Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-11-11, 18:22
Bannlyst
Mycket bra svarat och tack för svaren! Kändes en bit uppgivet när båda trådarna låg "fel" men ska låta det gå en stund innan jag påpekar nästa gång.

blomvattnare, det uppskattas mycket när ni påminner oss om att även ni är vanliga människor med vanliga liv, ibland kan det falla i glömska i den temporära ilska som ibland slår till.
Citera
2012-11-20, 22:20
Bannlyst
Tråden Allsvensk fotbollsstjärna anhållen 12-11-17 misstänkt för våldtäkt på barn är ju placerad rätt i Skvallerforumet men då knappt ett enda inlägg längre handlar om kändisen, den allsvenska fotbollsspelaren, så borde den då inte ligga i AB&K? Eller kanske PH&E, med tanke på att det nästan bara är diskussioner om tjejens ålder, om hon är hora, om hon tar den tvåan och återkommande frågor om foton på flickan så de kan återkomma för att posta hur snygg eller ful barnet är.

Är det dessutom inte brist på moderatorer i Skvaller? Blir ju svårt att hänga med i modereringen då. En stilla undran bara..
Citera
2012-11-21, 02:46
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McIlroy
Tråden Allsvensk fotbollsstjärna anhållen 12-11-17 misstänkt för våldtäkt på barn är ju placerad rätt i Skvallerforumet men då knappt ett enda inlägg längre handlar om kändisen, den allsvenska fotbollsspelaren, så borde den då inte ligga i AB&K? Eller kanske PH&E, med tanke på att det nästan bara är diskussioner om tjejens ålder, om hon är hora, om hon tar den tvåan och återkommande frågor om foton på flickan så de kan återkomma för att posta hur snygg eller ful barnet är.

Är det dessutom inte brist på moderatorer i Skvaller? Blir ju svårt att hänga med i modereringen då. En stilla undran bara..
Skicka RP på de inlägg du uppfattar som OT. Det finns inte en chans i helvetet att läsa alla trådar.

/Kändisskvallermoderator
Senast redigerad av Cousin Cocaine 2012-11-21 kl. 02:49.
Citera
2012-11-21, 09:23
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:

När en kändis har begått ett brott uppstår ofta dilemmat om var tråden ska ligga. Resonemanget är ungefär så här:

Hade brottet överhuvudtaget fått en egen tråd i AB o K om det hade rört sig om en ickekändis?

Om svaret är nej så bör nog tråden ligga i Kändisskvaller, eftersom fokus brukar hamna på just kändisen istället för brottet.
Citera
2012-11-21, 10:14
Bannlyst
Efter en titt nyss i nämnda tråd, Allsvensk fotbollsstjärna anhållen 12-11-17 misstänkt för våldtäkt på barn, så har all OT accentuerat under natten och morgonen. Det finns i princip inte ett enda inlägg som följer topic. Den allsvenska fotbollsspelaren diskuteras inte längre, det är bara den underåriga flickan som diskuteras och som kallas för hora och att hon förstört den allsvenska fotbollsspelarens liv. Och såklart diskussioner om svenska lag angående byxmyndighet och total saknad av empati och förståelse varför det existerar lagar om byxmyndighet. Känns som man hamnat i pedofilforumet med de åsikter som genomsyrar den tråden just nu.

Klarar inte moderatorna att moderera den tråden så kanske den ska låsas? Eller kastas in i pedofilforumet? Det är ju ett AB&K men där vill ni ju uppenbart inte vilja ha den. Den handlar ju inte längre om någon allsvensk fotbollspelare så att den fortfarande ligger kvar i skvaller är faktiskt en gåta och ställer igen om jag har rätt om rubriken till den här tråden.
Senast redigerad av McIlroy 2012-11-21 kl. 10:16.
Citera
2012-11-21, 10:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
När en kändis har begått ett brott uppstår ofta dilemmat om var tråden ska ligga. Resonemanget är ungefär så här:

Hade brottet överhuvudtaget fått en egen tråd i AB o K om det hade rört sig om en ickekändis?

Om svaret är nej så bör nog tråden ligga i Kändisskvaller, eftersom fokus brukar hamna på just kändisen istället för brottet.
Finns ju inget i tråden som diskuterar kändisen längre, allt handlar ju om om flickan är snygg eller inte, hennes och hennes mammas namn, byxmyndighetsålder, underårigas barns ansvar när de lurar vuxna män osv. Exakt NOLL om kändisen..
Citera
2012-11-21, 10:29
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Finns ju inget i tråden som diskuterar kändisen längre, allt handlar ju om om flickan är snygg eller inte, hennes och hennes mammas namn, byxmyndighetsålder, underårigas barns ansvar när de lurar vuxna män osv. Exakt NOLL om kändisen..
Om det är som du säger - själv följer jag inte tråden alls så jag vet inte - så bör den kanske styras upp, och modsen i Kändisskvaller uppskattar nog om OT-inlägg rapporteras.

Trådar om något äldre kille kontra yngre tjej brukar ofta urarta till den typ av diskussioner du nämner. Urarta kanske är fel uttryck. Diskussionerna i sig kan vara intressanta, men topic för tråden dränks av dessa sidodiskussioner.

Men är det något för AB o K? Det lilla jag vet är att en 22-årig kille ska ha haft sex med en tjej som alldeles snart fyller 15 år. Det ska ha varit frivilligt sex från båda sidor.

