• 8
  • 9
2012-11-12, 22:10
Medlem
Cristuphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JediOperative
Jag fattar inte hur så många kan älska typ superstarka chilis.

Det förstör matens smak totalt. Det är ju helt sinnessjukt?

Och sen tror som säkert att dom är "tuffa" eller nåt när dom kan äta superstark chili.

Det är ju fan larvigt... vuxna människor leker som barn. Vad tycker ni?

Håller med lite, förstår inte hypen av att folk intalar sig själv och andra att de älskar stark mat. Dock så är stark mat jävligt uppfriskande och skönt för kroppen, renar kroppen på ett skönt sätt. Men gott?

De värsta jag ätit var hot chicken wings på hard rock cafe, någon som testat? Förvisso var den inte bara stark utan enorm sur också. Kanske något gick fel i matlagningen eller något. Mina vänner fick smaka och kunde knappt äta en, så det var inte bara jag.
Citera
2012-11-12, 23:33
Medlem
Sprayes avatar
Älskar stark mat, varit mkt i Thailand och ätit väldigt stark mat där (självklart inte i thailändarnas stuk men starkare än vad dem flesta turister vågar sig på).

Får en skön känsla i kroppen när jag äter stark mat, ungefär som när man tränar och är extremt tillfreds med sig själv.

Alltid jobbigt att lära sig äta stark mat och alla tycker inte det är gott, jag älskar dessutom sura godisar (sådant som får folk att börja gråta så surt det är nästan) själv tkr jag inte det är så farligt, kan kanske handla om att vissa har sämre sur-smak (jag) och andra bättre (folk som tkr det är för surt).

Edit: Starkaste jag käkat är Som Tam i Thailand, smakade en thailändares Som Tam, jag beställde lite-lite-lite stark vilket blev typ 2 chillis gissar jag på, den jag smakade på hade ca 8 chillis i sig (hade inga problem o äta min som tam efteråt då den knappt smakade efter jag åt lite på den andra)
Citera
2012-11-13, 00:34
Medlem
tripptamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JediOperative
Varför i hel**te gillar så många superstark mat?!

För att det är gott som fan, vädigt nyttigt och för att jag är beroende av det.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in