2012-11-09, 00:37
Medlem
Tegelstens avatar
Har det sökts ut efter motorvägen och mot Mölndal till?
Citera
Medlem
Kampcats avatar
Detta tycker jag är fruktansvärt hemskt. Stackars anhöriga! Vilken sjuk ångers och oro de måste känna just nu!!!
Tycker det är patetiskt att spamma teorier här utan kunskap. Hjälp gärna till med tips, men va fan tror ni att polisen är helt pantade! Självklart en eloge till MPS som faktiskt gör något i praktiken!

Faktum kvarstår: De flesta brotten mot barn sker i barnets eget hem. Den vanligaste förövaren är den biologiska pappan, därefter styvpappan och sedan den biologiska mamman. - detta finns att läsa vid en enkel googling. M a o - tror polisen kollar upp dem utan dessa "tips" från ljushuvuden i tråden.*

Det vi alla kan göra är att, om det finns en förövare, straffa den som ev. gjort sig skyldig till brott. Då detta inte kommer att tillräckligt göras av rättsystemet i Sverige. Svensson sitter hellre och spyr galla på anonyma forum för att sedan, utåt hävda, att medmänsklighet ska gälla även brottslingar. I detta land hävdar vi till och med pedofilers rättigheter!

Hoppas att flickan hittas välbehållen!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirsill
Vet någon om den försvunna flickan Anna Coll*n möjligtvis är dotter till Mär*a Coll*n i Örgryte? I så fall så är hennes familj mycket förmögen över 50 mille, ligger på topplistan varje år. Då finns det ju motiv för kidnappning för att komma åt en lösensumma.

https://www.flashback.org/t297736p4

Söker man på eniro får man fram att Lou*se och And*rs Coll*n bor på adressen.

Däremot kan det vara släkt, och kan därför ändå vara intressant för kidnappning.
Senast redigerad av zahzah 2012-11-09 kl. 00:41.
Citera
Medlem
Troians avatar
Citat:
Vet någon om den försvunna flickan Anna Coll*n möjligtvis är dotter till Mär*a Coll*n i Örgryte? I så fall så är hennes familj mycket förmögen över 50 mille, ligger på topplistan varje år. Då finns det ju motiv för kidnappning för att komma åt en lösensumma.

MC är född 1918, så tror inte hon är mamma till AC.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afrokille1337
kanske är planerat att utpressa om så är fallet?
Om det skulle handla om utpressning så har ju situationen ändrats nu när det fått så mycket uppmärksamhet i media. Bara hoppas att förövarna inte får panik och "gör sig av" med flickan pga dom fått panik.

Men jag personligen tror inte på att det är utpressning, utan ett psyko/pedofil i 30-50 års åldern som har mördat henne och gömt henne i skogen mellan Göteborg/Borås.

Vill vara i Göteborg nu så jag kan hjälpa till!
Respekt till alla ni som är ute och söker efter flickan!
Citera
2012-11-09, 00:38
Medlem
touchtoess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NkR21
Vad liten hon är stackars flicka, jag hoppas att hon hittas vid liv.

Sen förstår jag mig inte på varför man låter en 10-åring ha ett konto på Facebook? Lite väl omdömeslöst av föräldrarna. Där finns alla möjliga typer som skulle kunna ta kontakt med små tjejer.

Det skär som knivar i hjärtat då man ser bilden på henne med hästen.. Helt otroligt att tänka att någon äcklig jävel kanske har tagit henne
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MJ89
Lät snarare som den som skrev det menade att systern parkerat SIN cykel och sen antagit att Anna gått in bakvägen..

Varför antog hon det om hon var först till skolan, hon cyklade ju?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Stämmer bra, dock är det ett jäkla pucko till lärare som inte märker om det saknas någon i klassen och vidtar åtgärder för att kontrollera var eleven befinner sig, totalt oförsvarligt att inte ha den kollen. Hoppas idioten mår dåligt nu, finns noll och intet till försvar för den försumligheten.

Som sagt. Den kollen kan/ska inte göras innan klockan 12 ändå.

Därefter skall det ske åtgärder. Men lärare för en fjärdeklass kan ha det körigt. Häng inte honom/henne för detta. Kan dessutom ha varit en vikarie.
Citera
2012-11-09, 00:39
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:

Föräldrarna heter Louise och Anders. Men Mär*a kanske kan vara farmor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stratocaster68
Fan vad du är obehaglig. Är du inblandad i detta?
Nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MJ89
Jag tror inte hon lyckats gå den vägen. Det är motorväg och grejjer ivägen så mer troligt att hon i så fall gått på en buss.
Hon ska enligt den (osäkra) uppgiften ha setts 11.30, och gick hemifrån 07.50, det är 3,5h. Tillräckligt för att bli rövad, utnyttjad och avsläppt på annan plats. Kan ju ha blivit av med jackan om någon... Men hon borde ev. försökt be någon som såg snäll ut om hjälp, har ingen kunskap om psykologin hur barn reagerar efter sånt men det kanske detektiverna här har kännedom om?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Det är skandal att Polisen inte får iväg sin helikopter med värmekamera.
Okej den är trasig men då får dom väl för i helvete fixa ett alternativ.

Sen läste jag någonstans att dom "funderar" på att kontakta militären som har en liknande helikopter...
VAD ÄR DET ATT FUNDERA ÖVER!?? Varje minut är viktig om det ska finnas en liten chans att hon återfinns vid liv.

De lär väl behöva vinna lite tid så att de hinner kolla upp alla regler så de garanterat följer sina rutiner, blanda in militär det ingår nog inte normalt det och då blir det problem med tanke och organisationsverksamheten bland den rutinstyrda polisen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in