2005-04-14, 17:21
Medlem
Bråkmakarns avatar
Siter och kollar runt på lediga arbeten och hittar den här pärlan:

Citat:
Pizzabagare; Ciao Ciao; Örebro; 050323
Vi söker dig som har minst 3 års erfarenhet av arbetet.

För mer information om tjänsten kontakta Bilo på 0768-***** eller 019-32****.
Arbetstid/Varaktighet
Tills vidare. Tillträde snarast. Heltid. Schemalagd arbetstid. Tillsvidare på heltid.
Lön
Fast lön. Enligt avtal.

Ärligt, vad är det för trams att man ska ha 3 års erfarenhet för att öht komma på tal om att få arbeta som pizzabagare hos dom? Lära sig baka pizza tar fan inte lång tid!

Länk: Pizzabagare
Citera
2005-04-14, 17:25
Medlem
Ruskigbusss avatar
Inte för att jag har jobbat som det, men ätit har jag ju gjort några stycken.

Det kanske är betydligt mer än själva pizzan som ingår?
Att kunna serva kunder, vara effektiv och hygienisk, veta hur man hanterar en kassaapparat, vara pålitilig ...

Alla jobb kan se enkla ut för en utomstående, men innehåller ofta betydlig flera moment än man tror.

Sen kan ju kanske erfarenheten göra att pizzorna inte blir vidbrända, smakar bättre och ger fler kunder.

Kanske?
Citera
2005-04-14, 17:36
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruskigbuss
Inte för att jag har jobbat som det, men ätit har jag ju gjort några stycken.

Det kanske är betydligt mer än själva pizzan som ingår?
Att kunna serva kunder, vara effektiv och hygienisk, veta hur man hanterar en kassaapparat, vara pålitilig ...

Alla jobb kan se enkla ut för en utomstående, men innehåller ofta betydlig flera moment än man tror.

Sen kan ju kanske erfarenheten göra att pizzorna inte blir vidbrända, smakar bättre och ger fler kunder.

Kanske?
Står inget om att man ska ha nån slags utbildning vilket borde vara minst lika viktigt om man ska arbeta i en pizzeria.. Dessutom tar det inte 3 år att lära sig kassan, servera, eller nåt annat som kan tänkas tillhöra jobbet men som inte står med i annonsen. Och att lära sig ta ut pizzan i tid och därmed undvika vidbrända pizzor tar väl max nån dag, om man inte är sinnesslö vill säga.

Tre års erfarenhet är rent larv att skriva att man ska ha.
Citera
2005-04-14, 19:42
Medlem
TTKs avatar
I dagsläget så tvingas och kan arbetsgivare att sätta höga krav, de kommer ändå få tillräckligt många ansökningar för att hitta sin nya bagare. Om de skulle annonserat efter folk med någr månaders erfaranhet så skulle de dränkas i hundratals ansökningar från alla som nån gång jobbat med varm mat.
Citera
2005-04-14, 22:23
Medlem
hbws avatar
Att baka riktigt god pizza kräver skicklighet och erfarenhet av det, precis som att vilken arne som helst inte kan kliva in i ett kök och säga att han minsann är lika bra på att laga mat som kocken.
Citera
2005-04-14, 22:33
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbw
Att baka riktigt god pizza kräver skicklighet och erfarenhet av det, precis som att vilken arne som helst inte kan kliva in i ett kök och säga att han minsann är lika bra på att laga mat som kocken.
Det är pizza vi snackar om, inte hjärtoperationer.. Det är inte direkt svårt att baka pizza, dom har ju färdiga ingredienser sånär som på deg och tomatsås.
Citera
2005-04-14, 23:02
Medlem
RigorMortiss avatar
Jag kan hålla med om att det låter jävligt mastigt med tre års erfarenhet för att baka pizza.
Delvis är det ju som Ruskigbuss säger. Det är ju förmodligen mer än att bara kasta lite ost på en deg, men inget man inte lär sig på kort tid.

En annan grej är ju också vad det är för pizzeria som söker bagare. Är det en finare restaurang eller pizzerian på förortstorget?

TTK är ju förmodligen på rätt spår. Arbetsgivare vet att de får folk och sållar därför folk redan i annonsen. Visste inte att det var så gott om pizzabagare.
Citera
2005-04-14, 23:34
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Det är pizza vi snackar om, inte hjärtoperationer.. Det är inte direkt svårt att baka pizza, dom har ju färdiga ingredienser sånär som på deg och tomatsås.
Men Busmakarn, skaffa en utbildning istället så slipper du söka jobb som pizzabagare.
Citera
2005-04-14, 23:35
Medlem
Carradines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RigorMortis
Visste inte att det var så gott om pizzabagare.
Det närmar väl sig runt 10% av invånarna i landet?
Citera
2005-04-14, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carradine
Det närmar väl sig runt 10% av invånarna i landet?
Lustigkurre där...
Citera
2005-04-14, 23:45
Medlem
Perriss avatar
Ciao ciao i Örebro. Tror att de är dom som bakar mycket goda stenungspizzor med äkta mozzarella och andra Italienska kroppsdelar. Dom försöker nog vara lite fisförnäma men som vanligt så har de ingen som hellst känsla för inredning, känns mer som en vedbod. Klart de vill ha folk som kan sin skit. Och det tycker jag är bra, när jag handlar mina såsiga degplattor så ska det fan vara kvalité.

/perris
Citera
2005-04-14, 23:51
Medlem
scitors avatar
He

Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Ärligt, vad är det för trams att man ska ha 3 års erfarenhet för att öht komma på tal om att få arbeta som pizzabagare hos dom? Lära sig baka pizza tar fan inte lång tid!

Du kanske blir ledsen i ögat eftersom du bara hade två veckors högstadieprao i ämnet och inte är kvalificerad..?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in