Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-10, 18:19
Bannlyst
Tycker att det oftast känns viktigt att veta hur gamla vissa användare är. Fördelarna med detta är att man kan sortera bort vissa medlemmar eller iaf hoppa över deras inlägg när man läser stora, långa trådar. Visst lär det finnas många som fejkar både uppåt och neråt i åldrarna men jag tror ändå att den absolut största majoriteten inte kommer att göra det. Så varför inte införa så att man kan se åldern på medlemmar? Någonstans under ens bild.
Citera
2012-11-10, 18:21
Bannlyst
Vilket dåligt förslag!
Citera
2012-11-10, 18:23
Medlem
[SIC]s avatar
Neeeh räcker med reg datum+inlägg för att ge en fingervisning om personen i fråga.
Citera
2012-11-10, 18:24
Medlem
GanjaMoons avatar
väldigt dåligt förslag då jag anser att man ska kunna vara helt anonym
Citera
2012-11-10, 18:29
Medlem
WhiteSalles avatar
Känns som ett ganska irrelevant förslag, att dra paralleler mellan ålder och kunskap är inte alltid rätt. Finns extremt kompetenta ungdomar berikade med erfarenhet som briljerar i sitt sätt att tänka, även gentemot oss vuxna.
Citera
2012-11-10, 18:45
Medlem
Jag är mer intresserad av vilken åldersgrupp du tänkt ignorera.

OnT, Förslaget är kasst, om man inte kan tolka informationen given som icke givande eller givande är det personens problem och har inget att göra med åldern.
Citera
2012-11-10, 18:47
Medlem
epost72s avatar
Du menar alltså åldern på användaren och inte åldern på själva kontot?
Jag förstår inte varför det skulle vara relevant i sammanhanget.
Bilda dig en egen uppfattning och använd ignore om det känns befogat.
Citera
2012-11-10, 18:49
Medlem
beavertands avatar
Dålig idé. Anonymiteten är ju en av signaturerna för detta forumet.
Citera
2012-11-10, 18:52
Medlem
Blattebruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-Talmud
Tycker att det oftast känns viktigt att veta hur gamla vissa användare är. Fördelarna med detta är att man kan sortera bort vissa medlemmar eller iaf hoppa över deras inlägg när man läser stora, långa trådar. Visst lär det finnas många som fejkar både uppåt och neråt i åldrarna men jag tror ändå att den absolut största majoriteten inte kommer att göra det. Så varför inte införa så att man kan se åldern på medlemmar? Någonstans under ens bild.

Hur tänker du gällande det fetmarkerade? Hur som helst så ljuger inte jag i alla fall om min ålder.
Citera
2012-11-10, 18:54
Medlem
Farenheits avatar
Det var nog den dummaste idén jag har idag och jag har hört många idéer idag!

vad är det som säger att en äldre persons inlägg i en tråd skulle vara särskilt bättre än inläggen av en yngre?
Citera
2012-11-10, 19:15
Moderator
Humbugs avatar
På vilket sätt är åldern relevant? TS går väl inte omkring och tror att yngre förmågor automatiskt skriver sämre inlägg?
Citera
2012-11-10, 21:10
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Det är ju inget som hindrar folk att skriva sin ålder i signaturen om de nu vill dela med sig av det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in