• 3
  • 4
2012-12-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
öh. zyprexa är inte narkotikaklassad för fem öre.

läste fel. men det finns HUUUUUR många antipsykotiska mediciner som helst. inte EN till som dessutom är narkotikaklassad?

EDIT: och nu råkade jag citera mig själv istället för att ändra. oh well
Citera
2012-12-13, 22:59
Medlem
Nechos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
har du utvecklat en riktig psykos någon gång eller har det mest gått i gränslandet hela tiden? jag har aldrig fått sagt att jag har haft en psykos utan bara ett "psykosliknande tillstånd" ganska ofta. jo, det här med speciellt sömn är väldigt viktigt. jag har sömntabletter för de kvällar jag har svårt att sova just för att jag inte ska falla tillbaka i vanföreställningar. men jag har en ganska skev verklighetsbild framför allt vad gäller katastroftankar. jag tror hela tiden att något ska hända mig eller mina närstående på ett fullkomligt orealistiskt och obefogat sätt vilket är rätt jobbigt. ja, jag äter haldol just nu. fungerar faktiskt bra och jag blir inte zombie av den som många säger att man blir. förvisso har jag inte så hög dos (är ordinerad 1+1mg, men har höjt till 1+2 på eget bevåg). har även provat risperdal, zyprexa, fluanxol, abilify, seroquel, invega och klozapin. men nu känns det som jag har hittat rätt faktiskt även om zyprexa fungerade bra under en längre tid. nästan bäst av alla jag har provat faktiskt, men tyvärr är ju den medicinen ett jävla rävgift som jag gick upp 20kg av.

Nej, jag har aldrig utvecklat en riktig psykos. Hmmm jobbigt det där med katastroftänk det är väl också relativt vanligt. Jag är lite osäker på det här med mediciner, alltså jag tar ju meds och har gjort det väldigt länge, men jag har liksom andra problem. Jag har varit nere i en depression i snart 9 år och trots många mediciner, och jag känner att jag inte orkar bry mig så mycket om att försöka bli av med vanföreställningarna just nu för att fokus ligger på stämningsläget.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in