2012-11-11, 00:10
Medlem
nej-s avatar
Hallå!

Snubblade över dessa erbjudanden på Groupon:

http://www.groupon.se/deals/hela-sve...ional/12784893

http://www.groupon.se/deals/hela-sve...ional/12850131
Gillar hur de försöker få det att se ut som att man "sparar" 3340kr på denna Canon Eos 650D när den billigaste på prisjakt går för ~5700kr, alltså lika mycket.

Som kontakt så nämns info@innovationsint.org, alltså http://www.innovationsint.org/

Hittar absolut ingen information om detta företag eller varför de kränger "billig" teknik.

Någon här som känner till detta företag? Eller kan det vara scam på gång?
Senast redigerad av nej- 2012-11-11 kl. 00:22.
Citera
2012-11-21, 08:37
Medlem
IASockertopps avatar
Jag undrar just detsamma eftersom jag vill köpa den externa hårddisken som GroupOn har nu.
Jäkligt svårt att hitta omdömen om den.
Citera
2012-11-21, 14:11
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IASockertopp
Jag undrar just detsamma eftersom jag vill köpa den externa hårddisken som GroupOn har nu.
Jäkligt svårt att hitta omdömen om den.

Jag har använt den hårddisken (1 TB) i ca 1 år nu och har absolut inget att anmärka på.
Köpte den visserligen inte på Groupon, men märket är detsamma.
Citera
2012-11-21, 15:30
Medlem
fick precis mina två stycken "1 TB"-hdds från dessa, via groupon. Två 500GB blev det. Groupon vägrar ta på sig något som helst ansvar och hänvisar till sina köpvillkor. Har mailat KO för att se om de kan avskriva sig allt ansvar när det är Groupon som hanterar pengarna/betalningen. Är de delaktiga i att blåsa folk bör de som företag ha ett visst ansvar att kolla upp sina leverantörer.
Även mailat Innovations international för att se hur dessa ställer sig till att jag fått hälften av vad jag betalat för.
Citera
2012-11-22, 19:19
Medlem
Redors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GuyNextDoor
fick precis mina två stycken "1 TB"-hdds från dessa, via groupon. Två 500GB blev det. Groupon vägrar ta på sig något som helst ansvar och hänvisar till sina köpvillkor. Har mailat KO för att se om de kan avskriva sig allt ansvar när det är Groupon som hanterar pengarna/betalningen. Är de delaktiga i att blåsa folk bör de som företag ha ett visst ansvar att kolla upp sina leverantörer.
Även mailat Innovations international för att se hur dessa ställer sig till att jag fått hälften av vad jag betalat för.

Någon måste ju ta ansvar, och det torde vara Groupon, eftersom det är hos dem du handlar. Man skickar inte 2st 500gb istället för 1st 1TB, i alla fall inte utan att informera kunden eller fråga om han/hon godtar detta innan. Du tjänar visserligen på 2st men man har säkert köpt 1Tb av en anledning.
Citera
2012-11-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redor
Någon måste ju ta ansvar, och det torde vara Groupon, eftersom det är hos dem du handlar. Man skickar inte 2st 500gb istället för 1st 1TB, i alla fall inte utan att informera kunden eller fråga om han/hon godtar detta innan. Du tjänar visserligen på 2st men man har säkert köpt 1Tb av en anledning.

läs igen. jag beställde TVÅ st 1TB.

fick svar från innovations nu och de ska skicka mig två stycken 1TB och jag får behålla de 500GB jag redan fått som kompensation för strulet. så jag är väldigt nöjd!
Citera
2012-12-08, 15:33
Medlem
Jag beställde S3:an och fick den efter 4-5 veckor

Den var felfri o fungerade fint enda var att den har fransk bruksanvisning o luren var inställd på Franska
men det var lätt o ändra

Det som slagit mig nu efteråt är att jag inte har något papper på köpet och ingenting ang garanti på luren iaf den skulle krångla

Fick bara papper på att DHL ska lämna den hos mig
Citera
2013-01-31, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alectrona
Jag beställde S3:an och fick den efter 4-5 veckor

Den var felfri o fungerade fint enda var att den har fransk bruksanvisning o luren var inställd på Franska
men det var lätt o ändra

Det som slagit mig nu efteråt är att jag inte har något papper på köpet och ingenting ang garanti på luren iaf den skulle krångla

Fick bara papper på att DHL ska lämna den hos mig

Fick du nått papper senare eller har du inte frågat?
Citera
2013-02-05, 17:44
Medlem
Jag beställde en Iphone 4s olåst 16gb från Innovations International (groupon), leveranstiden tog 11 arbetsdagar. När jag väl fick den hade jag inte fått någon kvitto(garanti) och sen märkte jag också att laddaren"vägguttaget" var UK. Så Jag skrev till dem och de ska nu skicka både en EU laddare och Kvittot.

Själva mobilen fungerar utmärkt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in