2012-11-10, 07:16
Medlem
j_007s avatar
Jag har en webbshop som säljer leksaker och barnkläder.
Nu har jag också skapat en Facebook sida, för att få mer spridning och reklam för sidan.

Men jag vill naturligtvis få så många "fans" som möjligt.

Vad är bästa metoden för att få fler att "Gilla" min sida?
Jag har gjort en marknadsföringsplan så det kommer inlägg minst 2 gånger i veckan, så sidan är aktuell men inte för ofta så den blir störande.

Är det nödvändigt att ha tävlingar och utlottningar för att få fler fans?
Citera
2012-11-10, 07:29
Medlem
2 inlägg i veckan räcker nog inte om ja ska vara ärlig.

Har själv en sida med ´+10 000 'likes' man får pumpa runt 4-5 inlägg i veckan minst sen mer när de är riktigt relevanta saker för att få spinn på de hela. Men oavsett så har ju FB sin jävla 20% grej nu så du når ju inte alla hur du än gör.

Har planer på att börja betala för inläggen när de är de mest viktigaste sakerna som ska ut, för helt ärligt de håller inte längre. Kämpat röv för att komma upp i likes och vill nå ut till alla med.

Kan även nämna att de att nya likes sjunkt markant sedan fb ändra sina inställningar. Idag kan de på en dålig dag bli ca 5 nya likes på en bra 20. Förut var de minst 10 på en dålig dag och de riktigt bra surfa upp emot 50 sen när man fick ut riktigt riktigt relevanta dagar så drog de upp mot ett par 100 om dagen (tror de sluta på 300 en dag), hade aldrig hänt idag.
Citera
2012-11-10, 10:48
Medlem
j_007s avatar
Jag tänkte att om det blir fler inlägg kan folk tycka det är spam och bli trött på det.

Jag känner tyvärr inte till så mycket om hur det hanteras, med 20% och liknande

Kan det räcka med att jag bara gör några inlägg i veckan, och hoppas mina andra vänner delar dem?
Eller ska det något extra till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in