2015-02-04, 17:06
Medlem
Bara för att uppdatera lite så kan jag meddela att det snarare har vänt nu och att det är hon som vill oftare än mig. Jag ställer dock oftast upp ändå även fast min sexlust de senaste månaderna sjunkit väldigt mycket. Som det är idag så är jag rätt nöjd och jag känner inget jättebehov av sexuellt umgänge, även om det är trevligt ibland. Jag pressar henne inget alls och det är oftast hon som föreslår sex.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att det är väldigt skönt att inte behöva tänka på det så mycket och jag mår mycket bättre nu

Dock så beror ju min minskade sexlust på andra mindre positiva faktorer i mitt liv, så vet inte om det är så bra ändå.
Citera
2015-02-04, 18:24
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jackedd
Bara för att uppdatera lite så kan jag meddela att det snarare har vänt nu och att det är hon som vill oftare än mig. Jag ställer dock oftast upp ändå även fast min sexlust de senaste månaderna sjunkit väldigt mycket. Som det är idag så är jag rätt nöjd och jag känner inget jättebehov av sexuellt umgänge, även om det är trevligt ibland. Jag pressar henne inget alls och det är oftast hon som föreslår sex.

Sammanfattningsvis så kan jag säga att det är väldigt skönt att inte behöva tänka på det så mycket och jag mår mycket bättre nu

Dock så beror ju min minskade sexlust på andra mindre positiva faktorer i mitt liv, så vet inte om det är så bra ändå.

tillsammans än? gogo.

har varit i samma situation. en tid ville tjejen ha sex mer än mig. mycket mer. bland 2 gånger om dagen och ibland direkt när vi vaknade. nu är det ibland kanske 1/2 gånger per helg o aldrig på morgonen . antar att det går i svackor beroende på annat...
Citera
2015-02-04, 18:30
Medlem
Hon redan otrogen eller är ute och letar, du är bara säkerhet tills nåt bättre dyker upp.
Citera
2015-02-05, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
tillsammans än? gogo.

har varit i samma situation. en tid ville tjejen ha sex mer än mig. mycket mer. bland 2 gånger om dagen och ibland direkt när vi vaknade. nu är det ibland kanske 1/2 gånger per helg o aldrig på morgonen . antar att det går i svackor beroende på annat...
Japp vi är fortfarande tillsammans Det är väl som du säger att det går i perioder. Jag har också insett att sex inte är allt och att jag klarar mig relativt bra utan. Har inte alls samma behov som tidigare.

Citat:
Ursprungligen postat av vorki
Hon redan otrogen eller är ute och letar, du är bara säkerhet tills nåt bättre dyker upp.
Nej då, så är det inte. Våran sexuella lust har bara balanserat sig. Vi har varit tillsammans ganska länge nu så det är väl att förvänta sig, men helt ärligt så är jag okej med det. Antar att man börjar bli gammal
Citera
2015-02-05, 13:00
Medlem
Citat:

Kan du peka på något som var den avgörande faktorn, eller var det en kombination av flera saker?

Är i stort sett i samma situation som du varit i, och även jag har insett att jag antagligen pressat och gnällt lite för mycket. Oregelbundet sex är ingen skön situation för mig, hellre en gång i veckan än varje dag i två veckor och sedan inget på en månad. Till skillnad mot din situation gillar min tjej närhet (även om jag ger mer än jag får).

Har därför försökt sluta tänka på det helt, låta henne längta efter det och inte göra några som helst närmanden. Slutat runka för att bryta mig fri från tvångsmässig lust. Inte för hennes skull utan för att lättare hantera situationen. Om inget händer på en månad eller två är det kanske dags för ett samtal.
Citera
2015-02-09, 20:51
Medlem
OrganiseratKaoss avatar
prata med henne om det?
Citera
2015-02-09, 21:04
Medlem
kjellbirgittapeters avatar
Hon är förmodligen bara trött på att ha sex på samma vanliga sett hela tiden, testa något nytt. Nästa gång du är hemma före henne kan du ordna någon fin middag, tända ljus köpa blommor osv. Eller så kan du när hon kommer in genom dörren trycka upp henne mot väggen och ge henne lite spännande hångel. Om hon käkar ppiller så kan de påverka hennes sexlust. Tigg inte om sex, så sjukt osexigt, var lite dominerande så ska det lösa sig.
Citera
2015-02-12, 01:07
Medlem
vasaduellers avatar
Bara lugn grabben. Håll ut några år, din sexdrift försvinner med åldern. Sedan har du total makt och totalt välbefinnande under resten av ditt liv.

