2012-11-27, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
För min ålder japp.

Har märkt att killar som inte har sådär jättemycket erfarnehet sexuellt med kvinnor/tjejer tenderar att vara väldigt naiva och inte ha "vetskap" om hur dom väldigt ofta fungerar. Män som har stor erfarenhet nämner ofta att kvinnor tenderar att vara rätt manipulativa, testa sin man för styrka etc.

Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Menar du istället att de som studerar en enda kvinna kan komma med generella sanningar?

Själv tror jag att man dras till en viss sorts kvinnor och om man är lite dum så tror man att alla kvinnor är som de man själv träffar. För givetvis är det så att man har vissa preferenser och givetvis är det så att man inte tilltalar ALLA sorters kvinnor utan en viss typ.

Så en man som faller för manipulativa kvinnor kan ju förledas, om han inte tänker efter, att tro att kvinnor är så generellt sett.

Kvinnor som inte faller så lätt för män som ligger ofta är förmodligen på ett helt annat sätt än kvinnor som gör det.
Citera
2012-11-27, 10:09
Bannlyst
Ett slags samhällsmässigt shit-test från kvinnor, tja visst kan vara så, inte så utstuderat och konspiratoriskt som det låter men visst funkar dom allra flesta kvinnor på detta sätt, om det är en biologisk infallsvinkel vi ska tala från så blir detta väldigt uppenbart för dom som varit i kontakt med feminister irl. aldrig någonsin är det så lätt att ligga som när man är lite light-mansgris bland feminister idelogisk övertygelse står alltid under naturen, även för kvinnor.

Det handlar inte bara om veka män heller utan jag tror att vi i detta landet blivit expert på att fostra alfahonor om vi nu ska fortsätta med dessa termer, om man ser utifrån debatter och liknande är kvinnor om inte oftare så iaf. lika ofta lika buffliga som män, speciellt om man har jämställdhets-debatten i bakhuvudet, helt ok för kvinnor att säga mer eller mindre va dom vill, män vaktar sin tunga, en tämligen ond spiral har uppstått.
Ett utmärkt första steg som man är att helt enkelt bara skita i vad folk tycker och tänker om en, bryr man sig inte om det är det inte heller någon som kan sänka en.
Fysisk styrka har mer eller mindre inget värde längre heller eller ja feminister har länge propagerat för detta men som man vet du ju hur det ligger till, som man ska du aldrig känna dig hotad av kvinnor, då har du redan förlorat, det är ju kanske inte så snyggt och en och annan dum feminist hade säkert kallat det mansgrisigt men hur provocerad kan man bli av någon man gör pulvermos av om man velat.
Citera
2012-11-27, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Själv tror jag att man dras till en viss sorts kvinnor och om man är lite dum så tror man att alla kvinnor är som de man själv träffar. För givetvis är det så att man har vissa preferenser och givetvis är det så att man inte tilltalar ALLA sorters kvinnor utan en viss typ.

Så en man som faller för manipulativa kvinnor kan ju förledas, om han inte tänker efter, att tro att kvinnor är så generellt sett.

Kvinnor som inte faller så lätt för män som ligger ofta är förmodligen på ett helt annat sätt än kvinnor som gör det.

För direkta erfarenheter kan det där nog delvis stämma, dvs att en viss sorts kvinnor dras till mig t ex. Själv har jag ju inga som helst problem med att acceptera alla kvinnor.
Varje ny kvinna är jag nyfiken på. Undersöker henne gärna i detalj i lugn och ro. En kvinna som jag redan känner är jag däremot och givetvis inte alls lika nyfiken på.

Om jag kan välja blir det stora bröst en gång och små nästa gång. Mullig en gång och vältränad nästa gång. Med konservativa åsikter en gång och feminist nästa gång. Nej, vänta. Feministen får nog vara.
Ja, så kan man i alla fall inte skaffa sig någon som helst uppfattning. Precis som du säger.
Senast redigerad av ManManne 2012-11-27 kl. 10:31.
Citera
2012-11-27, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
För direkta erfarenheter kan det där nog delvis stämma, dvs att en viss sorts kvinnor dras till mig t ex. Själv har jag ju inga som helst problem med att acceptera alla kvinnor.
Varje ny kvinna är jag nyfiken på. Undersöker henne gärna i detalj i lugn och ro. En kvinna som jag redan känner är jag däremot och givetvis inte alls lika nyfiken på.

Om jag kan välja blir det stora bröst en gång och små nästa gång. Mullig en gång och vältränad nästa gång. Med konservativa åsikter en gång och feminist nästa gång. Nej, vänta. Feministen får nog vara.
Ja, så kan man i alla fall inte skaffa sig någon som helst uppfattning. Precis som du säger.

Vad pratar du om?
Citera
2012-11-27, 12:30
Medlem
Citat:
Vad pratar du om?

Att du har rätt. Klart man präglas av det man har upplevt.
Citera
2012-11-27, 13:06
Medlem
Cedrick,

Anar att du inte vill se dig själv som någon som faller för pigga män. Rätt?

Ser jag som något positivt i så fall. Är också övertygad om att det fortfarande finns en del riktigt
vettiga kvinnor, som tar lite tid på sig för ett bättre val av partner.
Fler skulle ha den inställningen, men vad ger feminismen i praktiken?
Citera
2012-11-27, 15:34
Bannlyst
Citat:

Trams det där, jag har legat med alla möjliga olika sorters kvinnor. Det är långt ifrån "en viss sort" som dras till mig.

