• 1
  • 2
2012-11-06, 06:46
Bannlyst
Är det någon på FB som gjort eller ägnar sig åt detta regelbundet? Har ni (även) kollegor som ägnar sig åt detta? Berätta gärna om era erfarenhet.
Citera
2012-11-06, 07:09
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Jag har faktiskt gjort det en gång nu när jag tänker efter men inget jag skulle göra igen. Du vet ju effekterna av cannabis så du kanske kan förstå hur det var på jobbet. Jag är hantverkare så ibland är det väldigt stressigt och mycket att tänka på, då var det inte bra med en spliff.
Citera
2012-11-06, 07:41
Medlem
Magnetisms avatar
Gjort det en gång. Hade lång rast och gick hem till en arbetskollega som bodde i närheten. Där åt vi och delade på en jolle. Gick tillbaks till jobbet stenad och den första jag stöter på var chefen. Klarade mig men veckor efter fick jag dock göra pissprov (kollega påstod att jag rökt utanför jobbet vilket ej stämde). Hade rökt väldigt lite 2 dagar innan och blev lite nojig. Så frågade chefen vad konsekvenserna blir om det visar positivt. Fick till svar att man blev endast erbjuden någon att tjöta med, men att man inte riskerar kicken. Så vi begav oss till stället där det skulle kissas framför en dam. Som tur var klarade jag mig även där. Men skulle inte röka på jobbet efter denna händelse igen.
Citera
2012-11-06, 07:49
Medlem
Skohornets avatar
Tar mig mer eller mindre alltid en stadig bosse innan jobbet börjar, inte allt för ovanligt att det blir en stackars spliff på lunchen heller. 6-timmars pass framför datorn, nemas. Är ofta bakis också, så tycker bara det är nice.
Citera
2012-11-06, 08:32
Medlem
flatfourromances avatar
det har hänt, inget jag rekommenderar.
Sitt jobb måste man kunna sköta.
Citera
2012-11-06, 08:38
Medlem
AlltidPåverkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flatfourromance
det har hänt, inget jag rekommenderar.
Sitt jobb måste man kunna sköta.
Är man någorlunda rutinerad så fixar man det ändå. Jag rökte precis en holk och ska vara på jobbet om lite drygt en timme, -nemas problemas..!

Inte för jag gör detta varje dag (jobbar förvisso inte varje dag heller) men det händer... Inget jag reflekterar över så mycket, knarkade heroin i flera år för många år sen och då jobbade jag också men DET slet på kropp och psyke kan jag meddela, stress, stress, stress (inte helt lätt att drifta ett sådant beroende samtidigt som man behöver sköta ett jobb).
Senast redigerad av AlltidPåverkad 2012-11-06 kl. 08:45.
Citera
2012-11-06, 09:04
Medlem
Så folk röker weed på ditt arbete? Vad exakt är det du arbetar som, då?

Det kan väl inte vara något service-jobb för då lär ju alla möjliga människor märka det.
Citera
2012-11-06, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnetism
Gick tillbaks till jobbet stenad och den första jag stöter på var chefen. Klarade mig men veckor efter fick jag dock göra pissprov (kollega påstod att jag rökt utanför jobbet vilket ej stämde).

Hur tänkte du nu?
Citera
2012-11-06, 09:56
Medlem
Jobbar svart just nu och har en mycket bra relation med chefen utanför och han är väll en av dom sista som skulle bry sig så ja det har jag gjort.

Men det är endast när det är lite saker att göra och man inte har bättre för sig. Sitter man vid en dator och skriver massa skit som egentligen ingen bryr sig om så varför inte. Håller man på med farliga saker såsom svetsningar och dylikt så hade jag hållt mig långt borta från CB'n.
Citera
2012-11-06, 10:02
Medlem
bennes avatar
Gjort det en gång men tänker inte göra det igen, mycket softare att vänta tills efter jobbet med att ta en om man nu ska röka! Dessutom roligare att jobba nykter tycker jag, plus att det är jobbigt att gå runt och tänka på om någon ser att man är bäng hela tiden.
Citera
2012-11-06, 10:44
Medlem
getbusys avatar
Nej det har jag faktiskt aldrig gjort. Jobbet jag har gör att det inte vore lämpligt men jag skulle gärna vilja testa endå för jag tror inte det skulle påverka mitt jobbutförande på ett negativt sätt.
Citera
2012-11-06, 10:46
Medlem
BountyKillers avatar
Jobbade på ett rätt så stort lager för något år sedan, var jag hade skiftschema, och när jag jobbade kvälls skiftet så brukade jag ofta kicka gås ute på lastkajen, sedan åka runt o plocka & packa, för på kvälls skiften var aldrig chefen där utan en kollega fick agera arbetsledare, och hon visste att jag rökte så hon brydde sig inte så länge jag skötte mitt arbete. Var jävligt nice att glida runt med trucken helt stenad, lyssnandes på musik från Ipod kopplad till 2 högtalare på trucken. Ahh.. det var tider det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in