[quote=kairos]
Citat:
Jag tror att vi får försöka förstå varandra när vi använder termen "rasism". Du förstår säkert vad han menade, utan att han för den skull har koll på de senaste rasbiologiska rönen.
Jo, jag tröttnar också mest på "rasismen" här på fb. Och det handlar inte om att jag inte orkar/kan/vill ta en debatt. Det handlar om att jag inte vill ta den i religionsforumet eller i en tråd om trädgårdsskötsel!
Vet inte vem du syftar på, men jag talar generellt; begreppet rasism har blivit totalt urvattnat och används som slagträ på den som bara kritiserar invandringspolitiken generellt. Men är det så att debatttrådar i religion och tom. trädgårdsskötsel urartar i invandringsdiskussioner, är det naturligtvis helt fel. Men det är väl i så fall klart OT och styrs i bästa fall upp av moderator?
Citat:
Är en film dålig - ja, då är det för att Hollywood styrs av judar. Har en tjej blivit våldtagen - ja, då ska det ältas tusen gånger om hur araber uppfostras till våldtäktsmän. Det blir helt enkelt så jävla långrandigt och OT.
Ja, den där judehysterin kan vara lite tröttsam, det håller jag med om. Men rent allmänt så tror jag att fixeringen av invandring på FB beror på två saker: För det första att det verkligen är en avgörande fråga som påverkar otroligt mycket i dagens Sverige. För det andra så har problemen med Sveriges extrema asyl och invandringspolitik konstant sopats under mattan och ingen normal och öppen debatt har kunnat föras utanför fria forum som t.ex. FB.