2012-11-08, 20:34
Medlem
Magkänslan säger att något dåligt hänt när det gått såhär lång tid

Vart skulle en 9-åring kunna hålla sig frivilligt gömd mitt på blanka dagen såhär länge utan att bli upptäckt? Knappast hemma hos en kompis som också går i skolan och som har föräldrar..

Och att hon skulle råkat ut för en olycka på väg till skolan utan att det märks känns väldigt osannolikt.

Självmord kan vi väl räkna bort.

Återstår gör brott. Polisen tror dock inte på brott vilket dom är snabba med att misstänka vid minsta lilla misstanke.
Citera
2012-11-08, 20:35
Medlem
Det är inte alls långt ifrån hennes hem till skolan.
Jag bor själv i området och pratade med Missing People nu precis...
Citera
Medlem
Chilins avatar
Det här är inte bra...
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Tycker också att både tidpunkt och ställe är dåligt val för en eventuell kidnappning alá Eklund. Känns väl mer som en olycka i så fall. Om man visste mer var hon bodde skulle man ju kunna se hur hon gått...
Citera
2012-11-08, 20:36
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Nej exakt. Nu var det alltså från 15:55 som föräldrarna fick veta att hon inte varit på skolan och polisen blev inkopplad någon timme senare. Sannolikt har de gjort upp så att en stannar kvar hemma om flickan kommer hem, koll på telefonen med polisen osv och en tillsammans med övrigt släkt och vänner är ute och söker. Då blir det givet en förälder polisen har kontakt med.

Citat:
Polisbilar har cirkulerat i området under hela dagen
och Aftonbladet skriver vidare att polsen varit kontakt med pappa under dagen. Lätt att tolka det som att det hela drog igång innan 15.55.
Citera
2012-11-08, 20:37
Medlem
mutskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trossan
Det är inte alls långt ifrån hennes hem till skolan.
Jag bor själv i området och pratade med Missing People nu precis...

vad sa de då?
Citera
2012-11-08, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toca1
Jobbigt. Om inte min son är på 1a lektionen så ringer ALLTID fröken på 1a rasten. Kolla rutinerna på "din" skola. Låter mindre bra tycker jag.

Jag får mail från lärare direkt om så min dotter är 10 minuter försenad på morgonen. De har väldigt bra rutiner i den skolan just när det gäller frånvaro och försen ankomst. Man mailas direkt alternativt kan gå in på schoolsoft och kolla själv att ungen är på lektion.Det har fungerat prickfritt i alla år (dottern går i 9an nu)
Fler skolor skulle ha samma rutiner...

Det här är verkligen värsta mardrömmen för föräldrar att börja undra vart barnet tagit vägen på väg hem från skolan för att få reda på hen inte varit i skolan alls

Hoppas innerligt att hon kommer till rätta snart och inget har hänt henne...
Citera
2012-11-08, 20:39
Medlem
Gustapos avatar
Någon vänlig själ som kan kladda lite på en karta? Märka ut skolan, vart hon sågs senast, och bostaden? Om sådan information finns!
Citera
2012-11-08, 20:41
Medlem
Någon som har koll på var hon bor? Verkar som om det nästan uteslutande är villor i området kring skolan. Delsjö Golfklubb och Kolerakyrkogården ligger visst i närheten. Området har också ett naturreservat och en Camping som troligtvis är stängd under lågsäsong. Sökning sker säker på flickans mobil (om hon hade en sådan med sig) och med hundar hoppas jag. Med rätt hundar så tror jag att man åtminstone kan konstatera om hon blivit bortförd i någon bil eller inte.
Citera
2012-11-08, 20:42
Medlem
Tänker på mordet på Malin Olsson vid Östra kyrkogården, helt i närheten av försvinnandet av denna flicka. Mördaren hittades aldrig men mycket har spekulerats.
Citera
2012-11-08, 20:44
Medlem
wonderlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustapo
Någon vänlig själ som kan kladda lite på en karta? Märka ut skolan, vart hon sågs senast, och bostaden? Om sådan information finns!

Är också inne på det, vore uppskattat.

Kollar på googlemaps så jag vet var skolan ligger, men vet inte vilken väg som är snabbast ifrån hennes bostad, hemgatan osv.

Tydligen ska hon senast sett efter halva vägen till skolan, så frågan är ju vad för sorts område hon passerar efter det? Närheten av stora vägen eller bostadsområde osv?
Citera
2012-11-08, 20:44
Medlem
Quarrels avatar
Den här dåren är väl fortfarande inlåst? Flicka knivskuren, Hjällbo, Angered. (2012-02-06)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in