2012-11-23, 15:39
Medlem
Fromlandss avatar
Tror jag hänger med rätt bra på vad Ts menar.
Att många män stretar emot och tar avstånd från samhällsutvecklingen istället för att vara starka och vara med och styra densamma gör även kvinnorna osäkra och olyckliga och detta skapar känslan att detta är inte naturligt och män och kvinnor får ökad psykisk ohälsa.

Ändå finns en njutning av att stå vid sidan av denna utveckling som en stark individ och observera att när "testandet" av männen och strukturerna inte fungerar så skapar det mest bara en destruktiv dubbelmoralpanik hos feministerna som är roande att observera.
Sverige är ett av världens mest jämställda länder ändå verkar den psykiska ohälsan hos framförallt kvinnor vara utbredd. Detta är givetvis tråkigt för individen men som kollektivt fenomen faktiskt riktigt humoristiskt. Särskilt då man fortsätter att "paniktesta" och fortsätter skylla på ojämlikheter i samhället där framförallt "svenska" män och deras sexism (tex att sitta lite bredbent i t-banan) är den verkliga boven. Importerade hederskulturer ses snart bara som ett spännande exotiskt inslag i samhället.

Står vi konservativa män på oss bara lite till så imploderar hela "testet". Never surrender!
Citera
2012-11-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cedrick
Så du tror att män som inte har legat med så många kvinnor har dålig insikt i hur kvinnor fungerar? Tolkar jag dig rätt då?

Men hur hänger korta sexuella relationer ihop med insikt i kvinnans väsen förstår jag inte?

Menar du istället att de som studerar en enda kvinna kan komma med generella sanningar?
Citera
2012-11-23, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Menar du istället att de som studerar en enda kvinna kan komma med generella sanningar?

Vad jag undrar över är hur man drar slutsatser om kvinnor för att man har legat med dom? Att leva med kvinnor borde ge mer kan man tycka.
Citera
2012-11-23, 16:02
Bannlyst
Citat:
Vad jag undrar över är hur man drar slutsatser om kvinnor för att man har legat med dom? Att leva med kvinnor borde ge mer kan man tycka.

En blandning, såklart. Men självklart kommer en man som har mer sexuell erfarenhet med kvinnor att ha ett bättre humm om hur dom tenderar att fungera. Extremt mycket av våra beteenden (mäns också) grundar sig på just reproduktion, dvs det är grunden och beteendena som yttrar sig är ofta ett resultat av en undermedveten strävan efter reproduktion.
Citera
2012-11-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
En blandning, såklart. Men självklart kommer en man som har mer sexuell erfarenhet med kvinnor att ha ett bättre humm om hur dom tenderar att fungera. Extremt mycket av våra beteenden (mäns också) grundar sig på just reproduktion, dvs det är grunden och beteendena som yttrar sig är ofta ett resultat av en undermedveten strävan efter reproduktion.

Du har alltså legat med många kvinnor och på så sätt fått fram hur kvinnor funderar?

Kan du ge ett exempel på hur du vet hur en kvinna funderar när du ger henne oralsex? Eller vad menar du egentligen?
Citera
2012-11-23, 16:21
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Windandi

Vart har du fått information om att man inte kan kontrollera sina känslor? Skitsnack enligt mig.

.

Du kan lära dig att kontrollera dina känslor till en viss grad, men du kan inte på ett rationellt sätt få känslorna att inte dyka upp. Känslorna finns där i bakgrunden hela tiden och präglar inprincip varje steg vi tar, skulle ja tro utan att vara insatt i de här. Så du som kvinna kan inte kontrollera att du blir attraherad av en hanne t.ex, eller har du den möjligheten?
Citera
2012-11-23, 16:34
Bannlyst
Citat:
Du har alltså legat med många kvinnor och på så sätt fått fram hur kvinnor funderar?

fungerar, dvs svarar rent sexuellt och känslomässigt, ja.

Citat:
Kan du ge ett exempel på hur du vet hur en kvinna funderar när du ger henne oralsex? Eller vad menar du egentligen?

Irrelevant fråga. Tror ärligt talat du medvetet missuppfattar för att förflytta fokus just nu.
Citera
2012-11-23, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coldasice88
Tror ärligt talat du medvetet missuppfattar för att förflytta fokus just nu.
Ja, det är uppenbart. Har man haft några så vet man ju att man har lärt sig en del. Bara att jämföra med sig själv tidigare.
Citera
2012-11-23, 16:44
Medlem
Whitewidow1s avatar
Citat:

Jag får uppfattningen att kvinnor är oförmögna att se mönster, en kvinna ser världen från ett väldigt självcentrerat sätt vilket omöjliggör kvinnan att filosofera om "det yttersta". Detta är dock en generaliserad bild och det finns alltid undantag, men när jag ser hur kvinnor diskuterar så får jag den uppfattningen.
Citera
2012-11-23, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1
Jag får uppfattningen att kvinnor är oförmögna att se mönster, en kvinna ser världen från ett väldigt självcentrerat sätt vilket omöjliggör kvinnan att filosofera om "det yttersta". Detta är dock en generaliserad bild och det finns alltid undantag, men när jag ser hur kvinnor diskuterar så får jag den uppfattningen.

