• 1
  • 2
2012-11-12, 00:02
Medlem
JediOperatives avatar
Jag fattar inte hur så många kan älska typ superstarka chilis.

Det förstör matens smak totalt. Det är ju helt sinnessjukt?

Och sen tror som säkert att dom är "tuffa" eller nåt när dom kan äta superstark chili.

Det är ju fan larvigt... vuxna människor leker som barn. Vad tycker ni?
Citera
2012-11-12, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JediOperative

Och sen tror som säkert att dom är "tuffa" eller nåt när dom kan äta superstark chili.

berors på vad för mat man äter.

Gillar dock inte så mycket stark mat jag heller, sjukt att någon äter superstarkt. Men att de tror sig vara coola tror jag inte på.
Citera
2012-11-12, 00:10
Medlem
Personligen älskar jag stark mat! Bara för att maten är superstark betyder det inte att den inte smakar nått annat.

Tugga på en habanero är ju inte så gott men att ha den i maten kan vara nice.
Citera
2012-11-12, 00:13
Medlem
NovaOculuss avatar
Ibland undrar jag snarare vad det är för ultrakonservativa mesfittor man äter maten med när de klagar på mellan-kryddiga saker som chilisås från heinz t.ex.

Herregud vad man facepalmar inombords

Tvätta ögonen med tabasco eller något
Citera
2012-11-12, 00:18
Medlem
JediOperatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NovaOculus
Ibland undrar jag snarare vad det är för ultrakonservativa mesfittor man äter maten med när de klagar på mellan-kryddiga saker som chilisås från heinz t.ex.

Herregud vad man facepalmar inombords

Tvätta ögonen med tabasco eller något

Man kan äta Felix Chilisås den är ganska mild. Men jag snackar om dom freaks som lägger typ habanero, naga eller vad f*n det heter--på all mat de äter. Sen pratar dom om chilis hela tiden och tror dom är coola när de kan äta så starka chilis. PFFFF säger jag
Citera
2012-11-12, 00:19
Medlem
farbrorankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JediOperative

1.Det är gott 2.beror på hur mycket du kryddar maten såklart. 3.skojar du eller? man käkar stark mat för att vara tuff? 4.larvigt när snorungar som dig ska leka vuxna.
Citera
2012-11-12, 00:28
Medlem
Var det bara min mun som började öka saliv produktionen när jag läste trådnamnet?
Men hur fan kan du inte tycka att det är sjukt att äta starka grejer. Okej habanero är ju svinstark men inte om du jämför med en som äter något som ligger över 1 mille scoville.
Såg en snubbe på youtube som börja blöda i munnen av något jag inte kommer ihåg.
Dock är det inte gott men att ha stark och kryddig mat älskar jag. Du kan fan inte säga att du inte gillar thai?! :O
Citera
2012-11-12, 00:30
Medlem
Marlboromanns avatar
Fan nu blev ju jag jätte sugen på min egna superstarka Chili Con Carne
Citera
2012-11-12, 00:36
Moderator
Allaballawallas avatar
Det är inte helt sinnessjukt; det är beroendeframkallande med stark mat...
En del av orsaken hittar du i tråden: Jag mår bra av riktigt stark mat?

Jag tycker själv att det kan vara gott med riktigt stark mat men fördrar generellt sett mat med fler nyanser än bara hetta.

Det finns säkert en del som tycker att det är tufft med stark mat, men de ingår nog i kategorierna: "Unga&Balla" eller "Intellekt som ett strykjärn".
Citera
2012-11-12, 00:40
Medlem
Personligen förstår jag inte tjusningen med stark mat. Lite hetta kan vara gott, men folk som sitter och käkar mat som ger dem tårar i ögonen och tvingar dem att dricka efter varje tugga kommer jag aldrig begripa mig på.

Men det värsta är folk som säger "Äh sluta fjolla dig!" för att man inte gillar stark mat. I mitt tycke tar för mycket hetta bort övriga smaker helt, och det blir svårt att njuta.
Citera
2012-11-12, 00:53
Medlem
Finans.killens avatar
Finns ju flera förklaring:
1: De lagar äcklig mat och måste "gömma" smaken bakom chilli.
2: De mäter kuken med polarna genom vem som kan hälla på mest tabasco på kebabrullen.
Citera
2012-11-12, 01:04
Medlem
Quorthons avatar
Förstår helt klart varför man tycker om riktigt stark mat. Men däremot förstår jag inte folk som skall ha starka såser till alla maträtter och på så vis tar bort maträttens unika karaktär. Tycker det är ännu värre än folk som äter ketchup till allt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in