• 1
  • 2
2012-11-08, 06:35
Medlem
Blivandebiffs avatar
Hallo.

Till helgen blir det bio och en feting läsk samt smörpopcorn är ingenting för mig känner jag.
Visst kan man unna sig någon gång då och då men förra helgen vart det utgång osv så att..

Jag söker tips om nyttiga tilltugg till bion, ja inga svar som en burk tonfisk, ägg eller liknande
Utan mer bio vänliga tips. Nötter, ja men räcker en näve då? Annars är man ju uppe i chips nivå om man drar i sig alltför många...Må vara nyttigt fett men inte i för stor mängd.

Grymma tips? Uppskattas!

/BB
Citera
2012-11-08, 08:43
Medlem
SiSeniors avatar
Light läsk och kvarg körde min polare under hans förra deff när vi var på bio. Bara fantasin sätter gränser.
Citera
2012-11-08, 09:00
Medlem
lustigpersons avatar
Måste du äta när du går på bio då?
Citera
2012-11-08, 09:09
Medlem
Färska bär, mörk choklad
Citera
2012-11-08, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lustigperson

Klart man ska ha tilltugg på bion!

En påse småkex och en burk pesto, de är riktigt fint. Annars solrosfrön sitta o tugga sen spotta tillsammans med en god hemgjord smootie med bär, banan, hampapulver och kvarg. Mmh good.

Som sagt bara fantasin sätter gränser.
Citera
2012-11-08, 10:01
Medlem
Citat:

Fan va trött jag blir på såna här svar, brukar komma några stycken i såna här trådar. Hjälper inte speciellt mycket.
Om TS frågar efter något nyttigt tilltugg vill han uppenbarligen ha något tilltugg när han går på bio...

Anyway, alternativ:

*Morötter
*Proteinbar, hemgjord / köpt
*Proteinfluff
*Bär
*Frukt
*1 påse Haribo nappar (~270kcal)
osv.

Proteinfluff är la lite "jobbigare" att ha med sig då det är rätt stor volym och inte kul att ta med en stor bunke till bion men det funkar säkert om man gillar det
Citera
2012-11-08, 10:25
Bannlyst
Light läsk är najs tillsammans med beef jerky
Citera
2012-11-08, 10:37
Medlem
Bibers avatar
4 Sidor om ämnet. Varsågod.
https://www.flashback.org/t1771308
Citera
2012-11-08, 19:37
Medlem
Blivandebiffs avatar
Citat:

nej, det MÅSTE jag inte. Men nu är det så att iallafall jag brukar ha någon form utav tilltugg de få gångerna jag är på bio.
Citera
2012-11-08, 19:38
Medlem
Blivandebiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savour
Färska bär, mörk choklad

Låter gott :3 Men hur är det med mörk choklad det innehåller ju maaaaaasssvis med kcal och socker kan knappt tänka mig att det skulle vara spec mycket nyttigare än tex mjölkchoklad.. om man inte äter EN ruta eller så förstås men vad är vitsen
Citera
2012-11-08, 20:18
Medlem
lelleps avatar
Nyttigt är ju relativt. Jag kan ju anse att något är mer nyttigt för mig än för dig, då jag vill bygga muskler och inte går på diet, eftersom det innehåller en bra mängd protein.

Du får ju ha ett syfte med snackset. Ska du äta för att du vill tugga på något, för att du är sötsugen, eller för att du vill ha något bra att äta på bion efter du har tränat?

exempelvis
Tugga på något/äta i små mängder: Tuggummi, pumpakärnor, solrosfrön, light popcorn, russin, frukt
Sötsugen: Proteinbar
Bra efter träning: Proteinbar, nötter, kvarg
Citera
2012-11-08, 20:27
Medlem
Blivandebiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lellep
Nyttigt är ju relativt. Jag kan ju anse att något är mer nyttigt för mig än för dig, då jag vill bygga muskler och inte går på diet, eftersom det innehåller en bra mängd protein.

Du får ju ha ett syfte med snackset. Ska du äta för att du vill tugga på något, för att du är sötsugen, eller för att du vill ha något bra att äta på bion efter du har tränat?

exempelvis
Tugga på något/äta i små mängder: Tuggummi, pumpakärnor, solrosfrön, light popcorn, russin, frukt
Sötsugen: Proteinbar
Bra efter träning: Proteinbar, nötter, kvarg

True, Ja det är ju ett gym pass inplanerat samma dag dock ett par timmar innan själva bion, så det blir ju efter träning med andra ord.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in