2012-11-06, 08:59
Medlem
jag flyttar ner till marbella om några veckor och är intresserad av att veta hur det ligger till med röka där nere. Vad säger lagarna och är det lätt att få tag på?

Vore dessutom kul om det är någon som bor i eller i närheten av Marbella som skulle vilja ses och "diskutera världsproblemen över en kopp kaffe" där nere, kommer att bo med icke-rökare (som dessutom är rätt anti det hela ) så vore nice att ha någon att chilla lite med.

Förövrigt vet jag att det finns liknande trådar men istället för att gnälla över det så se detta som en ny, uppdaterad version av dem!

mvh
2012-11-06, 12:13
Medlem
Jag bor i trakten. Att få tag i vad du än vill ha är hur lätt som helst. Var som helst, när som helst, vilken sort som helst. Det är dessutom tillåtet att husbehovsodla. Kommer inte ihåg om det är fyra eller fem plantor som är tillåtna. Frön köper du rakt över disk i affär i Fuengirola t ex. sidogata vid Avenida de Mijas (mittemot målarfärgsaffär). I övrigt är det drogmässa i kommunens mässlokal (Palacio) varje år. Inget kan vara lättare om det sedan är lämpligt är en annan sak.
2012-11-07, 19:54
Medlem
Mamma_mia12s avatar
Det är väldigt liberalt. Man får odla för eget bruk till en viss del och räkna inte med några problem ifrån polisen så länge du inte ställer till med några problem. Går att fixa väldigt lätt, bara ta en runda längs strandpromenaden. Boende brukar betala ca 5 euro grammet för riktigt fint hasch direkt från morocco. Gräset brukar vara lite dyrare men håller alltid bra kvalité. Som turist och innan du fått lite kontakter räkna med dubbla priset. Finns bongar och frön att köpa i butiker
2012-12-26, 05:30
Medlem
Jahbrahs avatar
Ska till malaga nåra dar i januari, efter det ner till marbella nåra dar.

Skulle gärna vilja ha tips hur man kan få tag i bra weed så fort man kommer ner? Landar 1730 den 19 januari. Är det stranden som gäller? Nån pub, snacka med folk? Vilket folk, vad säger man?

Tack för tips och god juuuuul, peace
2012-12-26, 14:11
Medlem
Ta bara en sväng nere vid strandpromenaden och håll ögonen öppna. Kolla bara efter någon mörkhyad som inte ser ut att vara någon försäljare utav dvd-skivor, klockor osv. Många brukar ta skydd utav andra försäljare/stånd och stå vid små kiosker och dylikt så att dem slipper ha allt på sig. Det räcker med att du tar ögonkontakt med dem så kommer dem fråga dig. Det är verkligen skitlätt. Sist jag var nere tog det kanske 5-10 minuter att hitta röka vid fuengirola. Där brukar dem stå vid Burger king typ.

Räkna dock med överpriser. Ser dem att du är färsk kommer dem säkerligen ge dig ett väldigt högt pris först. Då är det bara stå på sig pruta ner lite. Vill du köpa lite större mängder till bättre priser, spana på stranden efter stoners

Haschet som man får tag på där nere är verkligen sjukt bra. Direkt från morocco. Lycka till!
2012-12-27, 00:20
Medlem
Jahbrahs avatar
Tack för svar! Uppskattas. Antar att det är lika lätt i malaga som fuengirola, hoppas. Vad är ett normalpris/g typ då? Eller liksom, är ju inte färsk så lär inte kunna bli blåst på pris.

Sugen på det där bruna guldet du nämner som verkar så bra, men hur var det med jah weed? Kan man hitta grönt lika lätt?

Thx igen mah stoner frien'
2013-02-21, 08:07
Medlem
Hur ser prisbilden ut i Marbella nuförtiden? Hur löser man lättast för att få ett rimligt pris?

Jag är mycket medveten om att det diskuterats tidigare, i denna och andra trådar. Dock är det så att de flesta prisuppgifter i trådarna baserar sig på turisters och engångsbesökares information, och de flesta uppgifter har några år på nacken. Det jag är intresserad av är någon form av genomsnittspris.

Ni som bor i området får gärna skicka ett PM om ni känner för att ta en pilsner och dela en blunt en dag.
2014-07-16, 15:03
Moderator
kvm3s avatar
Sådana här frågor diskuteras numera i (FB) Samlingstråd för frågor om pris och tillgång utomlands

Tråd låst.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in