2012-11-08, 23:18
Medlem
Bor 20 min därifrån, fan, det är så sjukt att sitta på sin balkong och kolla ut och tänka att någonstans nära kan Anna vara kidnappad. Sitter och kollar misstänksamt på alla fönster och bilar automatiskt......... Kom igen nu, hitta den stackars flickan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fan, får inget grepp om detta. Vittnesmålet från systern tycks mig lite märkligt. 400 meter till skolan (går de i samma?) och systern ska alltså ha cyklat förbi henne? Så kan det förstås vara men är inte det logiska att de går tillsammans?

Jag tänker iof på hur jag var när jag var 11.. Och hur mina kompisar var. Vi bodde i ett supersäkert område, hade samma regler, att du "äntligen" fick cykla till skolan när du gick i trean. Hade min morsa försökt få mig att leda min lillebror trots det hade jag gnällt högt och länge över att man skulle behöva gå för att brossan inte fick cykla.. Och handlar det bara om 400 meter och en skolpromenad som gjorts i två år så ser jag ju varför man låter den som är stor nog cykla, och den som är ett år mindre - får gå - tills man är gammal nog.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Precis bredvid idrottshallen finns ett asylboende på (Lillatorpsgatan 15). Hoppas polisen har noterat det.

Jävla pajas, så bara för att det är ett asylboende i närheten så kan det betyda att dessa asylsökande individer har varit ute efter ungen..
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorku
Att man använder uteslutningsmetoden för att måla upp ett eventuellt scenario är inte alls ovanligt, jag förstår inte vad det är du tycker är dumt. Vill du bara spekulera ut i oändligheten eller? Som sagt, om hon tagit sig från Örgryte på egen hand (som vissa teorier i tråden pekar åt) så är det stor sannolikhet att hon befunnit sig på eller i närheten av sankt sigfrids plan någon gång efter 8.

Ja, det börjar ju komma mer information som ger flickan en anledning att avvika från sin normala skolväg, eller rättare sagt fortsätta från skolan på egen hand efter att missat skolbussen.
Citera
2012-11-08, 23:19
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wonderland
Ett barn i den åldern går väl inte till tandläkaren själv utan en förälder?

Sannolikt inte, men det går heller inte att utesluta. Det är många parametrar som är högst osäkra här. Man bör söka utifrån alla kända adresser som flickan kommer i kontakt med. Kanske sitter hon fast skadad i någon skogsglänta - fastnat i något hål eller rör. Det är väldigt blött och sankt i terrängen nu, så det är lätt att fastna om man är ett barn och inte orkar ta sig loss på egen hand. Så sök av alla skogspartier kring kända adresser.
Citera
2012-11-08, 23:19
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superwed
Jag håller med dig där. Däremot ville jag inte heller släpa på lillasyrran i ur skur till skolan så det ser jag kanske inte som konstigt.Kan dom blivit osams på vägen och hon dragit pga det?
Nåt är det med det här som är märkligt.

Jag drog ju upp farsa-teorin redan i början men har egentligen inte sett något som tyder på det, men säg så här: 500 personer är ute och söker just nu. Om hon har försvunnit "frivilligt" in i skogen eller dylikt hittas hon i natt, hittas hon inte har någon begått ett brott. Tror inte på att hon har åkt till stan.

Vet inte om jag tror det rör sig om någon "inryckning" i en bil på vägen till skolan dock, låter osannolikt.
Citera
2012-11-08, 23:20
Bannlyst
Kan det vara ett nytt Engla liknande fall.
Hoppas verkligen hon återfinns i livet men det är inte mycket som talar för det tyvärr.

Om det är någon som skadat henne eller dödat henne så kommer aset inte få det enkelt.
Känns som detta fallet har berört många människor.

Önskar jag var hemma i Göteborg då hade jag varit ute och hjälpt till i sökandet efter flickan.
Citera
Bannlyst
Någon som vet när sökandet svbrytsvich återupptas?
Citera
Medlem
afrokille1337s avatar
http://www.hitta.se/sk%C3%A5rsskolans+fritidshem/g%C3%B6teborg/yhTRj-OooJ?vad=sk%C3%A5rskolan&var=%C3%B6rgryte

en karta över området, hela skår är nog genomsökt nu, kanske tom bö. börja rita, kolla kartan och kom fram till teorier.
Citera
2012-11-08, 23:21
Medlem
kattellas avatar
En tanke kan vara att hon inte ville gå till skolan för att hon var rädd för besöket hos skolsköterskan. Att hon därför istället gav sig ut i skogen på promenad och har gått vilse.

Troligtvis är detta enbart ett önsketänkande från min sida, då det isåfall skulle finns större hopp om att hitta henne vid liv. Det känns inte bra i magen när en så ung tjej har varit borta så här länge, fast hoppet är det sista som överger en.
Citera
Medlem
SeMeNoMores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Fan, får inget grepp om detta. Vittnesmålet från systern tycks mig lite märkligt. 400 meter till skolan (går de i samma?) och systern ska alltså ha cyklat förbi henne? Så kan det förstås vara men är inte det logiska att de går tillsammans?
Man kanske inte vill synas med lillsyrran på väg till skolan.
Citera
Medlem
Meatuss avatar
Just nu är MPS och söker vid ån som rinner utmed Delsjövägen, från St Sigfridsplan och bort mot Töpelsgatan och vidare. De har inte gett upp än, och de söker extremt grundligt, kan jag meddela.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in