2012-11-07, 16:20
Medlem
gundees avatar
Hej kära FB vänner.

Jag har hängt ganska mycket på FB även om det är först igår jag tog tag i mitt medlemskap. Den nu mest etablerade annonsören är nog CollStuf. Min fråga skull ni tycka att det vore en dålig ide att som ett noterat bolag annonsera på FB?

700000 av landets medborgare är medlemmar här det är en av Sveriges mest besökta hemsidor. Jag skull annonsera här om jag hade ett företag. garanterat om jag vore en mobiloperatör.

vad säger nu ni?
Hade ni anonserat?
Blir man sammankopplad med allt som står på frumet bara för att man anonserar där?
Är jag sosse om jag annonserar på AB?
Citera
2012-11-07, 16:26
Medlem
Det beror ju på vilken målgrupp du har för företaget. Är det 45+ kanske inte FB är det mest optimala stället att annonsera på.

Att annonsera rent generellt handlar ju i grund och botten om att fler ska köpa dina tjänster/produkter och har du råd (det är ganska dyrt på Aftonbladet) så träffar ju Aftonbladets annonser en större målgrupp än FB.
Citera
2012-11-07, 16:30
Medlem
Kör inte en majoritet av folk med nån form av adblocker ändå?
Jag har inte sett reklambanners på flera år vart jag än surfar.
Citera
2012-11-07, 16:36
Medlem
deaners avatar
Nej, Flashback har inte 700 000 aktiva medlemmar. Jag skulle tro att en tredjedel är antingen avstängda användare eller dubbelkonton och dessutom använder majoriteten adblocker så då har du kanske en verklig marknad på ca 200 000 användare som de facto ser annonserna.

Vad jag förstår så är annonsering här mest lyckosamt för något obskyra företag som inte vill synas allt för mycket i mainstreamkanalerna och kanske har produkter av tvivelaktigt moraliskt värde.
Citera
2012-11-07, 17:39
Medlem
Denoms avatar
Det beror såklart på vad ditt företag sysslar med.
Citera
2012-11-07, 19:49
Medlem
Har själv tänkt på detta, det är mest de företagen med moraliskt diskutabla produkter och tjänster som annonserar här. Jag kan tänka mig att t.ex de butiker som säljer odlings utrustning vet att en större del av deras kunder antagligen har ett konto på FB.

Samma sak gäller såklart RC-droger.

Btw, någon som vet ungefär vad en annons här skulle kosta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in