Citat:
Ursprungligen postat av sweetbastard
Tja! Jag har en riktig tankenöt för er datorkunniga, jag fick för mig att jag skulle byta tema på min dator (windows 7) och då ska man ju bland annat döpa om den förutnämnda filen för att sedan lägga till en ny. Vilket jag gjorde men uppenbarligen gjorde jag något väldigt fel för när jag startar datorn får jag bara det felmeddelandet och sedan en helsvart skärm.
Kan trycka ctrl alt delete och då händer det som ska hända men trycker man på starta aktivitetshandlaren eller någon av dom andra- svart skärm igen. Jag har testat att starta windows i safe mode men får bara samma svarta skärm. Samma sak händer när jag trycker på systemrepear.
Jag har googlat på telefonen (som jag skriver ifrån nu så ni får ursäkta eventuella stavfel) och folk med samma problem har kunnat läsa det antingen genom safe mode eller genom att stoppa i sin windows skiva och reparera via den, men nu när det så att jag har ingen skiva. What to do?
Så.. Du döpte om shell32.dll eller vad menar du?
En teoretisk lösning är att du kan ladda hem en dll-fil till den windowsversion du har (finns flera sidor som är fullproppade med just .dll-filer för just sånahär ändamål), eller så kan du göra en säkerhetsåterställning och där borde shell32.dll följa med med tanke på att det är en viktig komponent i ett Windowssystem. Om inte det sistnämnda funkar, så är Windows dum i huvvet.
Om du har gjort en säkerhetskopia av filen i fråga så kan du, om det går, starta windows i felsäkert läge MED kommandotolken, och sen skriva cd Katalogen Där Shell32.dll ska ligga och skriva följande: "rename shell32.bak shell32.dll" (förutosatt att du har döpt kopian till shell23.bak, och självklart ska du inte skriva citattecknen.)