Citera
2015-02-12, 01:30
Medlem
Spendera inte tiden med någon som inte uppskattar den. Sex är inte allt men visar man inget intresse till sin partner så förtjänar man ingen partner.

Sex är inte allt i ett förhållande men vad fan, nån uppmärksamhet ska man ge.

Men som tidigare påstått. Prata med henne. Helt öppet under en situation där hon helt enkelt inte kan fly. Säg vad du känner rakt ut och ställ henne mot väggen. Dock så säger jag att du inte ska göra detta i sängen, då det kan uppfattas som att du vill ligga och att 'tigga' om sex brukar inte funka speciellt bra. Tro mig
Senast redigerad av Mash08 2015-02-12 kl. 01:34.
Citera
2015-02-13, 17:50
Medlem
IsraelWatchs avatar
Problemet löses egentligen väldigt enkelt.

Jag hade samma problem med ett ex till mig för ett par år sen (eller kanske inte lika stort sexproblem).

Det du ska göra är att köpa lite gräs sen ska ni röka det tillsammans och bli riktigt jävla höga och lyssna på skön musik som båda tycker om och kela i sängen och då blir det garanterat sex.
Och det blir inte bara sex, det blir jävligt bra sex för er båda kan jag lova!

Finns inget som får en kvinna så kåt som gräs och mys kombinationen!
Citera
2015-02-14, 11:39
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Problemet löses egentligen väldigt enkelt.

Jag hade samma problem med ett ex till mig för ett par år sen (eller kanske inte lika stort sexproblem).

Det du ska göra är att köpa lite gräs sen ska ni röka det tillsammans och bli riktigt jävla höga och lyssna på skön musik som båda tycker om och kela i sängen och då blir det garanterat sex.
Och det blir inte bara sex, det blir jävligt bra sex för er båda kan jag lova!

Finns inget som får en kvinna så kåt som gräs och mys kombinationen!

Min kvinna blir än mer frigid av att röka. Din tes stämmer inte.
Citera
2015-02-14, 12:55
Medlem
Är hon öppensinnad överlag? Har ni lätt att prata om allt?

Har hon tappat intresset för annat också, inte bara sex?

Citat:
Jag har varit tillsammans med samma tjej i ca 3.5 år nu, varav vi bott tillsammans i två. Innan dess så hade vi långdistansförhållande.
I början så hade vi sex ganska ofta (upp mot 3 gånger om dagen) vilket är vanligt när man är nykär. Allt eftersom så har det minskat mer och mer och nu är det väl knappt en gång i veckan ens och dessutom alltid på hennes villkor.
Hon säger att hon inte har något intresse av sex, hon har ingen lust. Det är ingen stor och oviktig grej för henne helt enkelt.

Jag mår skit över detta eftersom hon inte visar något fysiskt, sexuellt intresse för mig. Ingen närhet. Jag brukar krama, smeka, kyssa henne men hon gör aldrig något sådant mot mig. Känner mig väldigt oattraktiv och ensam och blir dessutom väldigt lättirriterad, arg och deprimerad större delen av tiden.

Jag har styrketränat i ungefär ett år och uppnått väldigt goda resultat, men det verkar inte vara något hon bryr sig märkvärt om. Får inga komplimanger om det osv. Har fått sämre självförtroende, vilket har varit dåligt innan men sakta byggts upp och är nere på botten nu igen.

Vad ska man göra? Jag älskar henne trots allt och resten av förhållandet fungerar förhållandevis bra men närheten och den sexuella biten är närmast obefintlig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in