Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Detta stör jag mig som fan på, hur kan vi ha en infrastruktur hos myndigheterna som inte är synkade?
Ofta när man ringer så kan man inte bara säga "jag vill prata med polisen" utan man måste berätta hela ärendet, sen kopplas man, och sen får man ta om samma historia.
Helt värdelöst enl. mig, tänk om man är i en riktigt nödsituation och inte har tid / möjlighet att förklara sig flera gånger, om jag ringer upp och lägger på - skickar de knappast ut en patrull för att kolla så att allt står rätt till, som jag förstått de gör i staterna.
Allt för att skydda personen som ringer in. Man ska kunna vara anonym även när man ringer 112.
Beror ju helt på vad du säger. Ringer du in och säger, Kalle har precis blivit skjuten kan jag lova dig att du både har SOS i luren och inom ett par sekunder polisen. (Om det inte är väldigt mycket att göra)
SOS tar ju även bort väldigt mycket skit. Många ringer in och frågar te.x vad klockan är, en hund bajsade på öppen gata, jag blöder lite på lillfingret etc. Vilket inte är 112 över huvudtaget. Sen tycker jag att det är bra att man kommer till SOS först. De kopplar ju vidare till brand, polis eller skickar ambulans själva!
Verkar som du ringer 112 mycket?