2012-11-11, 21:14
Medlem
Jag laddar över JPEG bilder från dvd till hårddisken och utforskaren hänger sig så fort jag kopierar stora mängder. En och en går bra, men kör jag över 2 gig så stannar allt efter den räknat upp antalet filer/storlek. Datorn hänger sig så brutalt att jag måste hårdresetta.

Windows Vista sp 2. Bilderna är mina egna som jag tagit som säkerhetskopia.

Jag har kört antivirus, registerrensare och allt fungerar i övrigt. Detta problem är nytt och jag har aldrig haft det förr.

Kan någon hjälpa?
Citera
2012-11-11, 21:26
Medlem
Kolla bland dina processer och se om det är någon du inte känner igen och som tar mycket.
Citera
2012-11-11, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Jag laddar över JPEG bilder från dvd till hårddisken och utforskaren hänger sig så fort jag kopierar stora mängder. En och en går bra, men kör jag över 2 gig så stannar allt efter den räknat upp antalet filer/storlek. Datorn hänger sig så brutalt att jag måste hårdresetta.

Windows Vista sp 2. Bilderna är mina egna som jag tagit som säkerhetskopia.

Jag har kört antivirus, registerrensare och allt fungerar i övrigt. Detta problem är nytt och jag har aldrig haft det förr.

Kan någon hjälpa?
kanske är det någon bild som har något fel som orsakar problemet.

men testa att ta bara några hundra mb åt gången.
Citera
2012-11-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowlops
Kolla bland dina processer och se om det är någon du inte känner igen och som tar mycket.

Bara explorer.exe drar mycket. Inget ovanligt vad jag kan se.

Citat:
Ursprungligen postat av elsydeon
kanske är det någon bild som har något fel som orsakar problemet.

men testa att ta bara några hundra mb åt gången.

Jag har testa flera olika skivor (har 10). Hoppas jag slipper dutta över dem bild för bild

I morgon provat jag med jobbdatorn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in