2012-11-07, 00:26
Medlem
Combots avatar
Personligen har jag svårt för att ägna endast lite tid åt Flashback,
har jag märkt under mina åtta år här.

Antingen skiter jag i Flashback helt, loggar inte in. Eller så sitter jag
här ett par timmar per dag året runt. Jag har märkt att jag endast
fixar något av de två alternativen.

Nu var det några år sedan jag helt sket i Flashback och den här
trådstarten tror jag blir droppen som får bägaren att rinna över.

Flashback har gett mig otroligt mycket ny kunskap och intressanta
diskussioner, men det var ett slag sedan. Det senaste året handlar
det mest för min del om att bli irriterad på lågpannor och annat löst folk.
Är jag helt ärlig har jag inte sprungit på ny häftig kunskap eller haft några
aha-upplevelser på ett helt år.

Ingen kritik mot Flashback, problemet ligger helt hos mig. Får se hur jag
gör nu... Jag menar, man skulle kunna läsa en hel del böcker på ett år,
istället för att sitta på nätet och bli irriterad på fölk...
Senast redigerad av Combot 2012-11-07 kl. 00:31.
2012-11-07, 03:37
Medlem
Evangelions avatar
Vulgariteten och den likriktade tonen. Jag tycker Flashback är ett ovärderligt format och jag uppskattar att man kan diskutera allt mellan himmel och jord, även tabubelagda ämnen, men det känns ibland att forumet är dominerat av lågstående, vulgära Untermenschen till skräpmänniskor som inte ens hyser den mest basala kunskap i hur man för ett samtal på ett civiliserat och för bägge parter givande manér.

Kortfattat: Pöbeln gör att jag tröttnar!

Senast redigerad av Evangelion 2012-11-07 kl. 03:39.
2012-11-07, 05:07
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Vad gör att ni tröttnar på Flashback?
ibland så tar mods bort inlägg bara för de inte håller med, dvs de struntar att vara neutrala och bara tar bort inlägg som de tycker är stötande mot deras moral och som är 100% ontopic

det är något som gör att man tröttnar på flashback ibland
2012-11-07, 08:25
Medlem
samma som gör att man ledsnar på allt annat i livet, det blir tråkigt med samma skit om och om igen så man måste ta paus från det så det blir intressant igen.

man måste ta paus från saker man gillar för att man ska fortsätta uppskatta det, annars blir man avtrubbad emot det och likgiltig i tron om att det är 'det' som förändrats - men egentligen är det en själv som blivit mättad på det.
2012-11-07, 08:25
Medlem
Kariminells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har själv hängt runt här ett tag men börjar tröttna. Det är ett ständigt infall av korkade trådar, personliga problem och intressanta nyheter. Intressantare än så blir det inte. Tidsslukande är det också. Har Flashback tjänat ut sitt syfte?

Jag tröttnar på FB i samband med alla rasistiska utlägg.
I början blev jag chockad, nu är jag avtrubbad på något sätt men det irriterar mig lite ibland ändå.

2012-11-07, 08:41
Medlem
FBMinchias avatar
Synd att det är så stor andel unga valpar, men felet ligger hos äldre som antagligen ser sig som "för goda" för att hänga bland dödsknarkarnazisterna.
Man tröttnar lite på ungarnas ständiga trådstarter som vi vuxna vetat svaren på i många år, fast å andra sidan lär man sig var man ska läsa.

Annars håller jag med Micaele om att man blir alltmer nervös över modereringen kontra de egna inläggen.
2012-11-07, 08:42
Medlem
Jag tröttnar på när folk börjar dra upp judekonspirationer och annat skitsnack...
2012-11-07, 08:49
Medlem
BrainDisorders avatar
Är oerhört less på alla jävla diskussioner och invandrare och skit hit & dit.
I stort sett varenda jävla tråd utmynnar i diskussioner om invandringen och allt som hör till den, så jävla ledsamt.

Sen att dom flesta verkar tro att det ska bli något raskrig i Sverige och beter sig som 15:åringar när dom diskuterar gör det inte hela bättre. Bara för att ta ett exempel så fanns det en tråd om en svensk kille som hade råkat ut för en tragisk arbetsplatsolycka för inte så länge sedan, där han blev fastklämd mellan två betongblock tror jag det var. Det slutade med att någon användare började med att göra liknelsen att en invandrare aldrig skulle vara uppe vid den tiden på morgonen och arbeta för dom sitter alla hemma och lever på bidrag. Och det hade varit bättre om det var tvärtom att vi alla svenskar satt hemma med bidrag så kunde invandrarna dö i arbetsplatsolyckor istället.

Alltså, det är då man börjar undra vad i helvete det är för fel på folk egentligen?

Det finns fortfarande mycket guldkorn, men nuförtiden känns det som att det är mer skit än bra grejer på forumet, jämfört med för något år sen. Började nog hänga här på riktigt runt 2005, skaffa ett konto som jag tappade bort och sedan gjorde detta.

Det mest intressanta med Flashback det stora klientelet som utgör många intressanta trådar, inlägg och diskussioner.
2012-11-07, 08:57
Medlem
Karmans avatar
Helt fel att varje tråd utmynnar i en invandringsdebatt. Det är dessutom väldigt få renodlade rasister på FB, en handfull skulle jag tro, men desto fler välartikulerade invandringskritiker. Tål ni inte det? Eller saknar ni argumenten som vanligt?
2012-11-07, 09:32
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoevk
Jag tröttnar på när folk börjar dra upp judekonspirationer och annat skitsnack...

Jag tröttnar på folk som kallar fakta för konspirationer och/eller skitsnack när det är uppenbart att de inte vet vad de talar om .

Annars så trivs jag rätt bra här på flashback. Tycker jag att det blir enformigt så letar jag upp roligare trådar än de på "heta ämnen".
2012-11-07, 09:35
Bannlyst
Tröttnar på Nazi-moderatorer och deras obefintliga sinne för humor.
2012-11-07, 09:39
Moderator
skunkensunes avatar
Tröttnar på användare som ska tramsa och flamsa sönder trådar där seriösa och vuxna diskussioner förs.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in