2023-03-18, 18:23
Medlem
SvempaInDaCitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Via Sergio Leone.. Sergio Osmeña?

Där satt den! Skulle jag vilja påstå att svenska wiki har fel, engelska rätt. Formellt dröjde det till 46 och Truman gav formell självständighet, men de facto med SO och rensa bort de kvarvarande japsarna; 44-46.

*suck* Sorry för strulig och dålig fråga! Behöver jag säga att Filippinerna har TVÅ nationaldagar...

Som kompensation får du en skarpladdad skala 1:12 Musashi (ett av de jättelika slagskeppen som gick åt vid Leyte) samt frågan förstås!
Citera
2023-03-18, 18:35
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvempaInDaCity
Där satt den! Skulle jag vilja påstå att svenska wiki har fel, engelska rätt. Formellt dröjde det till 46 och Truman gav formell självständighet, men de facto med SO och rensa bort de kvarvarande japsarna; 44-46.

*suck* Sorry för strulig och dålig fråga! Behöver jag säga att Filippinerna har TVÅ nationaldagar...

Som kompensation får du en skarpladdad skala 1:12 Musashi (ett av de jättelika slagskeppen som gick åt vid Leyte) samt frågan förstås!

Ändå kul fråga! Man får jobba lite, vissa länder är lite omständiga.. Tackar! Oj 22 meter lång då, utser grannens katt till amiral ”Chester Kissemisse Nimitz” och börjar patrullera efter fiskmåsar och ryska ubåtar

Här är något alla här känner till:

1) https://youtu.be/kPpuEgAZ2rQ

2) Långdraget.. 10 år.. https://youtu.be/t7EksvnO9hI

3) https://youtube.com/shorts/SyqVcZplYhU?feature=share
Citera
2023-03-18, 20:11
Medlem
4) Grafik..
Citera
2023-03-20, 22:48
Medlem
distanss avatar
Citat:
Jo - farsan låg (också) vid flyget och hade en befattning som möjliggjorde lite jidder med gamla piloter, minns han sa att de var själaglada över att nu flyga Draken... (som iofs hade en del haverier, men går ju inte ens att jämföra...)

Man blev ju lite nervös när man fick veta att en av Krigsflygskolans lärare hade smeknamnet "Stoppsladd"!. Flygteknikerna mumlade om brutna landningsställ

Citat:
Ta det lugnt distans! Om man inte minns om man senast tog en fyra, sexa eller tolva - ja då är det dags att lägga av...

OT-sorry!

Jag hänvisar till citatet som tillskrivs Dean Martin (kunde varit Gogge):

You're not drunk if you can lie on the floor without holding on.
Citera
2023-03-20, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Man blev ju lite nervös när man fick veta att en av Krigsflygskolans lärare hade smeknamnet "Stoppsladd"!. Flygteknikerna mumlade om brutna landningsställ

Jag hänvisar till citatet som tillskrivs Dean Martin (kunde varit Gogge):

You're not drunk if you can lie on the floor without holding on.

Du tar nog frågan!

Inte en skånsk grip..

Eller en belgisk bäver..

Eller en brittisk björn..

Utan en..
Citera
2023-03-20, 23:02
Medlem
distanss avatar
Citat:
4) Grafik..

Du vet vad jag tycker om video-ledtrådar!

Men 1, 3 och 4 får mig att utsökt tänka på att en "Svensk tiger". Eller, "probably a virus" som Monty Python (initialt) uttryckte det: https://www.youtube.com/watch?v=oLdk2C25Z14

Swempa avstängd? But why..
Citera
2023-03-20, 23:04
Medlem
Citat:
Du vet vad jag tycker om video-ledtrådar!

Men 1, 3 och 4 får mig att utsökt tänka på att en "Svensk tiger". Eller, "probably a virus" som Monty Python (initialt) uttryckte det: https://www.youtube.com/watch?v=oLdk2C25Z14

Swempa avstängd? But why..

Swempa et. al nog tillbaka om en månad Rätt! En svensk tiger, du får en multi-bäver och frågan!
Citera
2023-03-20, 23:21
Medlem
distanss avatar
Citat:
Swempa et. al nog tillbaka om en månad Rätt! En svensk tiger, du får en multi-bäver och frågan!

Vad har han nu hittat på? Knappast för OT i denna tråden hoppas jag?! Det är ju halva behållningen..

Okej, ny fråga, vad söker jag nu?

1) Enligt Antony Beevor i Berlin: Slutstriden 1945 var det bättre att lära sig ryska. Snabbt!

2) Även om litteraturen många gånger fokuserar på Berlin, fanns det i hela Tyskland, och dess ockuperade områden.
Citera
2023-03-20, 23:29
Medlem
Citat:
Vad har han nu hittat på? Knappast för OT i denna tråden hoppas jag?! Det är ju halva behållningen..

1) Enligt Antony Beevor i Berlin: Slutstriden 1945 var det bättre att lära sig ryska. Snabbt!

2) Även om litteraturen många gånger fokuserar på Berlin, fanns det i hela Tyskland, och dess ockuperade områden.

Nej, det får jag nog inte kommentera, men syns (eller inte syns) i Svempas avstängning Ska klura på din fråga nu!
Citera
2023-03-21, 12:47
Medlem
Citat:

LSR
Luftshutzraum

Lernt schnell Russisch

Luftskyddsrum
Senast redigerad av meanmanturbo 2023-03-21 kl. 13:24.
Citera
2023-03-21, 18:29
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
LSR
Luftshutzraum

Lernt schnell Russisch

Luftskyddsrum

Snyggt plockat! En cementblandare och frågan till dig!
Citera
2023-03-21, 19:54
Medlem
Citat:
Snyggt plockat! En cementblandare och frågan till dig!

Tackar tackar

Hmm, sent krigstida tyskt sos

det får räcka
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in