Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-11-06, 22:12
  #1
Medlem
Hej! Jag söker lite råd.
Jag vill ha elegantare byxor, som man kan kan ha till vardags.
Krav: Det ska inte vara jeans, men det ska vara pressveck. Jag vill ha HÖG midja. Low waist går bort fort som satan.

När jag kollar på chinos finns oftast inga pressveck, och midjan är nästan alltid låg.

Är det kostymbyxor man ska ha för att fylla mina krav? Kan man ha det till vardags?
Kan man ha kostymbyxor utan kavaj?
Citera
2012-11-07, 01:19
  #2
Medlem
Flanellbyxor passar bra nu under hösten.
Citera
2012-11-07, 10:42
  #3
Medlem
AndrewBernards avatar
Kostymbyxor kan man ha till vardags, men då ska du ha kavajen också. En kostym bärs alltid som helhet. Kavajen bärs alltså inte utan byxorna och byxorna inte utan kavajen.
Som redan nämnts är flannel byxor ett bra val så här års, även mollskinnsbyxor.
Citera
2012-11-07, 11:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ninjamoves
Hej! Jag söker lite råd.
Jag vill ha elegantare byxor, som man kan kan ha till vardags.
Krav: Det ska inte vara jeans, men det ska vara pressveck. Jag vill ha HÖG midja. Low waist går bort fort som satan.

När jag kollar på chinos finns oftast inga pressveck, och midjan är nästan alltid låg.

Är det kostymbyxor man ska ha för att fylla mina krav? Kan man ha det till vardags?
Kan man ha kostymbyxor utan kavaj?

I jakt på chinos med högre midja och pressveck skulle jag undvika kedjorna och i stället kolla hos antingen en herrekipering eller hos en liten, otrendig, fristående butik med gubb- och tantstämpel. Sådana butiker har ett sortiment som ligger lite vid sidan av rådande trender (där trenden just nu är lägre midja och inga pressveck, vilket i och för sig uppskattas av mig som känner mig som en clown i ett par klassiska chinos). Second hand-butiker är också tänkbara.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback