2012-11-12, 12:59
Medlem
vinayaks avatar
Om jag vill ppna en ljudfil med VLC (har iTunes som standard) hgerklickar jag p filen och tar "open with". Men av ngon anleding kan jag se 5 stycken Spotify. Inget stort problem men jag blir jvligt irriterad p att jag inte lyckas fr bort det . Ngon som vet vad detta beror p (inte min irritation utan antalet ikoner)?

Bild:

http://img9.imageshack.us/img9/2857/spotifye.png
Citera
2012-11-12, 13:26
Medlem
mungs avatar
Har du installerat Spotify p fem olika stllen, kanske? Eller i olika versioner?
Citera
2012-11-12, 15:10
Medlem
vinayaks avatar
Jag kan med skerhet sga att jag inte installerat Spotify fem gnger, vilket inte ens gr om man installerar alla program till applications mappen (de skulle bara skriva ver varandra). Mjligt att det r fem olika versioner av programmet, antagligen skrivs ngon rad med programinformationen in i ngon systemfil nr programmet uppdateras. Men isf borde jag kunna g in i denna fil och radera de verfldiga raderna. Och jag mste veta vilken fil jag ska in och grva i...
Citera
2012-11-12, 15:26
Medlem
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinayak
Jag kan med skerhet sga att jag inte installerat Spotify fem gnger, vilket inte ens gr om man installerar alla program till applications mappen (de skulle bara skriva ver varandra). Mjligt att det r fem olika versioner av programmet, antagligen skrivs ngon rad med programinformationen in i ngon systemfil nr programmet uppdateras. Men isf borde jag kunna g in i denna fil och radera de verfldiga raderna. Och jag mste veta vilken fil jag ska in och grva i...

Det tycks bli shr ibland, trots att man inte har dubletter av program installerade. Enklast r att nollstlla Launch Services. Kopiera och klistra in fljande i Terminal och tryck enter:

/System/Library/Frameworks/CoreServices.framework/Frameworks/LaunchServices.framework/Support/lsregister -kill -r -domain local -domain system -domain user

Det tar ngra sekunder, upp till nn minut kanske, sen r det klart. D br alla dubletter vara borta ur listan.
Citera
2012-11-13, 01:30
Medlem
vinayaks avatar
Tack, det lste problemet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in