Håller med, kvinnor är också mycket mer benägna att gå efter känslor än män som istället tenderar att använda sig mer av rationalitet och logik för att fatta beslut.

Kvinnor är även extremt påtagliga för känslorna i stunden, det har jag verkligen erfarat efter att ha legat med kvinnor som säger sig älska sin pojkvän som dom är förlovade med såååå mycket, i nästa stund har man fått dom våt där nere och då börjar rationaliseringarna komma: "alltså han vet ju inget.. då spelar det ingen roll", "alltså jag har ju druckit, då är det inte lika farligt", "alltså om jag bara suger av dig räknas det ju knappt som sex" etc.

Det finns en anledning till varför män inte gett kvinnan någon betydande position för samhället genom historian.
Citera
2012-11-23, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitewidow1

Dessutom tror jag de vill se på mannen som en prins. Han vill bara ha henne osv. Att förstöra den bilden gör ont, men det är ack så nödvändigt för att förstå mannen. Synd att så många män alltid skall hyckla.
Citera
2012-11-24, 06:30
Medlem
Deliberatelys avatar
Citat:
Säger vem? Vad? Källa?
Säger jag, din pajas.
Citat:
Vart har du fått information om att man inte kan kontrollera sina känslor? Skitsnack enligt mig.
Från verkligheten? Eller du kanske tror att du känner negativa känslor över att bli torterad för att du tänker fram dessa känslor? Eller för den delen känner positiva känslor över sex för att du tänker fram känslorna? Du kanske blir arg för att du tänker fram det?
Citat:
Var det rika judiska män då som konspiratoriskt kom fram till detta? Nä..?
Judar generellt, uppmuntrar det i intellektuella. Så inte så konstigt om det råkar vara judiska kvinnor som börjar fundera över att bli mer socialt fria.
Judar generellt, är bedragare, om än mycket intelligenta bedragare. Du ser ju att deras intellektuella inflytande håller på att destruera den vita världens länder, och deras tankeloopar av inkonsekvens. Det är intellektuellt bedrägeri av högsta grad, men de packeterar det med medial kontroll, orwellskt nyspråk för mental förslavning.
Citat:
Du talar ju om att en part ska ha mer makt än en annan..?
Nej?
Citat:
Du tror inte svaga kvinnor blir hackade av män heller då? Svaga personer hackar på svagare personer.
Nej, inte alls på det viset.
Citat:
Är du allvarlig? Du menar att kvinnor inte begriper sig bäst på sig själva, trots att de är just kvinnor
Snälla tänk mer och sluta vara så enkelspårig.
Ja, jag menar det. Det bevisas gång på gång. Människor är inga jävla förnuftiga varelser, sådana dumliberala idéer är helt jävla verklighetsfrämmande. Människor är intelligenta på de sätt vi är genetiskt programmerade att vara intelligenta på. Ingenting annat. Kvinnor attraheras av det de attraheras av för att de är genetiskt programmerade att bli det, inte för att de rationellt funderar kring saken.

Kvinnor är kroniska lögnare kring sex, uppenbart varför:
http://www.newscientist.com/article/dn3936-fake-liedetector-reveals-womens-sex-lies.html

Vad är enkelspårigt? Kvinnor hatar svaga män. Det är verkligheten. Punkt jävla slut. Säg ingenting annat. Så att de då hackar på svaga män bör inte vara förvånande, ytterst kan det relateras till självbevarelsedriften, har du svaga män så överlever inte kvinnorna. Kan du inte stresstesta männen för att få dem att ta sig samman och bli starka, så är de ändå värdelösa. Svaga män är värdelösa, så det enda alternativet är att försöka få dem att bli starka. Detta gör du genom att trigga dem mentalt.

Verkligheten är inte en rosaskimrande värld med förnuftiga individer till människor som gör rationella val. Så inbilla dig inte det utan se och konstatera krasst hur verkligheten är istället, det gynnar även dig i slutändan, då du klarar dig bättre genom att anpassa dig efter den faktiska verkligheten istället för en påhittad verklighet till illusion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in