2012-11-08, 19:39
Medlem
MisterMGMTs avatar
De flesta kommer inte ha någon aning om vad jag skriver. Men gör dig själv tjänsten och läs sammanfattningen så att i alla fall ett frö planteras i dig.

Först och främst: Alla människor borde tjäna lika mycket för lika arbete. Kategorisera inte mig i något fack där antingen "Feminist" förekommer på den ena sidan eller "kvinno-hatare" på den andra. Läs och försök förstå mig istället.

Sammanfattning: Kvinnors framfart handlar om att få män att ta kontroll över sig själva igen och inte låta samhället diktera deras verklighet. Jag tror att kvinnor alltid testar män att "step up". Istället för att kämpa emot samhällsutvecklingen och vilja ha som det var innan så borde män lyssna till känslan och hitta kraft/energi därifrån för att fortsätta sin väg framåt att hitta sig själva igen. Det som sker just nu ett test av kvinnor till män att hitta tillbaka till sig själva eftersom samhället fått oss att "sova". Ett test för att börja få män att agera efter sina egna känslor och värderingar och inte efter samhällets värderingar. Vill man läsa mer om kvinnans/mannens roll kan man läsa David Deidas bok "The Way of the Superior Man" som är riktigt bra.

Längre text:
Jag är en man och håller på någon nivå med de män som tycker att hela den här grejen med att kvinnan börjar få mer makt känns konstig. Det är en känsla som började sippra fram inom mig för något år sedan efter mina livserfarenheter. Jag tror känslan grundar sig på att vi män av naturen ska vara de som har mer makt än kvinnor. Men makt har blivit så negativt laddat idag vilket gör att livliga debatter uppstår angående termen. Makt är egentligen positivt laddat (Den med makt kan öppna och visa vägen för andra).

Känslan säger åt mig att börja agera och "take action". Jag tror att om vi lyssnar på vår känsla och börjar agera efter den så kommer vi börja vinna tillbaka oss själva. Vi kommer börja lära känna oss själva - vilka vi är, vad vi egentligen gillar, tror på osv... Jag tror att samhället att fått oss att "sova". Samhället har fått oss att ta på oss värderingar vi inte ens vill ha men som vi ändå tagit på oss, allt för att passa in. Tänk bara på all tryck vi utsätts för vart vi än går, hela tiden. Överallt utsätts vi för ett enormt tryck mot oss på vad vi ska tro, gilla osv. Dessa värderingarna sitter så djupt rotad i oss att vi inte förstår och ser dessa. Vi agerar idag efter samhällets värderingar i en så stor utsträckning att kvinnor "förstår" det här på ett undermedvetet plan. Kvinnor har av naturen blivit bra att kunna testa en man för att se vem han är. Och förstår de då att de kan köra över de flesta så kommer de självklart att "utnyttja" detta. Jag menar inte att kvinnor är onda utan det är bara så det funkar. (Vi män har också "onda" egenskaper som kan jämföras med kvinnors). De "utnyttja" det för att få makt, vilket är förståeligt eftersom alla människor strävar efter makt.

Jag är av tron att en kvinna finns i ens mans liv för att alltid testa honom så att han fortsätter sin väg framåt hela tiden. Hon agerar på ett visst sätt som gör att mannen reser sig hela tiden och fortsätter sin resa framåt no matter what. Han vägrar låta henne diktera hans verklighet vilket hon blir extremt tänd av. Lyckas kvinnan dock att diktera en mans verklighet så kommer hon må riktigt bra av det, det är ett tecken på att hon lyckats få makt, eftersom alla människor älskar och suktar efter makt. Men hennes attraktion till honom kommer då att dö ut (Läs boken "The Way of the Superior Man" av David Deida för fortsatt läsning om det här, riktigt bra bok).

Det är därför jag tror att det som håller på att ske idag är en fet jävla test mot alla män att börja vakna upp och börja ta tag i sig själva. Börja agera efter sina känslor för att vinna tillbaka sig själv. Se rädslan i vitögat och ändå pressa framåt hela tiden och fortsätta framåt för att vinna tillbaka sig själv ifrån att vara en slav i samhället. Testet är att få folk att vakna upp ur "zombie-mode" och hitta den där kraften alla har innerst inne. Kvinnor använder sin kraft för att få män att hitta sin kraft. Men de flesta kommer inte att att orka/våga ta "action"/agera. De är för fega. Men även eftersom samhället behöver människor längst ner i hierarkin. Alla kan inte ta sig upp, men du borde i alla fall aldrig sluta pressa, någonsin.

