalitet för 'tro'.
Om det är jag som ska ödmjukas så får du gärna först förklara vad jag sagt som inte är ödmjukt, så att jag kan bättra mig.