2012-11-09, 09:47
Medlem
Hej! Har hittat ett problem jag inte haft tidigare!
Skulle vilja ha en film som bakgrund / wallpaper på min dator, har testat 2 olika program för detta..

VLC gör så att du inte kan använda skrivbordet samtidigt utan lägger som över alla ikoner osv.. inte vad jag letar efter. BSplayer kan jag inte ens göra så med längre. När man ska välja desktop mode så är den raden bara "grå" och går inte att välja. Brukar ju normalt vara "D" som shortcut och det funkar ju inte heller såklart.. Nåt annat program som finns tillgängligt för det jag söker eller nån inställning som jag kan ändra på för att BSplayer ska fungera? Har Windows 7 på en msi dator.

Tacksam för svar!
Citera
2012-11-09, 09:55
Medlem
ganglere2s avatar
Vet inte om win har stöd för rörliga bakgrunder. Det lär iaf slöa ned din burk en hel del. Tänk på det.
Citera
2012-11-09, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Archer88
Hej! Har hittat ett problem jag inte haft tidigare!
Skulle vilja ha en film som bakgrund / wallpaper på min dator, har testat 2 olika program för detta..

VLC gör så att du inte kan använda skrivbordet samtidigt utan lägger som över alla ikoner osv.. inte vad jag letar efter. BSplayer kan jag inte ens göra så med längre. När man ska välja desktop mode så är den raden bara "grå" och går inte att välja. Brukar ju normalt vara "D" som shortcut och det funkar ju inte heller såklart.. Nåt annat program som finns tillgängligt för det jag söker eller nån inställning som jag kan ändra på för att BSplayer ska fungera? Har Windows 7 på en msi dator.

Tacksam för svar!

Har testat likadana program som gör samma sak, DreamScene fanns med i Vista Ultimate.

http://windowstips.nu/aktivera-dreamscene-windows-7/

Observera att burken kommer bli rätt så långsam om du kör en film som bakgrundsbild
Citera
2012-11-09, 10:38
Medlem
Jag har haft det på tidigare datorer vilket inte har resulterat i märkbar skillnad i prestanda (stänger av de ifall jag skulle få för mig att spela eller dylikt) Och denna datorn är den bästa jag haft så lär inte ha för stor påverkan på denna heller. Men tack för varningarna, fler alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in