Jag insåg att känslan är en rädsla en person har innerst inne, en rädsla för att inte duga till. Jag tror vi män "vet" inners inne att om en kvinna får mer makt än en själv så kommer det vara "något" som inte stämmer. I det här fallet är det attraktionen. Hela livet handlar om överlevnad och utan attraktion kan vi inte avla våra gener vidare. Jag insåg att rädslan gömde sig i andra former av känslor som t.ex. ilska. Ilska mot samhället eller någon annan känsla som projicerades mot något. Så istället för att kämpa emot samhällsutvecklingen och vilja ha det som det var innan så agera med den istället. Hitta motivationen/energin/kraften du får av känslan till att "step up" och börja agera efter dina egna värderingar och inte samhällets.

Diskussionsfråga: Vad anser ni om det här? Förstår ni något? Vad tycker ni själva? Eller ska vi istället bara trycka ner kvinnorna eftersom det är "enklast" och "alltid varit så" (fastän det inte stämmer)?
Citera
2012-11-12, 15:23
Medlem
Jag begriper inte vad du menar med "testa". Varför ska människor vilja testa en samhällsgrupp som du konspiratoriskt säger?

Kvinnor likt män är egna tänkande och kännande varelser. Feminism har uppstått då en kategori människor i en samhällsgrupp upplever att de inte har tillräcklig makt över sina egna liv. Om en grupp var nöjd med att ha sämre frihet över sina liv skulle en rörelse inte uppstå.

Vilken människa, man som kvinna "vill" bli förtryckt? Ordet talar för sig själv.
Jag tycker det låter toppen när du skriver att män ska ta mer kontroll över sig själva, önskar alla människor det. Men jag anser inte att andra ska ta makt och kontroll över andra människor och deras sociala liv. Inget djur eller människa trivs i fångenskap och maktlöshet.

Du pratar på om din "känsla", som inte är så mycket mer än just det. Känsla. Jag skulle gärna veta mer konkret hur det gynnar båda parter.
Sen refererar du till en manlig författare som ska veta vad kvinnor behöver och vill i en relation trots att han inte ens har en fitta mellan benen
Citera
2012-11-12, 16:14
Medlem
antitotaliterians avatar
Jag förstår precis vad du menar i TS.

Visst ligger det något i det du säger. Att män måste ta tag i sig själva och återta kontrollen över sina liv, familjer och samhället. Och för att lyckas med det så måste man i någon mån flyta med nedströms.

Att kvinnor "testar" män är ett som är säkert. De objektifierar män utifrån användbarhet och status, och inte bara i början av ett förhållande, utan kontinuerligt. Det hade varit mycket finare om kvinnors kärleksliv hade varit på andra bevekelsegrunder, men det är de inte. Personligen känner jag inte till några klockrena undantag från detta, utan det tycks vara universellt och även gälla förhållandevis vettiga kvinnor. Man gör bäst i att acceptera det, tror jag.

Men jag drar en mer radikal slutsats av detta än TS gör. Den är att kvinnors politiska inflytande måste vara starkt begränsat. Detta eftersom de flesta kvinnor är så destruktiva när de ska testa män i sin omgivning. Är övertygad om att detta testande är en av de viktigaste pådrivande orsakerna till krig och större konflikter i världen. Kvinnor jagar upp en stämning och kräver att män agerar för att undanröja hotet som de hittat på eller överdrivit. Samma beteende kan ses på arbetsplatser och i media.
Det är inte alla kvinnor som är så, men om männen inte har makten så blir det de värsta kvinnorna som tar över. Inte de vettiga.

