Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Säger jag, din pajas.
Så du menar att just du av alla människor bär på en slags sanning ?
Citat:
Från verkligheten? Eller du kanske tror att du känner negativa känslor över att bli torterad för att du tänker fram dessa känslor? Eller för den delen känner positiva känslor över sex för att du tänker fram känslorna? Du kanske blir arg för att du tänker fram det?
DIN verklighet alltså? DIN upplevelse?
Bara för att du är impulsiv och låter dina känslor styra dina val betyder det inte att andra människor saknar samma självkontroll. Människor tänker och känner nästan jämt. Men sen agerar man olika. En del människor väljer att kontrollera känslan/känslorna och låter dem tryckas ner eller passera utan att handla. En del väljer att tänka långsiktigt och stå emot impulser de positiva känslorna ger just då för att långsiktigt få en större belöning. Exempelvis starka känslor för en person som man förnuftsmässigt räknar ut troligtvis kommer ge upphov till negativa känslor på lång sikt.
Citat:
Nej, inte alls på det viset.
Hur vet du det?
Citat:
Ja, jag menar det. Det bevisas gång på gång. Människor är inga jävla förnuftiga varelser, sådana dumliberala idéer är helt jävla verklighetsfrämmande. Människor är intelligenta på de sätt vi är genetiskt programmerade att vara intelligenta på. Ingenting annat. Kvinnor attraheras av det de attraheras av för att de är genetiskt programmerade att bli det, inte för att de rationellt funderar kring saken.
Kan du ge mig alla dessa "bevisas gång på gång"?
Alla människor har upplevelser i bagaget. Det är inte bara gener som har betydelse. Du förenklar väldigt grovt.
Citat:
Kvinnor är kroniska lögnare kring sex, uppenbart varför:
http://www.newscientist.com/article/dn3936-fake-liedetector-reveals-womens-sex-lies.html
Vad är enkelspårigt? Kvinnor hatar svaga män. Det är verkligheten. Punkt jävla slut. Säg ingenting annat. Så att de då hackar på svaga män bör inte vara förvånade, ytterst kan det relateras till självbevarelsedriften, har du svaga män så överlever inte kvinnorna. Kan du inte stresstesta männen för att få dem att ta sig samman och bli starka, så är de ändå värdelösa. Svaga män är värdelösa, så det enda alternativet är att försöka få dem att bli starka. Detta gör du genom att trigga dem mentalt.
Verkligheten är inte en rosaskimrande värld med förnuftiga individer till människor som gör rationella val. Så inbilla dig inte det utan se och konstatera krasst hur verkligheten är istället, det gynnar även dig i slutändan, då du klarar dig bättre genom att anpassa dig efter den faktiska verkligheten istället för en påhittad verklighet till illusion.
Jag tycker inte den artikeln gav bevis för att hälften av alla människor är kroniska lögnare
Tycker mer den speglar att tjejers sexualitet är mer skam och tabubelagd.
"Kvinnor hatar svaga män", har du hittat bevis på vart detta hat florerar? Platser? Plakat? Kanske forum där kvinnor skriver om sitt hat gentemot svaga män?
Vad är en svag man egentligen? Att han är fysiskt svagare? Det är ju knappast muskler som behövs i dagens samhälle. Triggar jag just dem mentalt? Jag hoppas personligen att jag triggar människor mentalt oavsett kön
Menar du att jag anser att du är en svag man som nu ska triggas och stresstestas till att bli starkare?
Man blir stressad av olika saker. Det beror mer på egna upplevelser som olika saker är stressande, och jag känner inte till dem.
Jag tycker personligen att du är bitter i din text. Hoppas du släpper din cyniska illusion av verkligheten, därför att den gör dig till ett passivt offer och får dig att sluta sträva efter bra saker. Det är inte andra människor som gör dig starkare, det är du själv.