2012-11-12, 00:15
Bannlyst
Hejsan, behöver skriva av mig nånstans!

Okej så kortfattat, har haft depression och ångest i 5 år åtminstonde, men bara för c:a 3 veckor sen valde jag att besöka en psykolog och även lite smått prata med vännerna om det här. Mina föräldrar väljer att avstå att förstå att jag har känslor men tänkte att några polare borde man ju kunna prata med iaf när man mår kasst och vill ta livet av sig. så en del tog det med en nypa salt och gör ingen grej av det vilket är helt okej. men sen har jag vissa, speciellt en kompis som jag känt i 10 år som har börjat bli riktigt jävla otrevlig. alltså allmänt odräglig och negativ mot mig, och ändå vill han träffa mig varje dag. förstår inte vanligt folk att man redan är jävligt förstörd när man har en depression? alltså jag får aldrig höra ett gott ord från han längre och han är med i gänget med mina absolut bästa vänner(de få "riktiga" vänner jag har). kanske låter som en skitsak men detta får mig att må riktigt piss. för jag vill fan inte vara i närheten av honom längre, men han hänger ju dagligen med mina andra vänner. säger jag upp kontakten med alla bara för det så har jag ingen. så nu undrar jag helt enkelt vad jag ska göra åt det här?

förlåt om det är jävligt rörigt skrivet, är inte riktigt vaken.
Citera
2012-11-12, 00:24
Medlem
Snyggs avatar
Folk som umgås med deprimerade människor har en tendens att tycka dessa är tråkiga, initiativlösa och gnälliga, det stämmer. Red ut din depression, och avvkata lite med eran kontakt, och när du blivit bättre kan ni börja umgås igen. För jag har full förståelse att människor som inte är deprimerade inte uppskattar en deprimerad persons sällskap.
Citera
2012-11-12, 00:49
Bannlyst
ja ett tag var det mest att han sa emot mig och kunde dra nått skämt om mig, men nu är det mer att han verkligen vill attackera mig o få mig att känna mig dålig. verkligen det sista jag behöver nu. men ska nog hålla avstånd och försöka prata med han om jag blir bättre. kan påpeka att vi går i samma klass vilket gör situationen lite värre, ska dock byta så fort det bara går.
Citera
2012-11-12, 01:20
Medlem
Ibland har bästa vännerna svårt att hantera förändring i relationen, vissa har inga problem att vara vänner trots att man har fått en diagnos, andra kan inte vara det alls men sen finns det en tredje kategori, de som inte kan vara det... just nu. Det kan vara så att din vän behöver ta till sig och förstå vad som hänt och kommer att hända med dig framöver, är det en vän du har värderat tidigare högt och det har varit likadant tillbaka så ge honom utrymmet och undvik att umgås ett tag tills dess att han har förstått vad det handlar om och antingen anpassat sig eller helt enkelt försvunnit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in