2012-11-27, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hammaren
Ynk, ynk, ynk... Det är ett öppet forum, det vet du.

Öppet brev, betyder ju inte att brevet är till dig, tex.
Citera
2012-11-27, 12:33
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wander
Återigen, låt bli inlägg som inte är adresserade till dig. Världen kretsar inte kring dig.
Varför skrev du ens här från början, inget inlägg var adresserat åt dig.:/
Citera
2012-11-27, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroesmann
Du går i allra högsta grad i en loop. Dina referenser till bibeln är lika giltiga som Sagan om ringen för oss.

Några minnesvärda ord som du bör bära med dig resten av livet när du är omvänd till Saganomringianism:

Aha, du menar på att Sagan om ringen är minst lika bra skrivet som Bibeln, lol
Citera
2012-11-27, 12:34
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag erkänner Bibeln som den absoluta sanningen och fulla auktoritet, och lever därför i tro.

Som du säkert förstår, så behövs det ingen källa, eftersom jag tror.

Det vill säga, jag tror inte pga av vetenskapliga mått, utan av personliga upplevelser och tro.

Räcker det för dig? För din snedvridna fråga, där din ill-vilja över att försöka få mig att säga att jag går i "loop" inte bara misslyckas (likt den aborten din mamma borde ha gjort med dig), utan även påvisar vad för typ av frukt du bär på.

Så säg mig en sak pinhead. Du vill ha ödmjukhet, men du förstår inte att det är du ska ska ödmjukas först.

Nejdå, det är bara rätt vanligt att man hänvisar till Bibeln som auktoritet på att Bibeln är en auktoritet och sedan inte erkänner att ett sådant cirkelresonemang är ologiskt och otillräckligt.

Säg mig, om jag inte hade haft med den andra delen om loop, hade du då gjort det misstaget? Hade du sagt att det är sant för att det står i Bibeln att det är så det förhåller sig?

All frukt jag bär på är fritt given och en gåva. Jag hoppas att fröna rotar sig och bär med sig lite vishet. Som sagt vill jag bara att du tänker själv och inte överger rationalitet för 'tro'.

Om det är jag som ska ödmjukas så får du gärna först förklara vad jag sagt som inte är ödmjukt, så att jag kan bättra mig.
Citera
2012-11-27, 12:35
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:
Jag erkänner Bibeln som den absoluta sanningen och fulla auktoritet, och lever därför i tro.

Som du säkert förstår, så behövs det ingen källa, eftersom jag tror.

Det vill säga, jag tror inte pga av vetenskapliga mått, utan av personliga upplevelser och tro.

Räcker det för dig? För din snedvridna fråga, där din ill-vilja över att försöka få mig att säga att jag går i "loop" inte bara misslyckas (likt den aborten din mamma borde ha gjort med dig), utan även påvisar vad för typ av frukt du bär på.

Så säg mig en sak pinhead. Du vill ha ödmjukhet, men du förstår inte att det är du ska ska ödmjukas först.

Jo men hur förhåller du dig till 5:e Mosebok ?
Är stening rätt eller fel ?
Var Jesu ord fel ?
Var tolkningen i Brevet till Hebreérna fel ?
Citera
2012-11-27, 12:35
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:

Nej, bättre. Men det viktiga är att du bör dyrka ringen.
Citera
2012-11-27, 12:37
Medlem
Citat:
Varför skrev du ens här från början, inget inlägg var adresserat åt dig.:/

Varför föddes du?
Citera
2012-11-27, 12:38
Medlem
Citat:
Nej, bättre. Men det viktiga är att du bör dyrka ringen.

Nä, jag överlåter DVD versionen till dig. *klapp på axlen*
Citera
2012-11-27, 12:40
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:

Visst är den det. Om Sagan om ringen börjat som Bibeln gör med "Farin begat Gróin who begat the brothers Óin and Glóin. Glóin then begat Gimli.." hade den nog inte varit en sådan succé.
Citera
2012-11-27, 12:41
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Nä, jag överlåter DVD versionen till dig. *klapp på axlen*

Det är tron som är det viktiga.
Citera
2012-11-27, 12:42
Medlem
Kroesmanns avatar
Citat:
Varför föddes du?
För att göra en lång historia kort - Det råkade bara bli jag.
Citera
2012-11-27, 12:43
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Och har nu teist-pådyvlarens debatt-dilemma med att försöka markandsföra subjektiv objektivitet utan det märks för tydligt.

Du kanske har ett personligt problem med detta också: "Jag vet, att jag tror, ....eller hur var det? Jag tror, att jag vet".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in