2012-11-07, 09:46
Medlem
Inburads avatar
Trollen var bättre förr. Idag är det få som bemästrar konsten. Det blir ibland en översvämning med barn som har lov när loven håller på. Nästa blir väl julen.
2012-11-07, 09:50
Medlem
Det har varit alldeles för mycket trolltrådar och skit på senaste tiden, det gör att jag tröttnar rejält. Svårt att åtgärda dock.
2012-11-07, 09:59
Medlem
kaiross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Helt fel att varje tråd utmynnar i en invandringsdebatt. Det är dessutom väldigt få renodlade rasister på FB, en handfull skulle jag tro, men desto fler välartikulerade invandringskritiker. Tål ni inte det? Eller saknar ni argumenten som vanligt?
Jag tror att vi får försöka förstå varandra när vi använder termen "rasism". Du förstår säkert vad han menade, utan att han för den skull har koll på de senaste rasbiologiska rönen.
Jo, jag tröttnar också mest på "rasismen" här på fb. Och det handlar inte om att jag inte orkar/kan/vill ta en debatt. Det handlar om att jag inte vill ta den i religionsforumet eller i en tråd om trädgårdsskötsel!

Är en film dålig - ja, då är det för att Hollywood styrs av judar. Har en tjej blivit våldtagen - ja, då ska det ältas tusen gånger om hur araber uppfostras till våldtäktsmän. Det blir helt enkelt så jävla långrandigt och OT.
2012-11-07, 10:02
Medlem
Golachabs avatar
Troll och trams och icke-genomtänkta inlägg och trådstarter helt utan information och substans. Vilket tyvärr tar upp den större delen av de skrivna inläggen. Ja många orkar inte ens bekymra sig om att lägga den i rätt forumsdel. Något annat som stör mig och som jag själv blir skyldig till ibland är de ständiga verbala övergreppen på andra. Samt inlägg som består av +1 eller en emoticon. Och för att inte glömma rasismen och invandringspolitiken som finns i vilket ämne som än diskuteras. Allt är judarnas fel och/eller pga den "bajsbruna" horden tar över.
Senast redigerad av Golachab 2012-11-07 kl. 10:10.
2012-11-07, 10:08
Medlem
För mkt invandringsrelaterade trådar, sjukt störande att läsa om hur alla verkligen FÖRSÖKER hitta fel på exakt allt. Vi vet redan att de e mängder med fel på invandringen....
2012-11-07, 10:11
Medlem
Morrissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Personligen har jag svårt för att ägna endast lite tid åt Flashback,
har jag märkt under mina åtta år här.

Antingen skiter jag i Flashback helt, loggar inte in. Eller så sitter jag
här ett par timmar per dag året runt. Jag har märkt att jag endast
fixar något av de två alternativen.

Nu var det några år sedan jag helt sket i Flashback och den här
trådstarten tror jag blir droppen som får bägaren att rinna över.

Flashback har gett mig otroligt mycket ny kunskap och intressanta
diskussioner, men det var ett slag sedan. Det senaste året handlar
det mest för min del om att bli irriterad på lågpannor och annat löst folk.
Är jag helt ärlig har jag inte sprungit på ny häftig kunskap eller haft några
aha-upplevelser på ett helt år.

Ingen kritik mot Flashback, problemet ligger helt hos mig. Får se hur jag
gör nu... Jag menar, man skulle kunna läsa en hel del böcker på ett år,
istället för att sitta på nätet och bli irriterad på fölk...

Jag är precis som dig. Jag hör till "det var bättre förr"-ligan, jag är helt säker på att kvalitén var högre runt 06-08! Numera känns det mer som en ungdomsgård där folk, istället för att diskutera, försöker att skapa den roligaste tråden/inlägget.

Nivån har sjunkit drastiskt. Jag kan tänka mig att det är Fragbite-generationen som står för detta..
2012-11-07, 10:19
Medlem
Karmans avatar
[quote=kairos]
Citat:
Jag tror att vi får försöka förstå varandra när vi använder termen "rasism". Du förstår säkert vad han menade, utan att han för den skull har koll på de senaste rasbiologiska rönen.
Jo, jag tröttnar också mest på "rasismen" här på fb. Och det handlar inte om att jag inte orkar/kan/vill ta en debatt. Det handlar om att jag inte vill ta den i religionsforumet eller i en tråd om trädgårdsskötsel!