Det är den slutsats som man kan dra av hela den feministiska rörelsen och dess utlöpare i media och rättsväsende. Kvinnor vill ta makten över män. När de lyckas så växer deras hat och människoförakt. Det finns en mindre andel kvinnor som agerar för andra människors bästa, men de kan ta sig fram även i ett samhälle som domineras av män. När kvinnor lyfts fram så kommer dessa istället i skymundan. Då är det de sinnessjuka kvinnorna som tar över. Det är där vi befinner oss idag, sorgligt nog. Kvinnor som borde vara på institution springer lösa i samhället och deras destruktivitet är gränslös. Det får alla lida för. Även de själva.
Senast redigerad av antitotaliterian 2012-11-12 kl. 16:19.
Citera
2012-11-12, 17:53
Medlem
Stiffnippless avatar
En sak som är säker är att ju fler män som misshandlas av feminismen desto mer osäker kommer världen att bli framförallt för feministerna. Detta är de mycket väl medvetna om därför är feminismens A och O att frånta män makten, för utan makt blir det svårt att komma åt feminismen ovanifrån. Feministernas största misstag är en stark tilltro till ett system som ruttnar inifrån. Kvinnor är ju inte direkt kända för att samarbeta eller beundra varandras arbete då fittmakten består i att bekämpa kvinnor i konkurrensen över män. Sålänge kvinnor har fittmakten kommer aldrig något vettigt komma från stora grupper av kvinnor som "samarbetar" eller organiserar sig mot män. De enda som hittills varit framgångsrika inom feminismen är mediefeministerna som är flator eller har psykiska besvär av sådan karaktär att de vet att ingen man frivilligt vill befatta sig med dem. Poängen är att dessa kan samarbeta med andra kvinnor eftersom de inte ser knäppgökarna som ett direkt hot mot deras fittmakt.
Citera
2012-11-14, 12:51
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windandi
Jag begriper inte vad du menar med "testa". Varför ska människor vilja testa en samhällsgrupp som du konspiratoriskt säger?
Det handlar inte om rationellt framfunderade val, det handlar bara om en undermedveten biologisk instinkt.
Citat:
Kvinnor likt män är egna tänkande och kännande varelser.
Kvinnor likt män är i mångt och mycket slavar för sina biologiskt betingade okontrollerbara känslor.
Citat:
Feminism har uppstått då en kategori människor i en samhällsgrupp upplever att de inte har tillräcklig makt över sina egna liv.
Feminismen har uppstått för att judar ville bryta ned vita mäns makt(ja, det är bara att kolla upp själv hur extremt överrepresenterade judar är bland de tidiga feministiska profilerna).
Citat:
Om en grupp var nöjd med att ha sämre frihet över sina liv skulle en rörelse inte uppstå.
Men det handlar inte om frihet på det sätt du tror. Inte då iallafall.
Citat:
Vilken människa, man som kvinna "vill" bli förtryckt? Ordet talar för sig själv.
Det handlar inte om förtryck.
Citat:
Jag tycker det låter toppen när du skriver att män ska ta mer kontroll över sig själva, önskar alla människor det. Men jag anser inte att andra ska ta makt och kontroll över andra människor och deras sociala liv. Inget djur eller människa trivs i fångenskap och maktlöshet.
Är väl ingen som talat om slaveri?
Citat:
Du pratar på om din "känsla", som inte är så mycket mer än just det. Känsla. Jag skulle gärna veta mer konkret hur det gynnar båda parter.
Starka män gynnar kvinnor. Svaga män gynnar inte kvinnor. Därför genom omedvetna biologiska instinkter så hackar kvinnor ner på svaga män, så att de förhoppningsvis tar sig samman och blir starka. Om de inte blir det, så är de väl värdelösa ändå?
Citat:
Sen refererar du till en manlig författare som ska veta vad kvinnor behöver och vill i en relation trots att han inte ens har en fitta mellan benen
Kvinnor är kvinnor och kvinnor är inte funtade att hederligt prata om sådant.

Skicka allt du kan mot vita män och orkestrera de mäktigaste samhällsmegafonerna för att genom psykologisk krigsföring bryta ned vita män mentalt, beskyll dem för all ondska, repetera att de ska skämmas för vem de är, osv. I detta tillstånd lobbar du för invällning av instinktivt expansiva etniska främlingar. Det är ett race mot klockan. De vita kvinnorna uppfattar att vita män blivit svaga, då ger de sig på vita män. Frågan är bara om vita män i tid kommer att ta sig samman och bli starka igen.
Citera
2012-11-23, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deliberately
Det handlar inte om rationellt framfunderade val, det handlar bara om en undermedveten biologisk instinkt.
Säger vem? Vad? Källa?
Citat:
Kvinnor likt män är i mångt och mycket slavar för sina biologiskt betingade okontrollerbara känslor.
Vart har du fått information om att man inte kan kontrollera sina känslor? Skitsnack enligt mig.
Citat:
Feminismen har uppstått för att judar ville bryta ned vita mäns makt(ja, det är bara att kolla upp själv hur extremt överrepresenterade judar är bland de tidiga feministiska profilerna).
Var det rika judiska män då som konspiratoriskt kom fram till detta? Nä..?
Judar generellt, uppmuntrar det i intellektuella. Så inte så konstigt om det råkar vara judiska kvinnor som börjar fundera över att bli mer socialt fria.
Citat:
Det handlar inte om förtryck.
Är väl ingen som talat om slaveri?
Du talar ju om att en part ska ha mer makt än en annan..?
Citat:
Starka män gynnar kvinnor. Svaga män gynnar inte kvinnor. Därför genom omedvetna biologiska instinkter så hackar kvinnor ner på svaga män, så att de förhoppningsvis tar sig samman och blir starka. Om de inte blir det, så är de väl värdelösa ändå?
Du tror inte svaga kvinnor blir hackade av män heller då? Svaga personer hackar på svagare personer.
Citat:
Kvinnor är kvinnor och kvinnor är inte funtade att hederligt prata om sådant.