Killen har begått ett brott, men det är inte det som majoriteten vill diskutera, antar jag?
Citera
2012-11-21, 10:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Om det är som du säger - själv följer jag inte tråden alls så jag vet inte - så bör den kanske styras upp, och modsen i Kändisskvaller uppskattar nog om OT-inlägg rapporteras.

Trådar om något äldre kille kontra yngre tjej brukar ofta urarta till den typ av diskussioner du nämner. Urarta kanske är fel uttryck. Diskussionerna i sig kan vara intressanta, men topic för tråden dränks av dessa sidodiskussioner.

Men är det något för AB o K? Det lilla jag vet är att en 22-årig kille ska ha haft sex med en tjej som alldeles snart fyller 15 år. Det ska ha varit frivilligt sex från båda sidor.

Killen har begått ett brott, men det är inte det som majoriteten vill diskutera, antar jag?
Rapporterar så fort jag ser ett OT-inlägg där men eftersom vartenda inlägg är OT så tänkte jag på denna tråd, för om en tråd inte har ett enda inlägg som följer topic så ligger det väl fel?

Och som du själv nämner, såna trådar brukar spåra ut och den här har verkligen gjort det. Att hitta ett inlägg som avhandlar något om den aktuella fotbollsspelaren är faktiskt svårt i den tråden.

Det ska väl vara att han ska på rättegång (om jag förstått det lilla lilla lilla som handlat om honom och brottet i tråden) som gör att det är AB&K. Handlar inte tråden om kändisskvaller så ligger den ju åtminstone fel.

Två av de senaste inläggen i tråden ser ut så här:

(av Salino)
tycker det är helt rätt att folk har hängt ut tjejen i flashback. Hon förstörde killens liv.

(av Xaviniesta1899)
Det var inga dålig brön en på 14-åring må jag säga på Mammans omslagsbild.

Vad har de inläggen i en tråd om en allsvensk fotbollsspelare att göra? Han är ingen hon och han är inte 14 år.
Citera
2012-11-21, 11:08
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Så att en livvakt skjuts till döds i statsministerns bostad är inte aktuellt brott eller kriminalfall? Vad är nästa steg - en tråd om bioskjutningen i Denver ska postas i Film: allmänt?

I Sverige är det lagligt att begå självmord, och har varit det sen mitten av 1800talet, så vaktens självmord passar inte i AB&K.

Dock, kan jag nog hålla med i de andra expemplen, tycker också det är konstigt att Allsvensk fotbollsstjärna anhållen 12-11-17 misstänkt för våldtäkt på barn ligger i Kändisskvaller
Citera
2012-11-21, 11:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
I Sverige är det lagligt att begå självmord, och har varit det sen mitten av 1800talet, så vaktens självmord passar inte i AB&K.

Dock, kan jag nog hålla med i de andra expemplen, tycker också det är konstigt att Allsvensk fotbollsstjärna anhållen 12-11-17 misstänkt för våldtäkt på barn ligger i Kändisskvaller
Jag tycker att jag fick jättebra svar av modsen när det gällde självmordstråden. Jag var nog lite för snabb där. Kan bero att det känns ganska otäckt när någon dör av skjutvapen i statsministerns bostad.

Tack för att du håller med mig om tråden i Skvaller, vågar knappt besöka den längre med tanke på all OT där.
Citera
2012-11-21, 11:35
Medlem
Cpt-Gaish-Wayzs avatar
Citat:
Jag tycker att jag fick jättebra svar av modsen när det gällde självmordstråden. Jag var nog lite för snabb där. Kan bero att det känns ganska otäckt när någon dör av skjutvapen i statsministerns bostad.

Tack för att du håller med mig om tråden i Skvaller, vågar knappt besöka den längre med tanke på all OT där.

Kan bara vara jag, men brottet känns "fjuttigt" och trådens enda livsglöd är kändisens inblandning.
Citera
2012-11-21, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt-Gaish-Wayz
Kan bara vara jag, men brottet känns "fjuttigt" och trådens enda livsglöd är kändisens inblandning.
Finns ju inget om kändisen i den aktuella tråden.

Nu är ju även den underåriga flickans adress postad i ett inlägg i tråden. Ett tråd som varken handlar om flickan eller åldersgränser. Om Skvallermoderatorerna har så ont om tid så är det ju ännu viktigare att tråden hamnar någon annanstans med tanke på att 100% är OT just nu och kan skada en oskyldig underårigt barn. Inte ett enda av mina rapporterade inlägg har raderats på länge nu så är det också en ny trend på FB - att assistera till att barn outas, kallas för horor och sen säkert hotas tack vare FB?

Och herregud, hur kan FB tillsätta moderatorer som mishima i forumdelar där den nämnde inte ens förstår vad topic är? Förutsättningen för att moderera ett forum är väl att moderatoren har insikt om vad han ska moderera? mishima visar ju tydligt att han hamnat fel ordentligt denna gång.

Jag rekommenderar alla moderatorer och admins att besöka Allsvensk fotbollsstjärna anhållen 12-11-17 misstänkt för våldtäkt på barn i Kändisskvaller
Där kan ni få se hur en tråd kan bli när ansvariga moderator helt har missat vad topic handlar om. Och kanske varför FB går lite för långt i sin iver att ropa yttrandefrihet. Den tråden har verkligen passerat ordentligt över gränsen för vad som ska anses ingå i yttrandefrihet och är ett ordentligt lågvattenmärke för FB.
Senast redigerad av McIlroy 2012-11-21 kl. 12:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in