Vet inte vem du syftar på, men jag talar generellt; begreppet rasism har blivit totalt urvattnat och används som slagträ på den som bara kritiserar invandringspolitiken generellt. Men är det så att debatttrådar i religion och tom. trädgårdsskötsel urartar i invandringsdiskussioner, är det naturligtvis helt fel. Men det är väl i så fall klart OT och styrs i bästa fall upp av moderator?

Citat:
Är en film dålig - ja, då är det för att Hollywood styrs av judar. Har en tjej blivit våldtagen - ja, då ska det ältas tusen gånger om hur araber uppfostras till våldtäktsmän. Det blir helt enkelt så jävla långrandigt och OT.

Ja, den där judehysterin kan vara lite tröttsam, det håller jag med om. Men rent allmänt så tror jag att fixeringen av invandring på FB beror på två saker: För det första att det verkligen är en avgörande fråga som påverkar otroligt mycket i dagens Sverige. För det andra så har problemen med Sveriges extrema asyl och invandringspolitik konstant sopats under mattan och ingen normal och öppen debatt har kunnat föras utanför fria forum som t.ex. FB.
2012-11-07, 10:23
Medlem
NeutronStars avatar
Trist med alla trådstarter av standartformatet:

>Trådtitel< med kopierad Aftonbladetrubrik

>www.aftonbladet.se/artikel12345<

>Någon som vet mer?< eller annan kort kommentar (gärna sär skriven).

Ibland undrar jag om AB sitter på en uppsjö trollnick och posthorar dylika TSar för att höja trafiken.

Sen alla dessa meningslösa oneliners som stora delar av forumet drunknar i, men de har väl sin förklaring i överbelastade Mods. FB verkar ha lite svårt att hantera sin egen exploderande popularitet. Dessutom är min känsla att antalet användare <18 år är väldigts stort.
2012-11-07, 10:28
Medlem
Darkshadowrunners avatar
Jag tycker sidan är utdaterad rent funktionsmässigt. Det är 2012 och sidan känns 2003. Innehållet är som det är, tycker det finns mycket trams men också fina trådar, jag gillar det.
2012-11-07, 10:33
Bannlyst
Det tenderar ar urvattnas lite, men det går i vågor, men klart så har kvaliteten sjunkit sedan back in the days men så är det ju med allt, människor är ju virus,, bakterier och parasiter, allt vi tar i blir ju skit i slutändan, så är det ju. Sen beror det ju på vilka forum man är i, R&S samt sexdelen blir ju bara mer o mer knasigt,

medan andra forumdelar blir bättre och håller hög kvalitet,

sen finns det vissa forumdelar som är opåverkade, som mat exempelvis och resor, dem är ju mer sakliga i sig, kan ju inte trolla om så mkt där,

facebook likadant, internetporren med, vanlig teve var ju mer kvalitativt förr idag är det skit skit skit,

sport var roligare förr, mer gambling idag spelar alla så korrekt, speciellt fotboll

tror det är naturligt, innan kollapsen, sen börjar man om på ny kula, som är bra ett tag sen går det utför igen,
2012-11-07, 10:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Personligen har jag svårt för att ägna endast lite tid åt Flashback,
har jag märkt under mina åtta år här.

Antingen skiter jag i Flashback helt, loggar inte in. Eller så sitter jag
här ett par timmar per dag året runt. Jag har märkt att jag endast
fixar något av de två alternativen.

Nu var det några år sedan jag helt sket i Flashback och den här
trådstarten tror jag blir droppen som får bägaren att rinna över.

Flashback har gett mig otroligt mycket ny kunskap och intressanta
diskussioner, men det var ett slag sedan. Det senaste året handlar
det mest för min del om att bli irriterad på lågpannor och annat löst folk.
Är jag helt ärlig har jag inte sprungit på ny häftig kunskap eller haft några
aha-upplevelser på ett helt år.

Ingen kritik mot Flashback, problemet ligger helt hos mig. Får se hur jag
gör nu... Jag menar, man skulle kunna läsa en hel del böcker på ett år,
istället för att sitta på nätet och bli irriterad på fölk...

Du inser att du ska läsa böcker istället för att sitta på flashback.

Genialt att du kommer på det nu.
2012-11-07, 10:57
Medlem
jag hände som fan på flashback tills jag blev outad. gjorde detta kontot för att posta men upplever inte att flashback är lika bra som det var runt 08-10 då jag hängde här som mest. nu e jag på reddit.com. mkt bra sida men ganska beroendeframkallande

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in