Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-11, 02:43
  #1
Medlem
Hejsan, jag varit singel väldigt länge nu och jag har haft ganska mycket att tänka på att jag har inte tagit initiativet till att försöka skaffa mig en flickvän men jag vet inte om jag nu börjar bli kär.

Det är en tjej som har flörtat av och ann med mig på bland annat facebook (Jo jag vet det låter töntigt och det kanske är det). Jag har alltid varit trevlig mot henne och vi skrev ganska mycket med varandra och hon verkar/verkade jättesnäll och trevlig. Förra helgen så träffades vi på en nattklubb och det slutade med att satt i ett bås och smektes och hånglade i nån timme, vi var båda var ganska så fulla.

Kvällen tog slut och jag fick hennes nummer, jag gick hem och la mig och sov. Sen dess verkar hon inte alls lika intresserad, hon har inte hört av sig en enda gång annat än ett sms och nån enstaka ''like'' på facebook. Vi går på samma högskola så jag ser henne några gånger om dagen men inte nog för att ha tid att stanna och prata om det som hände och fråga henne om hon vill ses.

Jag kan tillägga att det var mest hon som tog initiativet att både börja prata med mig och att vi kysstes på nattklubben.


Kan det vara så att hon bara är blyg och skäms lite över det som hände eller är hon inte intresserad av mig? Jag vill vara lite mer säker innan jag försöker att få igång något seriöst med den här tjejen.


Edit: Fan fel forum del (?)! Kanske dags för mig att gå och sova!
__________________
Senast redigerad av Utsken 2012-11-11 kl. 02:46.
Citera
2012-11-11, 02:47
  #2
Medlem
Ersattarens avatar
Svårt för oss att säga men hon kanske tyckte att du inte var intressant efter den kvällen? Eller så kanske hon inte öppet vill visa att hon gillar dig. Du kan ju alltid försöka skapa en konversation på facebook och se om hon är villig att hålla igång den eller om det blir kortfattade svar.

Hon kan ju också vara upptagen med skolan just nu men jag vet ju inte vad hon gör så det vet endast du.
Citera
2012-11-11, 03:24
  #3
Medlem
Koktgrodas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utsken
Hejsan, jag varit singel väldigt länge nu och jag har haft ganska mycket att tänka på att jag har inte tagit initiativet till att försöka skaffa mig en flickvän men jag vet inte om jag nu börjar bli kär.

Det är en tjej som har flörtat av och ann med mig på bland annat facebook (Jo jag vet det låter töntigt och det kanske är det). Jag har alltid varit trevlig mot henne och vi skrev ganska mycket med varandra och hon verkar/verkade jättesnäll och trevlig. Förra helgen så träffades vi på en nattklubb och det slutade med att satt i ett bås och smektes och hånglade i nån timme, vi var båda var ganska så fulla.

Kvällen tog slut och jag fick hennes nummer, jag gick hem och la mig och sov. Sen dess verkar hon inte alls lika intresserad, hon har inte hört av sig en enda gång annat än ett sms och nån enstaka ''like'' på facebook. Vi går på samma högskola så jag ser henne några gånger om dagen men inte nog för att ha tid att stanna och prata om det som hände och fråga henne om hon vill ses.

Jag kan tillägga att det var mest hon som tog initiativet att både börja prata med mig och att vi kysstes på nattklubben.


Kan det vara så att hon bara är blyg och skäms lite över det som hände eller är hon inte intresserad av mig? Jag vill vara lite mer säker innan jag försöker att få igång något seriöst med den här tjejen.


Edit: Fan fel forum del (?)! Kanske dags för mig att gå och sova!
Tyvärr så kan det vara så att hon inte vill ha något annat en ''vänner'' eller bara någon att hålla på med. Låter okänsligt men jag tror att tanken har kommit upp för dig också ? Men försök att eventuellt bara säga Hej till henne på högskolan eller som han sa , försök få en konversation på facebook. Men har varit i liknande sits som dig! Det vill jag säga att våga ta ett initiativ på högskolan , försök att prata lite lätt med henne. Önskar dig all lycka!
Peace out
Citera
2012-11-11, 06:04
  #4
Medlem
Repos avatar
Det kan faktiskt ha varit en fyllegrej också. Hon är inte intresserad mer utav dig.
Citera
2012-11-11, 10:55
  #5
Medlem
Katzyns avatar
Jag (tjej) tror att hon väntar på dig nu. Hon tycker helt enkelt att du borde vara så lycklig och förälskad efter er hångelstund att du nu borde springa efter henne vart hon går, och om du inte gör det så är du ett svin/not that into her. Hon kanske tror att hon spelade sina kort fel när hon "lät dig" hångla med henne sist.

Men jag kan förstås ha brutalt fel.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback