Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2012-11-21, 12:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Finns ju inget om kändisen i den aktuella tråden.

Nu är ju även den underåriga flickans adress postad i ett inlägg i tråden. Ett tråd som varken handlar om flickan eller åldersgränser. Om Skvallermoderatorerna har så ont om tid så är det ju ännu viktigare att tråden hamnar någon annanstans med tanke på att 100% är OT just nu och kan skada en oskyldig underårigt barn. Inte ett enda av mina rapporterade inlägg har raderats på länge nu så är det också en ny trend på FB - att assistera till att barn outas, kallas för horor och sen säkert hotas tack vare FB?

Och herregud, hur kan FB tillsätta moderatorer som mishima i forumdelar där den nämnde inte ens förstår vad topic är? Förutsättningen för att moderera ett forum är väl att moderatoren har insikt om vad han ska moderera? mishima visar ju tydligt att han hamnat fel ordentligt denna gång.

Jag rekommenderar alla moderatorer och admins att besöka Allsvensk fotbollsstjärna anhållen 12-11-17 misstänkt för våldtäkt på barn i Kändisskvaller
Där kan ni få se hur en tråd kan bli när ansvariga moderator helt har missat vad topic handlar om. Och kanske varför FB går lite för långt i sin iver att ropa yttrandefrihet. Den tråden har verkligen passerat ordentligt över gränsen för vad som ska anses ingå i yttrandefrihet och är ett ordentligt lågvattenmärke för FB.

I sådana fall har jag hamnat fel i över fem år. Tiden jag har modererat Kändisskvaller. Vi har så länge jag kan minnas haft praxis att brottsfall rörande kändisar ska ligga i Kändisskvaller. Det är inget nytt. Det finns flera exempel, till exempel tråden om Papa Dees misshandel. För att diskutera händelsen är det också behövligt att nämna och diskutera brottsoffret.
Citera
2012-11-21, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
I sådana fall har jag hamnat fel i över fem år. Tiden jag har modererat Kändisskvaller. Vi har så länge jag kan minnas haft praxis att brottsfall rörande kändisar ska ligga i Kändisskvaller. Det är inget nytt. Det finns flera exempel, till exempel tråden om Papa Dees misshandel. För att diskutera händelsen är det också behövligt att nämna och diskutera brottsoffret.
Ja, du har hamnat fel! Läser du ens inläggen i den tråden? Det finns ju inget som handlar om kändisen, den allsvenska fotbollsspelaren i något av inläggen. Det enda som finns är ju hat och outning av ett barn som kallas hora och allt möjligt. Barnet är inte topic och om du anser att barnet är topic så ligger ju tråden fel, precis som jag har sagt.

Med det innehållet som smutsar ner tråden så ska den ligga i peddoforumet eller i AB&K, för där platsar den diskussion som just nu förs i tråden bättre än i skvallerforat. Så ja, jag tycker att du är jävligt osynk för att vara moderator i Skvallerforat med dina åsikter om denna tråd.

Kommentar till det fetade: ALLT i tråden handlar om brottsoffret och det är inte relevanta saker, det är bara smutskastning och debatter om hur stora bröst hon har. Topic? Nej, definitivt inte!

Och jag upprepar, jag är övertygad om att hela moderatorkåren och alla admins har mycket att lära av den tråden! Sällan som jag sett en tråd vara så fullspäckad av OT men ändå försvaras den av en moderator som helt missat vitsen med att moderera den forumdelen. Årets lågvattenmärke på FB?
Senast redigerad av McIlroy 2012-11-21 kl. 12:31.
Citera
2012-11-22, 01:06
Medlem
Har spenderat närmare 10 år på Flashback, mestadels läsande.

Men, HUR I HELVETE TÄNKER NI HÄR?

Jag är den första i raden att vilja se brottslingar uthängda och van att se det från min tid i England och Malta.

Men när när man här låter en 14-åring hängas ut och motta förtäckta hot så passerar det inte bara gränsen för osmaklighet och anständighet utan alla former av mänsklighet.

HUR JÄVLA FÖRSTÅNDSHANDIKAPPADE ÄR MODERATORENA I KÄNDISSKVALLER OM DE ANSER ATT 14-ÅRINGEN, SOM ÄR HUVUDTEMAT I DEN TRÅDEN, ÄR EN KÄNDIS?
Citera
2012-11-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joh
Har spenderat närmare 10 år på Flashback, mestadels läsande.

Men, HUR I HELVETE TÄNKER NI HÄR?

Jag är den första i raden att vilja se brottslingar uthängda och van att se det från min tid i England och Malta.

Men när när man här låter en 14-åring hängas ut och motta förtäckta hot så passerar det inte bara gränsen för osmaklighet och anständighet utan alla former av mänsklighet.

HUR JÄVLA FÖRSTÅNDSHANDIKAPPADE ÄR MODERATORENA I KÄNDISSKVALLER OM DE ANSER ATT 14-ÅRINGEN, SOM ÄR HUVUDTEMAT I DEN TRÅDEN, ÄR EN KÄNDIS?

Kändis är väl en person som folk känner till och vet vem det är? Eller vad är din definition på en kändis?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in