• 1
  • 2
2012-11-06, 04:09
Medlem
Undrar om det finns ett smidigt sätt att mäta renhet/procenthalt av tex Amfetamin eller MDMA. Jag är medveten om att man kan prova det först men bara för det bränner i venerna behöver det väl inte innebära att det är bra? Är det komplicerat eller räcker det med att ha något enkelt tillbehör?
Citera
2012-11-06, 15:36
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Borde inte acetonmetoden kunna räkna ut procenthalt i amfetaminet? Jag har för mig det i alla fall, väg upp ditt amfetamin - kör acetonmetoden(finns guider här) och väg ditt rena amfetamin efter. Hur många procent har du kvar?
Citera
2012-11-06, 16:05
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerschlaffse
Borde inte acetonmetoden kunna räkna ut procenthalt i amfetaminet? Jag har för mig det i alla fall, väg upp ditt amfetamin - kör acetonmetoden(finns guider här) och väg ditt rena amfetamin efter. Hur många procent har du kvar?

Nej det funkar verkligen inte.
Citera
2012-11-06, 16:15
Medlem
leifips avatar
Citat:

Skulle du göra det här själv ? Det verkar ju som TS slår i sig, så inget jag rekomenderar. Speciellt inte om det bränner i venerna som det är.
Citera
2012-11-06, 16:28
Medlem
xanax99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Skulle du göra det här själv ? Det verkar ju som TS slår i sig, så inget jag rekomenderar. Speciellt inte om det bränner i venerna som det är.

Det är ingen fara alls så länge man låter all aceton dunsta, vilket går snabbt. Problemet är att det inte fungerar att på detta sätt separera alla möjliga cutting agents från amfetaminet så enkelt.
Slutprodukten är inte rent amfetamin.
Citera
2012-11-06, 16:45
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leifip
Som xanax sa så dunstar acetonet bort tillslut!
Citat:
Ursprungligen postat av xanax99
Det är ingen fara alls så länge man låter all aceton dunsta, vilket går snabbt. Problemet är att det inte fungerar att på detta sätt separera alla möjliga cutting agents från amfetaminet så enkelt.
Slutprodukten är inte rent amfetamin.
Fast det borde väl i alla fall bli en mycket renare slutprodukt och på så sätt ha en liten hum om renheten?
Citera
2012-11-06, 16:46
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Ja, skicka in det till ett labb och betala.

Hemma kan du omöjligt mäta säkert.

Citat:
Som xanax sa så dunstar acetonet bort tillslut!

Fast det borde väl i alla fall bli en mycket renare slutprodukt och på så sätt ha en liten hum om renheten?
Antagligen renare. Men man har ingen aning om vad det är bankat med så man kan likagärna få bort mindre än hälften av det man vill få bort. hade man vetat att det bara var tjack+något som är lösligt i exempelvis aceton hade det ju fungerat perfekt.

Om tjacket endast blivit bankat av en person och då blivit bankat av något som inte är lösligt i aceton så blir inte tjacket en enda procent renare än innan.

Hur exakt går acetonmetoden till? Är det helt enkelt genom att tjacket ska lösa sig i acetonet och det man bankar med inte lösa sig?
Senast redigerad av Tom.Bombadill 2012-11-06 kl. 16:56.
Citera
2012-11-06, 17:16
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Bombadill
Ja, skicka in det till ett labb och betala.

Hemma kan du omöjligt mäta säkert.

Antagligen renare. Men man har ingen aning om vad det är bankat med så man kan likagärna få bort mindre än hälften av det man vill få bort. hade man vetat att det bara var tjack+något som är lösligt i exempelvis aceton hade det ju fungerat perfekt.

Om tjacket endast blivit bankat av en person och då blivit bankat av något som inte är lösligt i aceton så blir inte tjacket en enda procent renare än innan.

Hur exakt går acetonmetoden till? Är det helt enkelt genom att tjacket ska lösa sig i acetonet och det man bankar med inte lösa sig?
Det som är bra är väl att de flesta saker folk bankar med är lösligt i aceton medans tjacket inte är det.

Här är en enkel guide! https://www.flashback.org/showpost.p...0&postcount=10
Citera
2012-11-06, 17:19
Medlem
Tom.Bombadills avatar
Citat:
Det som är bra är väl att de flesta saker folk bankar med är lösligt i aceton medans tjacket inte är det.

Här är en enkel guide! https://www.flashback.org/showpost.p...0&postcount=10
Ja. Det är ett bra sätt att få renare tjack men inte ett bra sätt att mäta renheten eller att få rent tjack.
Kan man köpa aceton varsomhelst? Har man inte enorma mängder tjack lär ju en flaska räcka lääänge. Kanske är värt att prova nån gång så att man lätt kan få i mkt tjack i en liten lösning.

Är meta lösligt i aceton? Man vill ju inte råka förlora något annat gott.
Citera
2012-11-06, 17:56
Medlem
Nattskattas avatar
Rent amfetamin är frätande vilket kan vara en förklaring till att det "bränner" i venerna...
Det säkraste sättet är att skicka in det till labb,acetonmetoden kan ge ett litet hum om % men är inte helt tillförlitligt
Citera
2012-11-07, 10:30
Medlem
Hattpappers avatar
Det finns ju EZ-Test för att mäta renheten i kokain, men har aldrig sett något sådant för amfetaminer. Det EZ-Test för identifiering av amfetaminer som finns borde ju dock kunna ge en fingervisning om renheten, om reaktionen är snabb och ger en stark/mörk färg borde det väl vara ett tecken på högre renhet än vid en långsam reaktion med svag färgning?

Vill man ha ett definitivt svar får man helt enkelt skicka sitt tjack på analys.
Citera
2012-11-07, 13:40
Medlem
undervattenfisks avatar
Som tidigare nämnt ger aceton metoden ett ändå ganska bra hum om procenthalt, man kanske ska dra bort ~10% ? 50% räknar man alltså som 40% så brukar då jag köra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in