Biologi är biologi, bra genetik är bra genetik, vi vet instinktivt vad som hjälper våra gener vidare i nästkommande generationer.
Citera
2012-12-10, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Du kan lära dig att kontrollera dina känslor till en viss grad, men du kan inte på ett rationellt sätt få känslorna att inte dyka upp. Känslorna finns där i bakgrunden hela tiden och präglar inprincip varje steg vi tar, skulle ja tro utan att vara insatt i de här. Så du som kvinna kan inte kontrollera att du blir attraherad av en hanne t.ex, eller har du den möjligheten?

Ja det är så jag menar. Känslor och tankar har vi hela tiden, men hur vi agerar och förhåller oss till dem är upp till oss. Det ligger inom vår kontroll.
Samtidigt är hjärnan en smart "muskel" och man kan med träning lära sig att exempelvis inte reagera med irrationell rädsla för spindlar osv. Mår jag dåligt över att min man vill skiljas kan jag gå på samtal. Antingen hjälper psykologen mig att hantera de känslor som uppstått ur situationen eller så ger samtalet mig en känslomässig lättnad och jag kan med större lättsamhet hantera situationen.

Jag menar att det är för lättvindigt att säga att vi inte kan kontrollera våra känslor och att "saker bara blir bara är" pga känslomässiga impulser - känslor är inte statiska.

Jag kan välja om jag vill agera på attraktionen eller ej ja
Jag har varit attraherad flera gånger men sen har den stora bilden av situationen/personen gjort att det är ett dåligt val och då går det förbi och blir bortglömt.
Citera
2012-12-10, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Säger jag, din pajas.
Så du menar att just du av alla människor bär på en slags sanning ?

Citat:
Från verkligheten? Eller du kanske tror att du känner negativa känslor över att bli torterad för att du tänker fram dessa känslor? Eller för den delen känner positiva känslor över sex för att du tänker fram känslorna? Du kanske blir arg för att du tänker fram det?

DIN verklighet alltså? DIN upplevelse?
Bara för att du är impulsiv och låter dina känslor styra dina val betyder det inte att andra människor saknar samma självkontroll. Människor tänker och känner nästan jämt. Men sen agerar man olika. En del människor väljer att kontrollera känslan/känslorna och låter dem tryckas ner eller passera utan att handla. En del väljer att tänka långsiktigt och stå emot impulser de positiva känslorna ger just då för att långsiktigt få en större belöning. Exempelvis starka känslor för en person som man förnuftsmässigt räknar ut troligtvis kommer ge upphov till negativa känslor på lång sikt.
Citat:
Nej, inte alls på det viset.
Hur vet du det?
Citat:
Ja, jag menar det. Det bevisas gång på gång. Människor är inga jävla förnuftiga varelser, sådana dumliberala idéer är helt jävla verklighetsfrämmande. Människor är intelligenta på de sätt vi är genetiskt programmerade att vara intelligenta på. Ingenting annat. Kvinnor attraheras av det de attraheras av för att de är genetiskt programmerade att bli det, inte för att de rationellt funderar kring saken.
Kan du ge mig alla dessa "bevisas gång på gång"?
Alla människor har upplevelser i bagaget. Det är inte bara gener som har betydelse. Du förenklar väldigt grovt.
Citat:

Kvinnor är kroniska lögnare kring sex, uppenbart varför:
http://www.newscientist.com/article/dn3936-fake-liedetector-reveals-womens-sex-lies.html

Vad är enkelspårigt? Kvinnor hatar svaga män. Det är verkligheten. Punkt jävla slut. Säg ingenting annat. Så att de då hackar på svaga män bör inte vara förvånade, ytterst kan det relateras till självbevarelsedriften, har du svaga män så överlever inte kvinnorna. Kan du inte stresstesta männen för att få dem att ta sig samman och bli starka, så är de ändå värdelösa. Svaga män är värdelösa, så det enda alternativet är att försöka få dem att bli starka. Detta gör du genom att trigga dem mentalt.

Verkligheten är inte en rosaskimrande värld med förnuftiga individer till människor som gör rationella val. Så inbilla dig inte det utan se och konstatera krasst hur verkligheten är istället, det gynnar även dig i slutändan, då du klarar dig bättre genom att anpassa dig efter den faktiska verkligheten istället för en påhittad verklighet till illusion.

Jag tycker inte den artikeln gav bevis för att hälften av alla människor är kroniska lögnare
Tycker mer den speglar att tjejers sexualitet är mer skam och tabubelagd.
"Kvinnor hatar svaga män", har du hittat bevis på vart detta hat florerar? Platser? Plakat? Kanske forum där kvinnor skriver om sitt hat gentemot svaga män?
Vad är en svag man egentligen? Att han är fysiskt svagare? Det är ju knappast muskler som behövs i dagens samhälle. Triggar jag just dem mentalt? Jag hoppas personligen att jag triggar människor mentalt oavsett kön
Menar du att jag anser att du är en svag man som nu ska triggas och stresstestas till att bli starkare?
Man blir stressad av olika saker. Det beror mer på egna upplevelser som olika saker är stressande, och jag känner inte till dem.

Jag tycker personligen att du är bitter i din text. Hoppas du släpper din cyniska illusion av verkligheten, därför att den gör dig till ett passivt offer och får dig att sluta sträva efter bra saker. Det är inte andra människor som gör dig starkare, det är du själv.
Senast redigerad av Windandi 2012-12-10 kl. 14:28.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in