Skicka allt du kan mot vita män och orkestrera de mäktigaste samhällsmegafonerna för att genom psykologisk krigsföring bryta ned vita män mentalt, beskyll dem för all ondska, repetera att de ska skämmas för vem de är, osv. I detta tillstånd lobbar du för invällning av instinktivt expansiva etniska främlingar. Det är ett race mot klockan. De vita kvinnorna uppfattar att vita män blivit svaga, då ger de sig på vita män. Frågan är bara om vita män i tid kommer att ta sig samman och bli starka igen.

Är du allvarlig? Du menar att kvinnor inte begriper sig bäst på sig själva, trots att de är just kvinnor
Snälla tänk mer och sluta vara så enkelspårig.
Citera
2012-11-23, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT

Jag insåg att känslan är en rädsla en person har innerst inne, en rädsla för att inte duga till. Jag tror vi män "vet" inners inne att om en kvinna får mer makt än en själv så kommer det vara "något" som inte stämmer.

Om en kvinna har mer makt än en själv så vet man att något inte stämmer? Nej, jag förstår inte vad du menar?

Citat:
Ursprungligen postat av MisterMGMT
Diskussionsfråga: Vad anser ni om det här? Förstår ni något? Vad tycker ni själva? Eller ska vi istället bara trycka ner kvinnorna eftersom det är "enklast" och "alltid varit så" (fastän det inte stämmer)?

Nej jag förstår inte. Du får gärna förtydliga.
Citera
2012-11-23, 15:09
Bannlyst
MYCKET bra trådstart! håller med till 100% och jag har nog legat med fler kvinnor än de flesta här inne.
Citera
2012-11-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
MYCKET bra trådstart! håller med till 100% och jag har nog legat med fler kvinnor än de flesta här inne.

Har du legat med många kvinnor? Hur många har du legat med? Vad har det med saken att göra?
Citera
2012-11-23, 15:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Har du legat med många kvinnor? Hur många har du legat med? Vad har det med saken att göra?

För min ålder japp.

Har märkt att killar som inte har sådär jättemycket erfarnehet sexuellt med kvinnor/tjejer tenderar att vara väldigt naiva och inte ha "vetskap" om hur dom väldigt ofta fungerar. Män som har stor erfarenhet nämner ofta att kvinnor tenderar att vara rätt manipulativa, testa sin man för styrka etc.
Citera
2012-11-23, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
För min ålder japp.

Har märkt att killar som inte har sådär jättemycket erfarnehet sexuellt med kvinnor/tjejer tenderar att vara väldigt naiva och inte ha "vetskap" om hur dom väldigt ofta fungerar. Män som har stor erfarenhet nämner ofta att kvinnor tenderar att vara rätt manipulativa, testa sin man för styrka etc.

Så du tror att män som inte har legat med så många kvinnor har dålig insikt i hur kvinnor fungerar? Tolkar jag dig rätt då?

Men hur hänger korta sexuella relationer ihop med insikt i kvinnans väsen förstår jag inte?
Citera
2012-11-23, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Så du tror att män som inte har legat med så många kvinnor har dålig insikt i hur kvinnor fungerar? Tolkar jag dig rätt då?

Men hur hänger korta sexuella relationer ihop med insikt i kvinnans väsen förstår jag inte?

Korrekt. Män som inte har så mycket sexuell erfarenhet med kvinnor tenderar som sagt att ha rätt dålig insikt i hur kvinnor fungerar sexuellt (vilket är hela trådens huvudpoäng, kvinnor testar män för styrka, passerar männen testen så blir kvinnorna sexuellt attraherade och antar sin feminina roll som lite undergiven, om mannen inte klarar av testet så förlorar kvinnan attraktion och försöker istället inta ledar-roll då mannen visat sig oduglig.).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in