2016-12-18, 02:05
Medlem
WilYawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Serval
Tackar, nu fungerar det som det ska

Happy to be of service
Citera
2017-04-27, 20:14
Har några problem med att skapa en Win 10 USB för att installera Win 10.

Stämmer det att man behöver en 16 GB USB 2.0 för att skapa en installations USB eller räcker det med en 8 GB? Infon från både Apple och en del form är något luddig och de flesta sidor säger att en 8 Gb borde räcka och inget om att en 2.0 krävs förutom en liten notis längst ner i en Apple sida. Assistenten säger att USB minnet är för litet.

Försökte att ladda ner bara Supportfilerna men assistenten sa då att Appels servrar för supportfiler är nere, ett tillfälligt problem?

Använder en MacBook Pro mid 2012 13".
Citera
2018-07-24, 09:33
Medlem
jag ska installera windows 10 på min MacBook Pro idag,

behöver man antivirusprogram för windows systemet eller är det fortfarande en "mac" och behövs inte på samma sätt?
Citera
2018-07-24, 16:40
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dueensaga
jag ska installera windows 10 på min MacBook Pro idag,

behöver man antivirusprogram för windows systemet eller är det fortfarande en "mac" och behövs inte på samma sätt?

Det är Windows du kör utan att Macen är inblandad så antivirusprogram är att rekommendera. Microsift security essentials brukar jag installera, funkar bra.
Citera
2018-07-24, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det är Windows du kör utan att Macen är inblandad så antivirusprogram är att rekommendera. Microsift security essentials brukar jag installera, funkar bra.

men finns det inget inbyggd redan i windows 10? verkar finnas under kontrollpanelen, funkar inte det eller vad sägs?
Citera
2018-07-24, 17:24
Moderator
Rassas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dueensaga
men finns det inget inbyggd redan i windows 10? verkar finnas under kontrollpanelen, funkar inte det eller vad sägs?

Aha, det kanske finns med från början. Har bara installerat det på Win 7 🙂

I så fall behöver du inte göra nåt, starta programmet och kolla så att det är uppdaterat, det räcker.
Citera
2018-07-24, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Aha, det kanske finns med från början. Har bara installerat det på Win 7 🙂

I så fall behöver du inte göra nåt, starta programmet och kolla så att det är uppdaterat, det räcker.

aa okej skönt.

men varför gråter många med att man fort måste skaffa antivirusprogram annars exploderar datorn typ
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in